Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
Atmosfera w zespole jest napięta, często wybuchają konflikty, co obniża motywację i niszczy satysfakcję z pracy.
Zespół jest podzielony na dwa lub więcej obozów, które mają trudność w realizacji zadań gdy wymagana jest współpraca między nimi.
Problematyczny pracownik sprawia, że energia zespołu jest wykorzystywana do radzenia sobie z trudnymi emocjami, zamiast do poprawiania efektywności realizacji celów
Trudne sytuacje w zespole są „zamiatane pod dywan”, ale nie rozwiązywane – przez co spada innowacyjność, rośnie skala zachowań bierno-agresywnych i maleje wydajność zespołu.
Pracownicy powołując się trudności osobiste nie realizują w pełni swoich zadań, co wpływa na efektywność zespołu i obniżenie motywacji jego członków
1
DYNAMIKA KONFLIKTÓW W ZESPOLE
Konflikty budujące i niszczące – najczęstsze przyczyny i rodzaje konfliktów w zespołach pracowniczych
Emocje (ukryte i jawne) w relacjach zawodowych
Zachowania agresywne i bierno-agresywne w zespole – jak rozpoznać
Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
Dynamika konfliktów w zespołach zdalnych i hybrydowych
2
NARZĘDZIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
Jak zidentyfikować źródła konfliktu i sklaryfikować sedno konfliktu
Komunikacja w konflikcie – dobre praktyki
Mediacje w konflikcie – najważniejsze zasady i dobre praktyki
Arbitraż – w jakich sytuacjach lider powinien wskazywać rozwiązania z pozycji autorytetu
Kształtowanie wzajemnego zrozumienia i koncentracja na rozwiązaniach
3
PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
Asertywność i stawianie granic w relacjach z pracownikami
Rezultaty poniżej oczekiwań – kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować
Trudna rozmowa krok po kroku – najważniejsze elementy
Pracownik w trudnościach vs. „trudny” pracownik - sposoby odróżniania,
analiza case study i propozycje rozwiązań
Szymon Nęcki
Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
matryca doboru interwencji menedżerskich w zależności od rodzaju konfliktu
kluczowe zasady prowadzenia mediacji
zestaw dobrych praktyk komunikacji w konflikcie
5 kroków trudnej rozmowy – schemat rozmowy z pracownikiem
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
pozna narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w zespołach stacjonarnych i hybrydowych
ograniczy negatywny wpływ konfliktów na efektywność pracy i relacje w zespole
rozwinie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
Korzyści dla organizacji:
zwiększenie efektywności i produktywności
skuteczniejsze rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
zmniejszenie rotacji wśród pracowników
Trening kluczowych kompetencji lidera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.
Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:
Moduł IV – Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
Moduł IV
Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
DYNAMIKA KONFLIKTÓW W ZESPOLE
Konflikty budujące i niszczące – najczęstsze przyczyny i rodzaje konfliktów w zespołach pracowniczych
Emocje (ukryte i jawne) w relacjach zawodowych
Zachowania agresywne i bierno-agresywne w zespole – jak rozpoznać
Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
Dynamika konfliktów w zespołach zdalnych i hybrydowych
NARZĘDZIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
Jak zidentyfikować źródła konfliktu i sklaryfikować sedno konfliktu
Komunikacja w konflikcie – dobre praktyki
Mediacje w konflikcie – najważniejsze zasady i dobre praktyki
Arbitraż – w jakich sytuacjach lider powinien wskazywać rozwiązania z pozycji autorytetu
Kształtowanie wzajemnego zrozumienia i koncentracja na rozwiązaniach
PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
Asertywność i stawianie granic w relacjach z pracownikami
Rezultaty poniżej oczekiwań – kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować
Trudna rozmowa krok po kroku – najważniejsze elementy
Pracownik w trudnościach vs. „trudny” pracownik – sposoby odróżniania,
analiza case study i propozycje rozwiązań
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
Atmosfera w zespole jest napięta, często wybuchają konflikty, co obniża motywację i niszczy satysfakcję z pracy.
Zespół jest podzielony na dwa lub więcej obozów, które mają trudność w realizacji zadań gdy wymagana jest współpraca między nimi.
Problematyczny pracownik sprawia, że energia zespołu jest wykorzystywana do radzenia sobie z trudnymi emocjami, zamiast do poprawiania efektywności realizacji celów
Trudne sytuacje w zespole są „zamiatane pod dywan”, ale nie rozwiązywane – przez co spada innowacyjność, rośnie skala zachowań bierno-agresywnych i maleje wydajność zespołu.
Pracownicy powołując się trudności osobiste nie realizują w pełni swoich zadań, co wpływa na efektywność zespołu i obniżenie motywacji jego członków.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
matryca doboru interwencji menedżerskich w zależności od rodzaju konfliktu
kluczowe zasady prowadzenia mediacji
zestaw dobrych praktyk komunikacji w konflikcie
5 kroków trudnej rozmowy – schemat rozmowy z pracownikiem
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
pozna narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w zespołach stacjonarnych i hybrydowych
ograniczy negatywny wpływ konfliktów na efektywność pracy i relacje w zespole
rozwinie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
Korzyści dla organizacji:
zwiększenie efektywności i produktywności
skuteczniejsze rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
zmniejszenie rotacji wśród pracowników
Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu „Od menedżera do lidera”:
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!