Strategie generowania oszczędności w zakupach biznesowych

Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    ŹRÓDŁA OSZCZĘDNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH. Czy znasz je wszystkie?
    • Strategiczne obszary kontrybucji Działu Zakupów oraz kluczowe wskaźniki (EBITA, oszczędności bezpośrednie i pośrednie, płynność finansowa, marża, obrotowość pieniądza (ang. Velocity), poziom realizacji)
  2. 2
    DOSTAWCY JAKO ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI FIRMY
    • Klasyfikacja i kategoryzacja dostawców
    • Segmentacja dostawców w oparciu o profesjonalne narzędzia kupieckie – dostawcy: komercyjni, preferowani, strategiczni
  3. 3
    PRODUKTY/USŁUGI – CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ZAMIAST CENY ZAKUPU
    • Czynniki kosztowe i czynniki kosztotwórcze i ich wpływ na wynik finansowy firmy (szczegółowy model TCO – ang. Total Cost of Ownership)
  4. 4
    ELASTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW (LEAN)
    • Co wpływa na płynność finansową firmy?
    • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
    • Jak wykorzystać zasoby dostawców do uelastyczniania logistyki
  5. 5
    UMOWA ZAKUPOWA
    • Ogólne warunki zakupów (OWZ)
    • Różnice między OWZ, a kontraktem i zamówieniem
    • Kary umowne
  6. 6
    ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJEKTEM ZAKUPOWYM
    • Profesjonalne narzędzia kupieckie do zarządzania projektami,
    • Identyfikacja wszystkich interesariuszy/klientów wewnętrznych oraz ich interesów i potrzeb,
    • Czas i harmonogram prac, ustalanie zespołu, produkty prac (ang. Deliverables)
  7. 7
    KRYTERIA WYBORU I OCENA DOSTAWCÓW
    • Selekcjonowanie dostawców
    • Kryteria i metody wyboru najlepszych dostawców
    • Metoda 0-10
  8. 8
    NEGOCJACJE ZAKUPOWE Z DOSTAWCAMI
    • Źródła siły w negocjacjach.
    • Jak dobrze znasz swoją BATNA?
    • Siła informacji zwrotnej dla dostawcy w trakcie negocjacji
  9. 9
    PRZETARGI ELEKTRONICZNE I E-AUKCJE
    • Nowoczesne taktyki e-aukcyjne (e-negocjacje),
    • Bardzo skuteczne - aukcja holenderska, japońska, angielska oraz wiele ich modyfikacji

Jacek Jarmuszczak

Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.

Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.

Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.

Program szkolenia

  1. ŹRÓDŁA OSZCZĘDNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH. Czy znasz je wszystkie?
    • Strategiczne obszary kontrybucji Działu Zakupów oraz kluczowe wskaźniki (EBITA, oszczędności bezpośrednie i pośrednie, płynność finansowa, marża, obrotowość pieniądza (ang. Velocity), poziom realizacji)
  2. DOSTAWCY JAKO ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI FIRMY
    • Klasyfikacja i kategoryzacja dostawców
    • Segmentacja dostawców w oparciu o profesjonalne narzędzia kupieckie – dostawcy: komercyjni, preferowani, strategiczni
  3. PRODUKTY/USŁUGI – CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ZAMIAST CENY ZAKUPU
    • Czynniki kosztowe i czynniki kosztotwórcze i ich wpływ na wynik finansowy firmy (szczegółowy model TCO – ang. Total Cost of Ownership)
  4. ELASTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW (LEAN)
    • Co wpływa na płynność finansową firmy?
    • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
    • Jak wykorzystać zasoby dostawców do uelastyczniania logistyki
  5. UMOWA ZAKUPOWA
    • Ogólne warunki zakupów (OWZ)
    • Różnice między OWZ, a kontraktem i zamówieniem
    • Kary umowne
  6. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJEKTEM ZAKUPOWYM
    • Profesjonalne narzędzia kupieckie do zarządzania projektami,
    • Identyfikacja wszystkich interesariuszy/klientów wewnętrznych oraz ich interesów i potrzeb,
    • Czas i harmonogram prac, ustalanie zespołu, produkty prac (ang. Deliverables)
  7. KRYTERIA WYBORU I OCENA DOSTAWCÓW
    • Selekcjonowanie dostawców
    • Kryteria i metody wyboru najlepszych dostawców
    • Metoda 0-10
  8. NEGOCJACJE ZAKUPOWE Z DOSTAWCAMI
    • Źródła siły w negocjacjach.
    • Jak dobrze znasz swoją BATNA?
    • Siła informacji zwrotnej dla dostawcy w trakcie negocjacji
  9. PRZETARGI ELEKTRONICZNE I E-AUKCJE
    • Nowoczesne taktyki e-aukcyjne (e-negocjacje),
    • Bardzo skuteczne – aukcja holenderska, japońska, angielska oraz wiele ich modyfikacji

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.