Delegowanie zadań w praktyce

Jak budować samodzielne i odpowiedzialne zespoły.

Masz wrażenie, że niektóre zadania wykonujesz za innych? Brakuje Ci czasu na strategiczne działania, bo utknąłeś w operacyjnych szczegółach? A może Twój zespół nie działa tak samodzielnie, jakbyś tego oczekiwał?

To znak, że czas na jedno z najważniejszych narzędzi skutecznego lidera – DELEGOWANIE.

Nasze szkolenie – to praktyczny przewodnik, jak mądrze przekazywać odpowiedzialność, budować zaufanie i rozwijać kompetencje pracowników. Uczestnicy poznają sprawdzone schematy działania, takie jak:

  • OTCQ – 4 kroki przydzielania zadań
  • Zarządzanie sytuacyjne – schematy działań menedżerskich
  • Algorytmy postępowania dla 4 etapów rozwoju pracownika
  • Schemat rozwijania kompetencji – 6 etapów instruowania

Efekt? Lepsza organizacja pracy, większe zaangażowanie zespołu i realne wsparcie dla menedżerów w codziennych wyzwaniach.

Przekonaj się, jak wiele możesz zyskać, zmieniając sposób, w jaki delegujesz.

27.10.2025

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    Co zyska uczestnik szkolenia?

    • Pozna konkretne narzędzia, które pomogą mu delegować z większą pewnością i skutecznością.
    • Zrozumie, jak dopasować styl przywództwa do poziomu kompetencji i zaangażowania pracownika – bez zgadywania, bez schematów „jeden styl dla wszystkich”.
    • Nauczy się, jak dzielić się wiedzą i budować samodzielność zespołu. Przećwiczy to wszystko na praktycznych przykładach.

    A co zyska Twoja organizacja?

    •  Większą produktywność – kiedy delegowanie działa, zadania trafiają we właściwe ręce, a Ty możesz skupić się na tym, co naprawdę ważne.
    • Efektywniejszą realizację celów – bo zespół działa sprawniej, szybciej i z większym zrozumieniem priorytetów.
    • Większe zaangażowanie pracowników – odpowiedzialność i zaufanie budują motywację lepiej niż jakikolwiek system premiowy.
    1. 1
      NAJWAŻNIEJSZE ZASADY DELEGOWANIA – CO KAŻDY LIDER WIEDZIEĆ POWINIEN
      • Polecenie, zadanie czy delegowanie? – Nauczysz się rozróżniać 3 podstawowe formy zarządzania i dowiesz się, którą wybrać, by uzyskać oczekiwany efekt.
      • Poznasz filar skutecznego delegowania – czyli nie tylko co i komu, ale też jak, kiedy i dlaczego
      • Zrozumiesz różnicę między delegowaniem zadań, decyzyjności, kompetencji a odpowiedzialności bo to nie to samo!
      • Dowiesz się, jak przygotować zarówno organizację, jak i zespół, by delegowanie nie było obciążeniem, tylko naturalnym elementem pracy.
    2. 2
      NARZĘDZIA SKUTECZNEGO DELEGOWANIA – KONKRETY, KTÓRE DZIAŁAJĄ
      • Poznasz zarządzanie sytuacyjne – model, który pozwoli Ci błyskawicznie ocenić, komu, co, kiedy i w jakiej formie możesz przekazać.
      • Zgłębisz 4 etapy rozwoju pracownika – i nauczysz się je rozpoznawać, żeby delegowanie trafiało we właściwy moment.
      • Będziesz pracować na realnych case studies, dzięki czemu nauczysz się trafnie identyfikować poziom gotowości pracownika.
      • Dowiesz się, jak być elastycznym liderem – nie zmieniając osobowości, tylko sposób działania
      • Przeanalizujesz sytuacje z własnego środowiska pracy – bo to, co ćwiczymy, ma działać w Twoim zespole.
    3. 3
      ORGANIZACJA PROCESU DELEGOWANIA – KROK PO KROKU
      • Poznasz strukturę procesu delegowania – od startu do ewaluacji: co monitorować, kiedy ingerować, kiedy odpuścić.
      • Nauczysz się organizować proces przekazywania wiedzy w zespole – tak, by każdy wiedział, co robić, i czuł się za to odpowiedzialny. Również w warunkach zdalnych i hybrydowych
      • Dowiesz się, jak przygotować pracowników do nowych ról, by nie poczuli się wrzuceni na głęboką wodę.
      • Porozmawiamy o pułapkach i barierach w delegowaniu – i wypracujemy konkretne strategie radzenia sobie z nimi.

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
    • Managerowie liniowi, kierownicy działów
    • Team leaderzy i liderzy techniczni
    • Nowo awansowani liderzy
    • Przedsiębiorcy i właściciele firm
    • HR i działy Learning & Development

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon

    Cena zawiera:

    • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.