Od menedżera do lidera – Skuteczne delegowanie zadań

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    • Moduł III – Skuteczne delegowanie zadań

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

Moduł III

Skuteczne delegowanie zadań

Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

  • Mimo specjalistycznej wiedzy, pracownicy nie podejmują samodzielnych decyzji, unikają podejmowania odpowiedzialności.
  • Menedżer ma poczucie, że jest przepracowany, cała odpowiedzialność leży na jego barkach i musi wciąż interweniować aby wyręczać swoich pracowników.
  • Mimo wielokrotnego przekazywania instrukcji, pracownicy wciąż przychodzą do menedżera z podstawowymi pytaniami dotyczącymi realizacji ich zadań.
  • W zespole pojawiają się problemy z realizacją celów w sytuacji gdy menedżer jest nieobecny lub musi zająć się innymi sprawami niż bieżąca organizacja pracy.
  • Pracownicy rzadko zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania, które usprawniłyby ich pracę
  1. 1
    NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA ZADAŃ
    • Wydawanie poleceń vs. stawianie zadań vs. delegowania zadań – kiedy stosować którą metodę zarządzania
    • Filary skutecznego delegowania zadań
    • Delegowanie zadań a delegowanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
    • Przygotowanie organizacji i pracowników do procesu delegowania
  2. 2
    NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIE ZADAŃ
    • Zarządzanie sytuacyjne – praktyczne narzędzie pozwalające określić komu, kiedy i jak delegować
    • 4 etapy rozwoju pracownika na drodze do samodzielności
    • Jak zidentyfikować etap rozwoju pracownika – praca z case studies
    • Elastyczność lidera – jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju pracownika
    • Najtrudniejszy krok w kształceniu samodzielnych pracowników – co robić, żeby z ostrożnych praktyków wykształcać samodzielnych ekspertów
    • Praca z case studies z praktyki uczestników
  3. 3
    ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA
    • Przebieg i ewaluacja procesu delegowania
    • Jak zorganizować proces przekazywania wiedzy i umiejętności w zespole (w tym w zespołach zdalnych i hybrydowych)
    • Jak przygotować pracowników do przyjęcia nowych ról i zadań
    • Przeszkody w delegowaniu i jak sobie z nimi radzić

Szymon Nęcki

Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

  • OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
  • Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
  • Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
  • Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania

Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

  • pozna narzędzia prowadzące do zwiększenia skuteczności w delegowaniu zadań pracownikom (również pracującym zdalnie i hybrydowo)
  • dowie się, jak dostosować styl przywództwa do potrzeb i możliwości pracowników
  • przećwiczy w praktyce organizowanie procesu przekazywania wiedzy w zespole i stymulowania samodzielności pracowników

Korzyści dla organizacji:

  • zwiększenie produktywności – sprawne delegowanie pozwali zoptymalizować pracę i lepiej wykorzystać zasoby organizacji.
  • wzrost efektywności w realizacji celów organizacji
  • wzrost zaangażowania pracowników

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

Moduł III

Skuteczne delegowanie zadań

  1. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA ZADAŃ
    • Wydawanie poleceń vs. stawianie zadań vs. delegowania zadań – kiedy stosować którą metodę zarządzania
    • Filary skutecznego delegowania zadań
    • Delegowanie zadań a delegowanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
    • Przygotowanie organizacji i pracowników do procesu delegowania
  2. NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIE ZADAŃ
    • Zarządzanie sytuacyjne – praktyczne narzędzie pozwalające określić komu, kiedy i jak delegować
    • 4 etapy rozwoju pracownika na drodze do samodzielności
    • Jak zidentyfikowac etap rozwoju pracownika – praca z case studies
    • Elastyczność lidera – jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju pracownika
    • Najtrudniejszy krok w kształceniu samodzielnych pracowników – co robić, żeby z ostrożnych praktyków wykształcać samodzielnych ekspertów
    • Praca z case studies z praktyki uczestników
  3. ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA
    • Przebieg i ewaluacja procesu delegowania
    • Jak zorganizować  proces przekazywania wiedzy i umiejętności w zespole (w tym w zespołach zdalnych i hybrydowych)
    • Jak przygotować pracowników do przyjęcia nowych ról i zadań
    • Przeszkody w delegowaniu i jak sobie z nimi radzić

Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

  • Mimo specjalistycznej wiedzy, pracownicy nie podejmują samodzielnych decyzji, unikają podejmowania odpowiedzialności.
  • Menedżer ma poczucie, że jest przepracowany, cała odpowiedzialność leży na jego barkach i musi wciąż interweniować aby wyręczać swoich pracowników.
  • Mimo wielokrotnego przekazywania instrukcji, pracownicy wciąż przychodzą do menedżera z podstawowymi pytaniami dotyczącymi realizacji ich zadań.
  • W zespole pojawiają się problemy z realizacją celów w sytuacji gdy menedżer jest nieobecny lub musi zająć się innymi sprawami niż bieżąca organizacja pracy.
  • Pracownicy rzadko zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania, które usprawniłyby ich pracę

Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

  • OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
  • Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
  • Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
  • Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania

Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

  • pozna narzędzia prowadzące do zwiększenia skuteczności w delegowaniu zadań pracownikom (również pracującym zdalnie i hybrydowo)
  • dowie się, jak dostosować styl przywództwa do potrzeb i możliwości pracowników
  • przećwiczy w praktyce organizowanie procesu przekazywania wiedzy w zespole i stymulowania samodzielności pracowników

Korzyści dla organizacji:

  • zwiększenie produktywności – sprawne delegowanie pozwali zoptymalizować pracę i lepiej wykorzystać zasoby organizacji.
  • wzrost efektywności w realizacji celów organizacji
  • wzrost zaangażowania pracowników

Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
„Od menedżera do lidera”:

Cena zawiera:

  • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
  • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
  • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
  • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

Wymagania techniczne:

  • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
  • przeglądarka internetowa,
  • głośniki lub słuchawki,
  • kamera, mikrofon