Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski

W trakcie szkolenia:

  • przedstawimy specyfikę transportu i spedycji morskiej,
  • omówimy charakterystyczne dla transportu morskiego pojęcia, dokumenty, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych
  • pokażemy, jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
  • zaznajomimy Cię z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO

10.03.2025

On-line

749 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
      • Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską (Kodeks morski, Hague-Visby Rules a Konwencja Brukselska, Reguły Hamburskie, Reguły Roterdamskie, Cogsa …) 
      • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
      • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący,
      • shipper, cut off, clousing time, agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
      • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe,
      • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL),
      • sprzęt kontenerowy, ocena techniczna kontenera
      • problem „rolowania” kontenerów.
    2. 2
      Koszty transportu morskiego:
      • koszty transportu w żegludze liniowej,
      • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
      • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
    3. 3
      Kilka słów o charterach (o ile potrzeba)
      • rodzaje charterów
      • ladydays, cancelling date, laytime
      • Notice of Readiness
      • Kwit sternika i wystawianie konosamentu na podstawie kwitu sternika (konosament  „clean on board”, konosament klauzulowy czyli „brudny)
      • Pojęcia podobne ale inne niż w żegludze liniowej: demurrage payment, detention of vessel, despatch money…
      • statement of facts
    4. 4
      Konosament i inne dokumenty:
      • wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki)
      • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny
      • Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
      • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
      • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
    5. 5
      Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
      • przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
      • ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
      • awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average),
      • ubezpieczenie ładunku czyli CARGO,
      • reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
    6. 6
      Pytania, dyskusja

    Andrzej Sikorski

    Praktyk, konsultant i trener, specjalista w dziedzinie spedycji międzynarodowej i transportu. Doświadczenie zdobył pracując w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, również jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp. Odpowiedzialny za obronę interesów korporacji oraz za szkolenia.

    Na szkolenie zapraszamy handlowców importerów/eksporterów drogą morską, logistyków, spedytorów

    W trakcie szkolenia:

    • przedstawimy specyfikę transportu i spedycji morskiej,
    • omówimy charakterystyczne dla transportu morskiego pojęcia, dokumenty, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych
    • pokażemy, jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego,
    • zaznajomimy Cię z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO

    Program szkolenia

    1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
      • Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską (Kodeks morski, Hague-Visby Rules a Konwencja Brukselska, Reguły Hamburskie, Reguły Roterdamskie, Cogsa …) 
      • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
      • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący,
      • shipper, cut off, clousing time, agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
      • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe,
      • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL),
      • sprzęt kontenerowy, ocena techniczna kontenera
      • problem „rolowania” kontenerów.
    2. Koszty transportu morskiego:
      • koszty transportu w żegludze liniowej,
      • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
      • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
    3. Kilka słów o charterach (o ile potrzeba)
      • rodzaje charterów
      • ladydays, cancelling date, laytime
      • Notice of Readiness
      • Kwit sternika i wystawianie konosamentu na podstawie kwitu sternika (konosament  „clean on board”, konosament klauzulowy czyli „brudny)
      • Pojęcia podobne ale inne niż w żegludze liniowej: demurrage payment, detention of vessel, despatch money…
      • statement of facts
    4. Konosament i inne dokumenty:
      • wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki)
      • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny
      • Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
      • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
      • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
    5. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
      • przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania
      • ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim
      • awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average),
      • ubezpieczenie ładunku czyli CARGO,
      • reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona
    6. Pytania, dyskusja

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon

    Cena zawiera:

    • 7 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Co powiedzieli uczestnicy o tym szkoleniu:

    Bardzo ciekawy dla mnie okazał się sposób pokazania, jakie prawa ma przewoźnik i odbiorca oraz jak ważne jest ubezpieczenie Cargo!

    uczestnik szkolenia

    grudzień 2024 r.

    Bardzo merytoryczne podejście.

    Najbardziej pomocne były informacje na temat ubezpieczeń towaru.

    uczestnik szkolenia

    grudzień 2024 r.

    Szkolenie interesujące, rzetelne.

    Szczególnie wiedza na temat możliwości transportu morskiego oraz ewentualne problemy i zagrożenia z nim związane.

    uczestnik szkolenia

    grudzień 2024 r.