Z poradnika młodego kierownika, czyli jak współpracować z kolegami po awansie

CZY WIESZ, JAK BYĆ DOBRYM SZEFEM I NADAL MIEĆ KOLEGÓW W PRACY?

  • Przygotujesz się do zarządzania grupą dotychczasowych kolegów.
  • Nauczysz się skutecznego delegowania i egzekwowania w sytuacji, gdy pracownik jest długoletnim kolegą.
  • Poznasz sposoby komunikowania się językiem korzyści.

W trakcie zajęć każdy z Uczestników wypełni indywidualny Plan Działań Wdrożeniowych, zgodnych z założonymi celami szkoleniowymi.

Inny termin szkolenia?

22-23 lutego, Wrocław – SPRAWDŹ INFO ORGANIZACYJNE

15-16.04.2024

Katowice

1350 pln netto

Pobierz program

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Jakim szefem chcę być?
    • Moje obawy – 3 razy M
    • Ekologia bycia szefem – równowaga pomiędzy rolami społecznymi i zawodowymi
    • Zostałem szefem – moje expose
  2. 2
    Kontrakt społeczny:
    • Zostałem kierownikiem swoich kolegów – i co dalej?
    • Sytuacja się zmieniła – etapy tworzenia zespołu na nowo
    • Sposoby uzgadniania oczekiwań
    • Wzajemne zobowiązania – czy przyjaźń działa w jedną stronę
  3. 3
    W co grają ludzie – czyli transakcje Dorosły–Dorosły w komunikacji ze współpracownikami:
    • Stany „Ja” (Analiza Transakcyjna) i ich praktyczne zastosowanie w kontaktach ze współpracownikami
    • Identyfikowanie stanów „Ja” własnych i współpracowników/kolegów
    • Typy transakcji w relacjach i ich konsekwencje
    • Techniki przenoszenia transakcji krzyżowych na transakcję Dorosły-Dorosły w komunikacji ze współpracownikami/kolegami
  4. 4
    Asertywność szefa na co dzień:
    • Rama problemu a rama celu, czyli jak ma pracować mój zespół?
    • Informacja zwrotna – kiedy działa?
    • Drabina przekonań, czyli jak się tworzą schematy myślowe – dlaczego nie mogę się dogadać z kolegą?
  5. 5
    Kuferek menadżera – co się przyda każdemu szefowi:
    • Delegowanie zadań – jak to zrobić, gdy podwładny jest moim kolegą
    • Egzekwowanie założonych celów i zadań od kolegów i przyjaciół
    • Rozliczanie zadań z elementami rozwijania pracowników i ich umiejętności zawodowych
    • Rozliczanie zadań z elementami dyscyplinowania  – sytuacje trudne w zarządzaniu grupą kolegów

Dorota Jurzysta

Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry). Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

Jeżeli:

  • jeszcze wczoraj byłeś kolegą, a dziś jesteś ich przełożonym i koledzy zdają się tego nie zauważać, nie zawsze robią to, co im „każesz”
  • jako młody menedżer zastanawiasz się, jak skutecznie wydawać polecenia kolegom i jak je od nich egzekwować?
  • chcesz zbudować partnerskie relacje w swoim zespole – w końcu to Twój pierwszy wewnętrzny awans kierowniczy

to ten warsztat jest dla Ciebie!

CZY WIESZ, JAK BYĆ DOBRYM SZEFEM I NADAL MIEĆ KOLEGÓW W PRACY?

Jeżeli:

  • właśnie awansowałeś, a koledzy jeszcze tego nie zauważyli i nie zawsze robią to, co im „każesz”
  • zastanawiasz się, jak skutecznie wydawać polecenia kolegom i jak je od nich egzekwować?
  • chcesz zbudować partnerskie relacje w swoim zespole

 to ten warsztat jest dla Ciebie!

Program szkolenia

Jakim szefem chcę być?

  • Moje obawy – 3 razy M
  • Ekologia bycia szefem – równowaga pomiędzy rolami społecznymi i zawodowymi
  • Zostałem szefem – moje expose

Kontrakt społeczny:

  • Zostałem kierownikiem swoich kolegów – i co dalej?
  • Sytuacja się zmieniła – etapy tworzenia zespołu na nowo
  • Sposoby uzgadniania oczekiwań
  • Wzajemne zobowiązania – czy przyjaźń działa w jedną stronę

W co grają ludzie – czyli transakcje Dorosły–Dorosły w komunikacji
ze współpracownikami:

  • Stany „Ja” (Analiza Transakcyjna) i ich praktyczne zastosowanie w kontaktach
    ze współpracownikami
  • Identyfikowanie stanów „Ja” własnych i współpracowników/kolegów
  • Typy transakcji w relacjach i ich konsekwencje
  • Techniki przenoszenia transakcji krzyżowych na transakcję Dorosły-Dorosły
    w komunikacji ze współpracownikami/kolegami

Asertywność szefa na co dzień:

  • Rama problemu a rama celu, czyli jak ma pracować mój zespół?
  • Informacja zwrotna – kiedy działa?
  • Drabina przekonań – czyli jak się tworzą schematy myślowe – dlaczego nie mogę się dogadać z kolegą?

Kuferek menadżera – co się przyda każdemu szefowi:

  • Delegowanie zadań – jak to zrobić, gdy podwładny jest moim kolegą
  • Egzekwowanie założonych celów i zadań od kolegów i przyjaciół
  • Rozliczanie zadań z elementami rozwijania pracowników i ich umiejętności zawodowych
  • Rozliczanie zadań z elementami dyscyplinowania  – sytuacje trudne w zarządzaniu grupą kolegów

Miejsce szkolenia:
Silesian Hotel***; ul. Szybowcowa 1A, Katowice

Informacja dodatkowa:
Economy Silesian Hotel** – 192 zł brutto
Quality Silesian Hotel*** – 210 zł brutto.

W cenie uwzględniono koszty:

  • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Co powiedzieli uczestnicy o tym szkoleniu:

Bardzo dużo przydatnych narzędzi dla kogoś, kto od niedawna zarządza swoimi kolegami, jak ja.

Super szkolenie!

uczestnik szkolenia

listopad 2022 r.

Bardzo pomocne, bardzo pouczające.

Na swoim gruncie zawodowym będę szczególnie pamiętać o metodzie 5 pytań, gdy usłyszę „szefie, mamy problem” 😊

uczestnik szkolenia

kwiecień 2023 r.

Ciekawe ćwiczenia praktyczne, przykłady sytuacji

Mój ulubiony jest bałwanek 😉 z analizy transakcyjnej –> dobry do delegowania i rozliczania zadań

uczestniczka szkolenia

czerwiec 2023 r.