Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.
1
KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (w tym hybrydowa)
Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
2
NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
3
NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
Co buduje a co zabija relacje zespołowe - praktyczne wskazówki
Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu
Szymon Nęcki
Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole
Korzyści da organizacji:
wzrost efektywności w realizacji celów
rozwój kultury organizacyjnej
usprawnienie w rozwiązywaniu problemów
Trening kluczowych kompetencji lidera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.
Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:
Moduł I – Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
Efektywna komunikacja i budowanie relacji w zespole
KOMUNIKACJA NASTAWIONA NA WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE (W TYM HYBRYDOWA)
Postawa nastawiona na współpracę vs. postawa nastawiona na rywalizację
Jak kształtować normy współpracy i komunikacji w zespole – narzędzia lidera
Czynniki psychologiczne w komunikacji vs. narzędzia techniczne komunikacji
Od czego zależy skuteczna komunikacja – czynniki ułatwiające i utrudniające sprawną komunikację
NARZĘDZIA USPRAWNIAJĄCE KOMUNIKACJĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
POWER meetings – sztuka organizacji efektywnych spotkań zespołowych
Poznaj najlepsze techniki aktywnego słuchania
Efektywne pytania – cele, rodzaje i techniki zadawania pytań
Jak klarownie artykułować własne myśli, przekonania i opinie
Jak udzielać informacji zwrotnej – cele, role i rodzaje informacji zwrotnej
Style i sposoby komunikacji, a różnorodność w miejscu pracy – język włączający vs. język wykluczający
Komunikacja w hybrydowym trybie pracy
NARZĘDZIA BUDOWANIA RELACJI W ZESPOLE
Dynamika rozwoju relacji zespołowych – narzędzia i cele lidera na poszczególnych etapach
Jak zadbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymianie informacji w zespole
Co buduje a co zabija relacje zespołowe – praktyczne wskazówki
Jak asertywnie reagować na postawę niszczącą ducha zespołu
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
Pracownicy skupiają się na własnych wynikach i potrzebach, nie myśląc w kategoriach dobra całej organizacji. Nie interesują się tym, jak mogą pomóc innym członkom zespołu, aby zrealizować wspólne cele.
Organizowane spotkania przeciągają się, brak na nich konkretnych ustaleń, jest ich za dużo, a niewiele z nich wynika.
W zespole dochodzi do nieporozumień związanych z nieefektywną komunikacją – pracownicy nie słuchają się wzajemnie, przekazują informacje niejasno, generują niepotrzebne konflikty wynikające z agresywnego stylu komunikacji.
Członkowie zespołu rzadko wykazują inicjatywy do współpracy, nie wyrażają swobodnie swoich pomysłów, nie poddają dyskusji możliwości realizacji innowacji.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
Kontrakt zespołowy – nieformalne narzędzie wzmacniające współpracę
POWER meetings – schemat organizacji efektywnych spotkań
SBI – schemat udzielania informacji zwrotnej
Zestaw dobrych praktyk komunikacyjnych
Algorytmy interwencji menedżerskich dla poszczególnych etapów rozwoju zespołu
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
rozwinie umiejętność efektywnej kultury komunikacyjnej w zespole
dowie się, jak organizować dynamiczne i owocne spotkania zespołowe (w tym hybrydowe)
pozna zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
rozwinie umiejętności aktywnego słuchania, celnego zadawania pytań i artykułowania myśli
pozna skuteczne narzędzia wspomagające budowanie dobrych relacji w zespole
Korzyści dla organizacji:
wzrost efektywności w realizacji celów
rozwój kultury organizacyjnej
usprawnienie w rozwiązywaniu problemów
Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu „Od menedżera do lidera”: