Zarządzanie zapasami – łańcuchem dostaw
Zapraszamy na szkolenie, na którym dowiesz się jak efektywnie zarządzać zapasami minimalizując koszty magazynowania oraz zapewniając odpowiedni poziom obsługi klienta przez optymalizację rezerw.
Dlaczego firmy inwestują w nowoczesne zarządzanie łańcuchem dostaw?
Na czym one polegają?
Jakie wybrać metody zarządzania zapasami?
Program szkolenia:
Moduł I – planowanie/harmonogramowanie i analiza
- Planowanie i harmonogramowanie realizacji prac z dostawcą. Narzędzia planistyczne realizacji dostaw.
- W jaki sposób dostosować i pogodzić duże potrzeby zamawiającego (popyt) z mocami przerobowymi dostawcy (podaż)? Jak działać w sytuacjach kryzysowych braku mocy przerobowych dostawcy?
- Zarządzanie zapasem – zapas bezpieczeństwa a koszt magazynowania – jak je pogodzić, w jaki sposób znaleźć optimum?
- Narzędzia planistyczne zarządzania zapasem – najlepsze praktyki. (Analiza ABC i XYZ)
- W jaki sposób wykorzystać zasoby dostawcy do wspomagania planowania dostępności towarów? Wprowadzamy narzędzie VMI (Vendor Managed Inventory)
- W jaki sposób wprowadzić rozwiązanie Stock Konsygnacyjny (Consgniment Stock – CS) z dostawcą? Oraz rozwinąć CS do współpracy z dostawcą w systemie KANBAN.
- Różnice modeli logistycznych Lean oraz Agile – w jaki sposób wykorzystać najlepsze rozwiązania z dwóch przeciwstawnych modeli?
- Planowanie produkcji – jak działa HEIJUNKA – czyli spłaszczanie odchyleń produkcyjnych.
- Wskaźniki mierzenia efektywności zarządzania zapasem – Rotacja, OTD, definicja obsoletów i slow moversów (pozycji nierotujących)
Moduł II – narzędzia, ryzyko i komunikacja
- Omówienie modeli analizy ryzyka w realizacji współpracy z dostawcami. Definiowanie ryzyka oraz model analizy ryzyka w łańcuchu dostaw. Prezentacja i ćwiczenie narzędzia analizy ryzyka.
- Między młotem a kowadłem – czyli najważniejsza jest sprawna komunikacja między dostawcami a partnerami wewnętrznymi. Narzędzia planowania komunikacji – „Governance Model” do zarządzania komunikacją w zespole realizacji dostaw.
- Zarządzanie ryzykiem braku odstaw (dostawcy strategiczni i wąskie gardła)
- Zarządzanie w sytuacji dużej ilości dostawców (tzw. produkty grupy C)
- Narzędzie ocena bieżącej współpracy z dostawcą (w tym jakości komunikacji, elastyczności, reakcji na zgłaszane problemy, OTIF, CLIP etc.).
- OTIF – przykład zastosowania , obliczania i automatyzacja wskaźnika.
- Narzędzie monitoringu i kontroli realizacji prac („Tracker Tool”) mierzące terminowość oraz kompletność realizacji.
- W jaki sposób podzielić prace, definiowanie ról i ustalenie modelu operacyjnego z dostawcami jako wstęp do dobrej współpracy.
- Zarządzanie transportem na bazie incoterms – podział ryzyka między dostawcę a klienta.
- W jaki sposób połączyć zadania operacyjne Logistyki i Zakupów do wyników finansowych firmy EBIT i ROA – cele strategiczne optymalizacji kosztowej
Cena zawiera:
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Minimalne wymagania sprzętowe dla uczestników:
- internet o prędkości powyżej 4mbp/s
- aktualna wersja jednej z przeglądarek: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari
- komputery z systemem Windows od wersji 7 w górę, lub MacOS od wersji 10
- głośniki lub słuchawki
- kamera, mikrofon
Prowadzący
-
Jacek JarmuszczakPraktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.