Od menedżera do lidera – Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    • Moduł I – Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

Moduł I

Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

  • Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
  • Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
  • W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
  • Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.

  1. 1
    KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (w tym hybrydowa)
    • Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
    • Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
    • Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
    • Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
  2. 2
    NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
    • POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
    • Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
    • Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
    • Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
    • Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
    • Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
    • Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
  3. 3
    NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
    • Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
    • Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
    • Co buduje a co zabija relacje zespołowe - praktyczne wskazówki
    • Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu

Szymon Nęcki

Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

  • Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
  • POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
  • SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
  • Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
  • Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu

Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

  • rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
  • dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
  • pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
  • pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole

Korzyści da organizacji:

  • wzrost efektywności w realizacji celów
  • rozwój kultury organizacyjnej
  • usprawnienie w rozwiązywaniu problemów

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

Moduł I

Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole

  1. KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (W TYM HYBRYDOWA)
    • Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
    • Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
    • Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
    • Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
  2. NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
    • POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
    • Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
    • Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
    • Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
    • Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
    • Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
    • Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
  3. NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
    • Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
    • Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
    • Co buduje a co zabija relacje zespołowe – praktyczne wskazówki
    • Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu

Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

  • Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
  • Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
  • W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
  • Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.

Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

  • Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
  • POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
  • SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
  • Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
  • Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu

Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

  • rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
  • dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
  • pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
  • pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole

Korzyści dla organizacji:

  • wzrost efektywności w realizacji celów 
  • rozwój kultury organizacyjnej
  • usprawnienie w rozwiązywaniu problemów

Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
„Od menedżera do lidera”:

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.