Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.
Strategie generowania oszczędności w zakupach biznesowych
Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
-
1ŹRÓDŁA OSZCZĘDNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH. Czy znasz je wszystkie?
- Strategiczne obszary kontrybucji Działu Zakupów oraz kluczowe wskaźniki (EBITA, oszczędności bezpośrednie i pośrednie, płynność finansowa, marża, obrotowość pieniądza (ang. Velocity), poziom realizacji)
-
2DOSTAWCY JAKO ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI FIRMY
- Klasyfikacja i kategoryzacja dostawców
- Segmentacja dostawców w oparciu o profesjonalne narzędzia kupieckie – dostawcy: komercyjni, preferowani, strategiczni
-
3PRODUKTY/USŁUGI – CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ZAMIAST CENY ZAKUPU
- Czynniki kosztowe i czynniki kosztotwórcze i ich wpływ na wynik finansowy firmy (szczegółowy model TCO – ang. Total Cost of Ownership)
-
4ELASTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW (LEAN)
- Co wpływa na płynność finansową firmy?
- Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
- Jak wykorzystać zasoby dostawców do uelastyczniania logistyki
-
5UMOWA ZAKUPOWA
- Ogólne warunki zakupów (OWZ)
- Różnice między OWZ, a kontraktem i zamówieniem
- Kary umowne
-
6ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJEKTEM ZAKUPOWYM
- Profesjonalne narzędzia kupieckie do zarządzania projektami,
- Identyfikacja wszystkich interesariuszy/klientów wewnętrznych oraz ich interesów i potrzeb,
- Czas i harmonogram prac, ustalanie zespołu, produkty prac (ang. Deliverables)
-
7KRYTERIA WYBORU I OCENA DOSTAWCÓW
- Selekcjonowanie dostawców
- Kryteria i metody wyboru najlepszych dostawców
- Metoda 0-10
-
8NEGOCJACJE ZAKUPOWE Z DOSTAWCAMI
- Źródła siły w negocjacjach.
- Jak dobrze znasz swoją BATNA?
- Siła informacji zwrotnej dla dostawcy w trakcie negocjacji
-
9PRZETARGI ELEKTRONICZNE I E-AUKCJE
- Nowoczesne taktyki e-aukcyjne (e-negocjacje),
- Bardzo skuteczne - aukcja holenderska, japońska, angielska oraz wiele ich modyfikacji
Jacek Jarmuszczak
Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.
Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.
Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.
Program szkolenia
- ŹRÓDŁA OSZCZĘDNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH. Czy znasz je wszystkie?
- Strategiczne obszary kontrybucji Działu Zakupów oraz kluczowe wskaźniki (EBITA, oszczędności bezpośrednie i pośrednie, płynność finansowa, marża, obrotowość pieniądza (ang. Velocity), poziom realizacji)
- DOSTAWCY JAKO ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI FIRMY
- Klasyfikacja i kategoryzacja dostawców
- Segmentacja dostawców w oparciu o profesjonalne narzędzia kupieckie – dostawcy: komercyjni, preferowani, strategiczni
- PRODUKTY/USŁUGI – CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ZAMIAST CENY ZAKUPU
- Czynniki kosztowe i czynniki kosztotwórcze i ich wpływ na wynik finansowy firmy (szczegółowy model TCO – ang. Total Cost of Ownership)
- ELASTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW (LEAN)
- Co wpływa na płynność finansową firmy?
- Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
- Jak wykorzystać zasoby dostawców do uelastyczniania logistyki
- UMOWA ZAKUPOWA
- Ogólne warunki zakupów (OWZ)
- Różnice między OWZ, a kontraktem i zamówieniem
- Kary umowne
- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJEKTEM ZAKUPOWYM
- Profesjonalne narzędzia kupieckie do zarządzania projektami,
- Identyfikacja wszystkich interesariuszy/klientów wewnętrznych oraz ich interesów i potrzeb,
- Czas i harmonogram prac, ustalanie zespołu, produkty prac (ang. Deliverables)
- KRYTERIA WYBORU I OCENA DOSTAWCÓW
- Selekcjonowanie dostawców
- Kryteria i metody wyboru najlepszych dostawców
- Metoda 0-10
- NEGOCJACJE ZAKUPOWE Z DOSTAWCAMI
- Źródła siły w negocjacjach.
- Jak dobrze znasz swoją BATNA?
- Siła informacji zwrotnej dla dostawcy w trakcie negocjacji
- PRZETARGI ELEKTRONICZNE I E-AUKCJE
- Nowoczesne taktyki e-aukcyjne (e-negocjacje),
- Bardzo skuteczne – aukcja holenderska, japońska, angielska oraz wiele ich modyfikacji
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.