Od menedżera do lidera – Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    • Moduł I – Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

16.09.2024

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    Moduł I

    Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

    Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

    • Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
    • Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
    • W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
    • Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.

    1. 1
      KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (w tym hybrydowa)
      • Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
      • Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
      • Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
      • Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
    2. 2
      NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
      • POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
      • Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
      • Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
      • Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
      • Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
      • Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
      • Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
    3. 3
      NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
      • Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
      • Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
      • Co buduje a co zabija relacje zespołowe - praktyczne wskazówki
      • Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

    Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

    Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

    • Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
    • POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
    • SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
    • Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
    • Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu

    Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

    • rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
    • dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
    • pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
    • rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
    • pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole

    Korzyści da organizacji:

    • wzrost efektywności w realizacji celów
    • rozwój kultury organizacyjnej
    • usprawnienie w rozwiązywaniu problemów

    Trening kluczowych kompetencji lidera

    Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

    Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

    Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

    Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    Moduł I

    Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

    1. KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (W TYM HYBRYDOWA)
      • Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
      • Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
      • Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
      • Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
    2. NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
      • POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
      • Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
      • Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
      • Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
      • Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
      • Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
      • Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
    3. NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
      • Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
      • Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
      • Co buduje a co zabija relacje zespołowe – praktyczne wskazówki
      • Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu

    Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

    • Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
    • Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
    • W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
    • Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.

    Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

    • Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
    • POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
    • SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
    • Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
    • Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu

    Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

    • rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
    • dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
    • pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
    • rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
    • pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole

    Korzyści dla organizacji:

    • wzrost efektywności w realizacji celów 
    • rozwój kultury organizacyjnej
    • usprawnienie w rozwiązywaniu problemów

    Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
    „Od menedżera do lidera”:

    Cena zawiera:

    • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon