Generowanie oszczędności w zakupach

Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.

Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.

Program szkolenia

  1. Szybkie dźwignie oszczędnościowe (savings levers) – czyli gdzie szukać oszczędności, z których korzyści będziemy mogli czerpać w krótkim horyzoncie czasowym?
    • Souring i global sourcing – przetargi, zapytania ofertowe, jak szukać dostawców lokalnie i na globalnym rynku
    • Negocjacje – jak przeprowadzić szybkie negocjacje w czasie kryzysu i na co zwracać uwagę
    • Zarządzanie popytem – to kopalnia możliwości oszczędności i jednocześnie bardzo słabo eksplorowany obszar w wielu przedsiębiorstwach
  2. Płynność finansowa – możesz chwilowo nie mieć zysków, albo nawet przez długie miesiące, ale kiedy firma traci płynność finansowa, światło gaśnie bardzo szybko. W jaki sposób dział zakupów wspomaga płynność finansową firmy?
    • Termin płatności z dostawcą – jak w szybki i łatwy sposób zweryfikować możliwości dostawcy w zakresie wydłużenia terminu płatności
    • Jak policzyć wpływ wydłużenia terminu płatności na biznes nasz i naszego dostawcy
    • Jak przygotować argumentację wobec dostawcy oraz przykłady kompromisów w zakresie terminów płatności
  3. Płynności finansowe ciąg dalszy:
    • Zarządzanie zapasem
    • Negocjacje skracania terminów realizacji dostaw, zmniejszania MOQ
    • Korelacja MOQ, LT, OTD, SLA – czyli wskaźniki, na podstawie, których zmierzysz czy bezpieczne jest dalsze cięcie zapasów
  4. Narzędzia raportowana oszczędności
    • Tworzenie planów oszczędnościowych
    • Szybkie oszczędności oraz długofalowe projekty oszczędnościowe
    • Zasady rozliczania oszczędności – wzory liczenia oszczędności

Cena zawiera:

  • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
  • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
  • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:

  • internet o prędkości powyżej 4mbp/s
  • aktualna wersja jednej z przeglądarek: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
  • komputery z systemem Windows od wersji 7 w górę, lub MacOS od wersji 10
  • głośniki lub słuchawki
  • kamera, mikrofon
Dwie kobiety
Pobierz ofertę

Data

22 kwietnia 2021
Zakończone!

Czas

09:00 - 15:00

Koszt

552 zł netto

Etykiety

On-line

Lokalizacja

On-line
Kategoria

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Jacek Jarmuszczak
    Jacek Jarmuszczak
    Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Comments are closed