Moduł III
Skuteczne delegowanie zadań
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Mimo specjalistycznej wiedzy, pracownicy nie podejmują samodzielnych decyzji, unikają podejmowania odpowiedzialności.
- Menedżer ma poczucie, że jest przepracowany, cała odpowiedzialność leży na jego barkach i musi wciąż interweniować aby wyręczać swoich pracowników.
- Mimo wielokrotnego przekazywania instrukcji, pracownicy wciąż przychodzą do menedżera z podstawowymi pytaniami dotyczącymi realizacji ich zadań.
- W zespole pojawiają się problemy z realizacją celów w sytuacji gdy menedżer jest nieobecny lub musi zająć się innymi sprawami niż bieżąca organizacja pracy.
- Pracownicy rzadko zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania, które usprawniłyby ich pracę
-
NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA ZADAŃ
-
Wydawanie poleceń vs. stawianie zadań vs. delegowania zadań – kiedy stosować którą metodę zarządzania
-
Filary skutecznego delegowania zadań
-
Delegowanie zadań a delegowanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
-
Przygotowanie organizacji i pracowników do procesu delegowania
-
NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIE ZADAŃ
-
Zarządzanie sytuacyjne – praktyczne narzędzie pozwalające określić komu, kiedy i jak delegować
-
4 etapy rozwoju pracownika na drodze do samodzielności
-
Jak zidentyfikować etap rozwoju pracownika – praca z case studies
-
Elastyczność lidera – jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju pracownika
-
Najtrudniejszy krok w kształceniu samodzielnych pracowników – co robić, żeby z ostrożnych praktyków wykształcać samodzielnych ekspertów
-
Praca z case studies z praktyki uczestników
-
ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA
-
Przebieg i ewaluacja procesu delegowania
-
Jak zorganizować proces przekazywania wiedzy i umiejętności w zespole (w tym w zespołach zdalnych i hybrydowych)
-
Jak przygotować pracowników do przyjęcia nowych ról i zadań
-
Przeszkody w delegowaniu i jak sobie z nimi radzić
Szymon Nęcki
Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
- Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
- Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
- Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- pozna narzędzia prowadzące do zwiększenia skuteczności w delegowaniu zadań pracownikom (również pracującym zdalnie i hybrydowo)
- dowie się, jak dostosować styl przywództwa do potrzeb i możliwości pracowników
- przećwiczy w praktyce organizowanie procesu przekazywania wiedzy w zespole i stymulowania samodzielności pracowników
Korzyści dla organizacji:
- zwiększenie produktywności – sprawne delegowanie pozwali zoptymalizować pracę i lepiej wykorzystać zasoby organizacji.
- wzrost efektywności w realizacji celów organizacji
- wzrost zaangażowania pracowników
Trening kluczowych kompetencji lidera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.
Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:
Moduł III
Skuteczne delegowanie zadań
- NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA ZADAŃ
- Wydawanie poleceń vs. stawianie zadań vs. delegowania zadań – kiedy stosować którą metodę zarządzania
- Filary skutecznego delegowania zadań
- Delegowanie zadań a delegowanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
- Przygotowanie organizacji i pracowników do procesu delegowania
- NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIE ZADAŃ
- Zarządzanie sytuacyjne – praktyczne narzędzie pozwalające określić komu, kiedy i jak delegować
- 4 etapy rozwoju pracownika na drodze do samodzielności
- Jak zidentyfikowac etap rozwoju pracownika – praca z case studies
- Elastyczność lidera – jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju pracownika
- Najtrudniejszy krok w kształceniu samodzielnych pracowników – co robić, żeby z ostrożnych praktyków wykształcać samodzielnych ekspertów
- Praca z case studies z praktyki uczestników
- ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA
- Przebieg i ewaluacja procesu delegowania
- Jak zorganizować proces przekazywania wiedzy i umiejętności w zespole (w tym w zespołach zdalnych i hybrydowych)
- Jak przygotować pracowników do przyjęcia nowych ról i zadań
- Przeszkody w delegowaniu i jak sobie z nimi radzić
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Mimo specjalistycznej wiedzy, pracownicy nie podejmują samodzielnych decyzji, unikają podejmowania odpowiedzialności.
- Menedżer ma poczucie, że jest przepracowany, cała odpowiedzialność leży na jego barkach i musi wciąż interweniować aby wyręczać swoich pracowników.
- Mimo wielokrotnego przekazywania instrukcji, pracownicy wciąż przychodzą do menedżera z podstawowymi pytaniami dotyczącymi realizacji ich zadań.
- W zespole pojawiają się problemy z realizacją celów w sytuacji gdy menedżer jest nieobecny lub musi zająć się innymi sprawami niż bieżąca organizacja pracy.
- Pracownicy rzadko zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania, które usprawniłyby ich pracę
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
- Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
- Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
- Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- pozna narzędzia prowadzące do zwiększenia skuteczności w delegowaniu zadań pracownikom (również pracującym zdalnie i hybrydowo)
- dowie się, jak dostosować styl przywództwa do potrzeb i możliwości pracowników
- przećwiczy w praktyce organizowanie procesu przekazywania wiedzy w zespole i stymulowania samodzielności pracowników
Korzyści dla organizacji:
- zwiększenie produktywności – sprawne delegowanie pozwali zoptymalizować pracę i lepiej wykorzystać zasoby organizacji.
- wzrost efektywności w realizacji celów organizacji
- wzrost zaangażowania pracowników
Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
„Od menedżera do lidera”:
Cena zawiera:
- 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Wymagania techniczne:
- komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa,
- głośniki lub słuchawki,
- kamera, mikrofon