Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.
Strategie generowania oszczędności w zakupach biznesowych
Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
-
1ŹRÓDŁA OSZCZĘDNOŚCI W PRZEDSIĘBIORSTWACH. Czy znasz je wszystkie?
- Strategiczne obszary kontrybucji Działu Zakupów oraz kluczowe wskaźniki (EBITA, oszczędności bezpośrednie i pośrednie, płynność finansowa, marża, obrotowość pieniądza (ang. Velocity), poziom realizacji)
-
2DOSTAWCY JAKO ŹRÓDŁO OSZCZĘDNOŚCI FIRMY
- Klasyfikacja i kategoryzacja dostawców
- Segmentacja dostawców w oparciu o profesjonalne narzędzia kupieckie – dostawcy: komercyjni, preferowani, strategiczni
-
3PRODUKTY/USŁUGI – CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ZAMIAST CENY ZAKUPU
- Czynniki kosztowe i czynniki kosztotwórcze i ich wpływ na wynik finansowy firmy (szczegółowy model TCO – ang. Total Cost of Ownership)
-
4ELASTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW (LEAN)
- Co wpływa na płynność finansową firmy?
- Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
- Jak wykorzystać zasoby dostawców do uelastyczniania logistyki
-
5UMOWA ZAKUPOWA
- Ogólne warunki zakupów (OWZ)
- Różnice między OWZ, a kontraktem i zamówieniem
- Kary umowne
-
6ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJEKTEM ZAKUPOWYM
- Profesjonalne narzędzia kupieckie do zarządzania projektami,
- Identyfikacja wszystkich interesariuszy/klientów wewnętrznych oraz ich interesów i potrzeb,
- Czas i harmonogram prac, ustalanie zespołu, produkty prac (ang. Deliverables)
-
7KRYTERIA WYBORU I OCENA DOSTAWCÓW
- Selekcjonowanie dostawców
- Kryteria i metody wyboru najlepszych dostawców
- Metoda 0-10
-
8NEGOCJACJE ZAKUPOWE Z DOSTAWCAMI
- Źródła siły w negocjacjach.
- Jak dobrze znasz swoją BATNA?
- Siła informacji zwrotnej dla dostawcy w trakcie negocjacji
-
9PRZETARGI ELEKTRONICZNE I E-AUKCJE
- Nowoczesne taktyki e-aukcyjne (e-negocjacje),
- Bardzo skuteczne - aukcja holenderska, japońska, angielska oraz wiele ich modyfikacji
Jacek Jarmuszczak
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami.
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.
Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.
W cenie uwzględniono koszty:
- 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3
Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 274 zł brutto