Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.
Jacek Jarmuszczak
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami.
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.
Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.
Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.
Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?
Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.
Program szkolenia:
Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa. • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L) • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC) • Pokrycie finansowe (marża brutto) • Ocena rentowności produktów i usług • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR) • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
Cele i rozwój kupców (personelu) • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców? • Jak rozliczać oszczędności? • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance) • Weryfikacja pracy podległego personelu
Delegowanie pracy podległemu zespołowi • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom • Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
Procedury • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych? • Procedura reklamacyjna • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
Narzędzia • Szablony umów • Szablony zapytań ofertowych • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.) • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down) • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
Narzędzia planowania szefa działu zakupów • Harmonogram prac • Harmonogram oszczędności • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
Współpraca z innymi działami w firmie • Komunikacja z Zarządem • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
Trudny klient wewnętrzny • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean). • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem. • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne? • Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.
W cenie uwzględniono koszty:
16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
serwisu kawowego oraz lunchu,
imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Miejsce szkolenia: WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3
Informacja dodatkowa: Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 225 zł brutto