Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski

W trakcie szkolenia:

  • przedstawimy specyfikę transportu i spedycji morskiej,
  • omówimy charakterystyczne dla transportu morskiego pojęcia, dokumenty, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych
  • pokażemy, jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
  • zaznajomimy Cię z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO

31.10.2024

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
      • Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską (Kodeks morski, Hague-Visby Rules a Konwencja Brukselska, Reguły Hamburskie, Reguły Roterdamskie, Cogsa …) 
      • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
      • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący,
      • shipper, cut off, clousing time, agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
      • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe,
      • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL),
      • sprzęt kontenerowy, ocena techniczna kontenera
      • problem „rolowania” kontenerów.
    2. 2
      Koszty transportu morskiego:
      • koszty transportu w żegludze liniowej,
      • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
      • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
    3. 3
      Kilka słów o charterach (o ile potrzeba)
      • rodzaje charterów
      • ladydays, cancelling date, laytime
      • Notice of Readiness
      • Kwit sternika i wystawianie konosamentu na podstawie kwitu sternika (konosament  „clean on board”, konosament klauzulowy czyli „brudny)
      • Pojęcia podobne ale inne niż w żegludze liniowej: demurrage payment, detention of vessel, despatch money…
      • statement of facts
    4. 4
      Konosament i inne dokumenty:
      • wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki)
      • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny
      • Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
      • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
      • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
    5. 5
      Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
      • przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
      • ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
      • awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average),
      • ubezpieczenie ładunku czyli CARGO,
      • reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
    6. 6
      Pytania, dyskusja

    Andrzej Sikorski

    Praktyk, konsultant i trener, specjalista w dziedzinie spedycji międzynarodowej i transportu. Doświadczenie zdobył pracując w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, również jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp. Odpowiedzialny za obronę interesów korporacji oraz za szkolenia.

    Na szkolenie zapraszamy handlowców importerów/eksporterów drogą morską, logistyków, spedytorów

    W trakcie szkolenia:

    • przedstawimy specyfikę transportu i spedycji morskiej,
    • omówimy charakterystyczne dla transportu morskiego pojęcia, dokumenty, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych
    • pokażemy, jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
    • zaznajomimy Cię z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO

    Program szkolenia

    1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
      • Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską (Kodeks morski, Hague-Visby Rules a Konwencja Brukselska, Reguły Hamburskie, Reguły Roterdamskie, Cogsa …) 
      • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
      • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący,
      • shipper, cut off, clousing time, agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
      • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe,
      • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL),
      • sprzęt kontenerowy, ocena techniczna kontenera
      • problem „rolowania” kontenerów.
    2. Koszty transportu morskiego:
      • koszty transportu w żegludze liniowej,
      • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
      • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
    3. Kilka słów o charterach (o ile potrzeba)
      • rodzaje charterów
      • ladydays, cancelling date, laytime
      • Notice of Readiness
      • Kwit sternika i wystawianie konosamentu na podstawie kwitu sternika (konosament  „clean on board”, konosament klauzulowy czyli „brudny)
      • Pojęcia podobne ale inne niż w żegludze liniowej: demurrage payment, detention of vessel, despatch money…
      • statement of facts
    4. Konosament i inne dokumenty:
      • wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki)
      • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny
      • Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
      • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
      • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
    5. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
      • przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
      • ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
      • awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average),
      • ubezpieczenie ładunku czyli CARGO,
      • reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
    6. Pytania, dyskusja

    Cena zawiera:

    • 7 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon