Od menedżera do lidera – Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    • Moduł IV – Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami

02.12.2024

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    Moduł IV

    Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami

    Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

    • Atmosfera w zespole jest napięta, często wybuchają konflikty, co obniża motywację i niszczy satysfakcję z pracy.
    • Zespół jest podzielony na dwa lub więcej obozów, które mają trudność w realizacji zadań gdy wymagana jest współpraca między nimi.
    • Problematyczny pracownik sprawia, że energia zespołu jest wykorzystywana do radzenia sobie z trudnymi emocjami, zamiast do poprawiania efektywności realizacji celów
    • Trudne sytuacje w zespole są „zamiatane pod dywan”, ale nie rozwiązywane – przez co spada innowacyjność, rośnie skala zachowań bierno-agresywnych i maleje wydajność zespołu.
    • Pracownicy powołując się trudności osobiste nie realizują w pełni swoich zadań, co wpływa na efektywność  zespołu i obniżenie motywacji jego członków
    1. 1
      DYNAMIKA KONFLIKTÓW W ZESPOLE
      • Konflikty budujące i niszczące – najczęstsze przyczyny i rodzaje konfliktów w zespołach pracowniczych
      • Emocje (ukryte i jawne) w relacjach zawodowych
      • Zachowania agresywne i bierno-agresywne w zespole – jak rozpoznać
      • Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
      • Dynamika konfliktów w zespołach zdalnych i hybrydowych
    2. 2
      NARZĘDZIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
      • Jak zidentyfikować źródła konfliktu i sklaryfikować sedno konfliktu
      • Komunikacja w konflikcie – dobre praktyki
      • Mediacje w konflikcie – najważniejsze zasady i dobre praktyki
      • Arbitraż – w jakich sytuacjach lider powinien wskazywać rozwiązania z pozycji autorytetu
      • Kształtowanie wzajemnego zrozumienia i koncentracja na rozwiązaniach
    3. 3
      PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
      • Asertywność i stawianie granic w relacjach z pracownikami
      • Rezultaty poniżej oczekiwań – kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować
      • Trudna rozmowa krok po kroku – najważniejsze elementy
      • Pracownik w trudnościach vs. „trudny” pracownik - sposoby odróżniania,
      • analiza case study i propozycje rozwiązań

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

    Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

    Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

    • matryca doboru interwencji menedżerskich w zależności od rodzaju konfliktu
    • kluczowe zasady prowadzenia mediacji
    • zestaw dobrych praktyk komunikacji w konflikcie
    • 5 kroków trudnej rozmowy – schemat rozmowy z pracownikiem

    Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

    • pozna narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w zespołach stacjonarnych i hybrydowych
    • ograniczy negatywny wpływ konfliktów na efektywność pracy i relacje w zespole
    • rozwinie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami

    Korzyści dla organizacji:

    • zwiększenie efektywności i produktywności
    • skuteczniejsze rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
    • zmniejszenie rotacji wśród pracowników

    Trening kluczowych kompetencji lidera

    Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

    Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

    Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

    Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    Moduł IV

    Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami

    1. DYNAMIKA KONFLIKTÓW W ZESPOLE
      • Konflikty budujące i niszczące – najczęstsze przyczyny i rodzaje konfliktów w zespołach pracowniczych
      • Emocje (ukryte i jawne) w relacjach zawodowych
      • Zachowania agresywne i bierno-agresywne w zespole – jak rozpoznać
      • Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
      • Dynamika konfliktów w zespołach zdalnych i hybrydowych
    2. NARZĘDZIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
      • Jak zidentyfikować źródła konfliktu i sklaryfikować sedno konfliktu
      • Komunikacja w konflikcie – dobre praktyki
      • Mediacje w konflikcie – najważniejsze zasady i dobre praktyki
      • Arbitraż – w jakich sytuacjach lider powinien wskazywać rozwiązania z pozycji autorytetu
      • Kształtowanie wzajemnego zrozumienia i koncentracja na rozwiązaniach
    3. PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
      • Asertywność i stawianie granic w relacjach z pracownikami
      • Rezultaty poniżej oczekiwań – kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować
      • Trudna rozmowa krok po kroku – najważniejsze elementy
      • Pracownik w trudnościach vs. „trudny” pracownik – sposoby odróżniania,
      • analiza case study i propozycje rozwiązań

    Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

    • Atmosfera w zespole jest napięta, często wybuchają konflikty, co obniża motywację i niszczy satysfakcję z pracy.
    • Zespół jest podzielony na dwa lub więcej obozów, które mają trudność w realizacji zadań gdy wymagana jest współpraca między nimi.
    • Problematyczny pracownik sprawia, że energia zespołu jest wykorzystywana do radzenia sobie z trudnymi emocjami, zamiast do poprawiania efektywności  realizacji celów
    • Trudne sytuacje w zespole są „zamiatane pod dywan”, ale nie rozwiązywane – przez co spada innowacyjność, rośnie skala zachowań bierno-agresywnych i maleje wydajność zespołu.
    • Pracownicy powołując się trudności osobiste nie realizują w pełni swoich zadań, co wpływa na efektywność  zespołu i obniżenie motywacji jego członków. 

    Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

    • matryca doboru interwencji menedżerskich w zależności od rodzaju konfliktu
    • kluczowe zasady prowadzenia mediacji
    • zestaw dobrych praktyk komunikacji w konflikcie
    • 5 kroków trudnej rozmowy – schemat rozmowy z pracownikiem

    Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

    • pozna narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w zespołach stacjonarnych i hybrydowych
    • ograniczy negatywny wpływ konfliktów na efektywność pracy i relacje w zespole
    • rozwinie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami

    Korzyści dla organizacji:

    • zwiększenie efektywności i produktywności
    • skuteczniejsze rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
    • zmniejszenie rotacji wśród pracowników

    Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
    „Od menedżera do lidera”:

    Cena zawiera:

    • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon