Moduł IV
Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Atmosfera w zespole jest napięta, często wybuchają konflikty, co obniża motywację i niszczy satysfakcję z pracy.
- Zespół jest podzielony na dwa lub więcej obozów, które mają trudność w realizacji zadań gdy wymagana jest współpraca między nimi.
- Problematyczny pracownik sprawia, że energia zespołu jest wykorzystywana do radzenia sobie z trudnymi emocjami, zamiast do poprawiania efektywności realizacji celów
- Trudne sytuacje w zespole są „zamiatane pod dywan”, ale nie rozwiązywane – przez co spada innowacyjność, rośnie skala zachowań bierno-agresywnych i maleje wydajność zespołu.
- Pracownicy powołując się trudności osobiste nie realizują w pełni swoich zadań, co wpływa na efektywność zespołu i obniżenie motywacji jego członków
-
DYNAMIKA KONFLIKTÓW W ZESPOLE
-
Konflikty budujące i niszczące – najczęstsze przyczyny i rodzaje konfliktów w zespołach pracowniczych
-
Emocje (ukryte i jawne) w relacjach zawodowych
-
Zachowania agresywne i bierno-agresywne w zespole – jak rozpoznać
-
Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
-
Dynamika konfliktów w zespołach zdalnych i hybrydowych
-
NARZĘDZIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
-
Jak zidentyfikować źródła konfliktu i sklaryfikować sedno konfliktu
-
Komunikacja w konflikcie – dobre praktyki
-
Mediacje w konflikcie – najważniejsze zasady i dobre praktyki
-
Arbitraż – w jakich sytuacjach lider powinien wskazywać rozwiązania z pozycji autorytetu
-
Kształtowanie wzajemnego zrozumienia i koncentracja na rozwiązaniach
-
PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
-
Asertywność i stawianie granic w relacjach z pracownikami
-
Rezultaty poniżej oczekiwań – kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować
-
Trudna rozmowa krok po kroku – najważniejsze elementy
-
Pracownik w trudnościach vs. „trudny” pracownik - sposoby odróżniania,
-
analiza case study i propozycje rozwiązań
Szymon Nęcki
Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- matryca doboru interwencji menedżerskich w zależności od rodzaju konfliktu
- kluczowe zasady prowadzenia mediacji
- zestaw dobrych praktyk komunikacji w konflikcie
- 5 kroków trudnej rozmowy – schemat rozmowy z pracownikiem
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- pozna narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w zespołach stacjonarnych i hybrydowych
- ograniczy negatywny wpływ konfliktów na efektywność pracy i relacje w zespole
- rozwinie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
Korzyści dla organizacji:
- zwiększenie efektywności i produktywności
- skuteczniejsze rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
- zmniejszenie rotacji wśród pracowników
Trening kluczowych kompetencji lidera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.
Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:
Moduł IV
Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami
- DYNAMIKA KONFLIKTÓW W ZESPOLE
- Konflikty budujące i niszczące – najczęstsze przyczyny i rodzaje konfliktów w zespołach pracowniczych
- Emocje (ukryte i jawne) w relacjach zawodowych
- Zachowania agresywne i bierno-agresywne w zespole – jak rozpoznać
- Rola lidera w rozwiązywaniu konfliktów
- Dynamika konfliktów w zespołach zdalnych i hybrydowych
- NARZĘDZIA ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
- Jak zidentyfikować źródła konfliktu i sklaryfikować sedno konfliktu
- Komunikacja w konflikcie – dobre praktyki
- Mediacje w konflikcie – najważniejsze zasady i dobre praktyki
- Arbitraż – w jakich sytuacjach lider powinien wskazywać rozwiązania z pozycji autorytetu
- Kształtowanie wzajemnego zrozumienia i koncentracja na rozwiązaniach
- PROWADZENIE TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
- Asertywność i stawianie granic w relacjach z pracownikami
- Rezultaty poniżej oczekiwań – kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować
- Trudna rozmowa krok po kroku – najważniejsze elementy
- Pracownik w trudnościach vs. „trudny” pracownik – sposoby odróżniania,
- analiza case study i propozycje rozwiązań
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Atmosfera w zespole jest napięta, często wybuchają konflikty, co obniża motywację i niszczy satysfakcję z pracy.
- Zespół jest podzielony na dwa lub więcej obozów, które mają trudność w realizacji zadań gdy wymagana jest współpraca między nimi.
- Problematyczny pracownik sprawia, że energia zespołu jest wykorzystywana do radzenia sobie z trudnymi emocjami, zamiast do poprawiania efektywności realizacji celów
- Trudne sytuacje w zespole są „zamiatane pod dywan”, ale nie rozwiązywane – przez co spada innowacyjność, rośnie skala zachowań bierno-agresywnych i maleje wydajność zespołu.
- Pracownicy powołując się trudności osobiste nie realizują w pełni swoich zadań, co wpływa na efektywność zespołu i obniżenie motywacji jego członków.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- matryca doboru interwencji menedżerskich w zależności od rodzaju konfliktu
- kluczowe zasady prowadzenia mediacji
- zestaw dobrych praktyk komunikacji w konflikcie
- 5 kroków trudnej rozmowy – schemat rozmowy z pracownikiem
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- pozna narzędzia do radzenia sobie z konfliktami w zespołach stacjonarnych i hybrydowych
- ograniczy negatywny wpływ konfliktów na efektywność pracy i relacje w zespole
- rozwinie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami
Korzyści dla organizacji:
- zwiększenie efektywności i produktywności
- skuteczniejsze rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
- zmniejszenie rotacji wśród pracowników
Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
„Od menedżera do lidera”:
Cena zawiera:
- 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Wymagania techniczne:
- komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa,
- głośniki lub słuchawki,
- kamera, mikrofon