Od menedżera do lidera – Skuteczne delegowanie zadań

Trening kluczowych kompetencji lidera

Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich.

Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    • Moduł III – Skuteczne delegowanie zadań

07.04.2025

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    Moduł III

    Skuteczne delegowanie zadań

    Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

    • Mimo specjalistycznej wiedzy, pracownicy nie podejmują samodzielnych decyzji, unikają podejmowania odpowiedzialności.
    • Menedżer ma poczucie, że jest przepracowany, cała odpowiedzialność leży na jego barkach i musi wciąż interweniować aby wyręczać swoich pracowników.
    • Mimo wielokrotnego przekazywania instrukcji, pracownicy wciąż przychodzą do menedżera z podstawowymi pytaniami dotyczącymi realizacji ich zadań.
    • W zespole pojawiają się problemy z realizacją celów w sytuacji gdy menedżer jest nieobecny lub musi zająć się innymi sprawami niż bieżąca organizacja pracy.
    • Pracownicy rzadko zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania, które usprawniłyby ich pracę
    1. 1
      NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA ZADAŃ
      • Wydawanie poleceń vs. stawianie zadań vs. delegowania zadań – kiedy stosować którą metodę zarządzania
      • Filary skutecznego delegowania zadań
      • Delegowanie zadań a delegowanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
      • Przygotowanie organizacji i pracowników do procesu delegowania
    2. 2
      NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIE ZADAŃ
      • Zarządzanie sytuacyjne – praktyczne narzędzie pozwalające określić komu, kiedy i jak delegować
      • 4 etapy rozwoju pracownika na drodze do samodzielności
      • Jak zidentyfikować etap rozwoju pracownika – praca z case studies
      • Elastyczność lidera – jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju pracownika
      • Najtrudniejszy krok w kształceniu samodzielnych pracowników – co robić, żeby z ostrożnych praktyków wykształcać samodzielnych ekspertów
      • Praca z case studies z praktyki uczestników
    3. 3
      ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA
      • Przebieg i ewaluacja procesu delegowania
      • Jak zorganizować proces przekazywania wiedzy i umiejętności w zespole (w tym w zespołach zdalnych i hybrydowych)
      • Jak przygotować pracowników do przyjęcia nowych ról i zadań
      • Przeszkody w delegowaniu i jak sobie z nimi radzić

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

    Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

    Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

    • OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
    • Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
    • Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
    • Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania

    Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

    • pozna narzędzia prowadzące do zwiększenia skuteczności w delegowaniu zadań pracownikom (również pracującym zdalnie i hybrydowo)
    • dowie się, jak dostosować styl przywództwa do potrzeb i możliwości pracowników
    • przećwiczy w praktyce organizowanie procesu przekazywania wiedzy w zespole i stymulowania samodzielności pracowników

    Korzyści dla organizacji:

    • zwiększenie produktywności – sprawne delegowanie pozwali zoptymalizować pracę i lepiej wykorzystać zasoby organizacji.
    • wzrost efektywności w realizacji celów organizacji
    • wzrost zaangażowania pracowników

    Trening kluczowych kompetencji lidera

    Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.

    Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.

    Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.

    Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:

    Moduł III

    Skuteczne delegowanie zadań

    1. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA ZADAŃ
      • Wydawanie poleceń vs. stawianie zadań vs. delegowania zadań – kiedy stosować którą metodę zarządzania
      • Filary skutecznego delegowania zadań
      • Delegowanie zadań a delegowanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
      • Przygotowanie organizacji i pracowników do procesu delegowania
    2. NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIE ZADAŃ
      • Zarządzanie sytuacyjne – praktyczne narzędzie pozwalające określić komu, kiedy i jak delegować
      • 4 etapy rozwoju pracownika na drodze do samodzielności
      • Jak zidentyfikowac etap rozwoju pracownika – praca z case studies
      • Elastyczność lidera – jak dopasować styl przywództwa do etapu rozwoju pracownika
      • Najtrudniejszy krok w kształceniu samodzielnych pracowników – co robić, żeby z ostrożnych praktyków wykształcać samodzielnych ekspertów
      • Praca z case studies z praktyki uczestników
    3. ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA
      • Przebieg i ewaluacja procesu delegowania
      • Jak zorganizować  proces przekazywania wiedzy i umiejętności w zespole (w tym w zespołach zdalnych i hybrydowych)
      • Jak przygotować pracowników do przyjęcia nowych ról i zadań
      • Przeszkody w delegowaniu i jak sobie z nimi radzić

    Na jakie problemy odpowiada szkolenie?

    • Mimo specjalistycznej wiedzy, pracownicy nie podejmują samodzielnych decyzji, unikają podejmowania odpowiedzialności.
    • Menedżer ma poczucie, że jest przepracowany, cała odpowiedzialność leży na jego barkach i musi wciąż interweniować aby wyręczać swoich pracowników.
    • Mimo wielokrotnego przekazywania instrukcji, pracownicy wciąż przychodzą do menedżera z podstawowymi pytaniami dotyczącymi realizacji ich zadań.
    • W zespole pojawiają się problemy z realizacją celów w sytuacji gdy menedżer jest nieobecny lub musi zająć się innymi sprawami niż bieżąca organizacja pracy.
    • Pracownicy rzadko zgłaszają nowe pomysły i rozwiązania, które usprawniłyby ich pracę

    Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:

    • OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
    • Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
    • Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
    • Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania

    Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:

    • pozna narzędzia prowadzące do zwiększenia skuteczności w delegowaniu zadań pracownikom (również pracującym zdalnie i hybrydowo)
    • dowie się, jak dostosować styl przywództwa do potrzeb i możliwości pracowników
    • przećwiczy w praktyce organizowanie procesu przekazywania wiedzy w zespole i stymulowania samodzielności pracowników

    Korzyści dla organizacji:

    • zwiększenie produktywności – sprawne delegowanie pozwali zoptymalizować pracę i lepiej wykorzystać zasoby organizacji.
    • wzrost efektywności w realizacji celów organizacji
    • wzrost zaangażowania pracowników

    Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
    „Od menedżera do lidera”:

    Cena zawiera:

    • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon