Generowanie oszczędności w zakupach

Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.

Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.

Program szkolenia

  1. Jak znajdować oszczędności w sytuacji, w której wyciskamy już od dłuższego czasu? – źródła oszczędności?
    • Pięć dźwigni oszczędnościowych – czyli skąd czerpać oszczędności?
    • Zasady rozliczania oszczędności na kilkunastu przykładach z życia wziętych
    • Jak przygotować plan oszczędnościowy
    • Jak zrealizować plan oszczędnościowy i raportować wartość do zarządu?
    • Procedura rozliczania oszczędności i wskaźniki KPI
  2. Szczegółowa analiza czynników kosztowych i kosztotwórczych
    • CBD – czyli narzędzie tworzenia struktury kosztowej kupowanych dóbr
    • TCO czyli całkowity koszt posiadania – prezentacja praktycznego narzędzia liczenia całkowitego kosztu posiadania a nie samej tylko ceny lub kosztów transportu
    • Wpływ rotacji zapasów, zapasu bezpieczeństwa, MOQ i terminów realizacji na całkowity koszt posiadania
  3. Przygotowanie do negocjacji z trudnych czasach
    • Jakie dane przygotować – analiza struktury kosztowej i przygotowanie danych rynkowych o kupowanych dobrach
    • Dostawca chce podnieść cenę – jak się bronić – techniki obrony ceny przez kupców
    • Jak argumentować obronę przed podwyżką w sytuacji w której nie możemy zastąpić dostawcy?
Dwie kobiety

Data

11 maja 2022
Zakończone!

Czas

09:00 - 16:00

Koszt

650 zł netto

Etykiety

On-line

Lokalizacja

On-line
Kategoria

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Jacek Jarmuszczak
    Jacek Jarmuszczak
    Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Comments are closed