Zarządzanie działem zakupów – warsztaty praktyczne dla szefów Działów Zakupów

Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.

Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?

Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.

Program szkolenia:

  1. Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
  2. Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
    • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
    • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
    • Pokrycie finansowe (marża brutto)
    • Ocena rentowności produktów i usług
    • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
    • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
  3. Cele i rozwój kupców (personelu)
    • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
    • Jak rozliczać oszczędności?
    • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
    • Weryfikacja pracy podległego personelu
  4. Delegowanie pracy podległemu zespołowi
    • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
    • Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
  5. Procedury
    • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
    • Procedura reklamacyjna
    • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
  6. Narzędzia
    • Szablony umów
    • Szablony zapytań ofertowych
    • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
    • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
    • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
  7. Narzędzia planowania szefa działu zakupów
    • Harmonogram prac
    • Harmonogram oszczędności
    • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
  8. Współpraca z innymi działami w firmie
    • Komunikacja z Zarządem
    • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
  9. Trudny klient wewnętrzny
    • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
    • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
    • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
  10. Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
    • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
    • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
    • Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.

W cenie uwzględniono koszty:

  • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
  • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
  • serwisu kawowego oraz lunchu,
  • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław

Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 155 zł brutto

ZASTRZEŻENIE COVIDOWE

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli do daty rozpoczęcia zajęć nie zostaną zniesione obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń)  w salach konferencyjnych.

Dwie kobiety
Pobierz ofertę

Data

5 - 6 październik 2021
Zakończone!

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

1 115 zł netto

Etykiety

Dwudniowe,
Wrocław

Lokalizacja

Wrocław
Kategoria

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Jacek Jarmuszczak
    Jacek Jarmuszczak
    Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Comments are closed