Moduł II
Motywowanie pracowników
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Pracownicy wykonują swoją pracę, ale nie podejmują dodatkowych inicjatyw dla dobra zespołu – nie zgłaszają nowych pomysłów, nie dbają o efektywność wykorzystania zasobów organizacji.
- Pracownicy nie angażują się w rozwiązywanie problemów wykraczających poza dobrze znane im obszary, niechętnie podejmują działania, które wymagałyby od nich zmiany schematu myślenia lub zdobycia nowych kompetencji.
- Pracownicy nie widzą sensu podejmowania dodatkowych wysiłków, aby lepiej realizować cele organizacji, nie proponują innowacyjnych rozwiązań.
- Doświadczeni pracownicy są zdemotywowani brakiem zaangażowania młodszych pracowników i nie wiedzą jak na nich wpływać.
-
MOTYWACJA W PRACY ZESPOŁU
-
Czynniki budujące i niszczące motywację w pracy zespołu
-
Indywidualne potrzeby życiowe oraz zawodowe vs. cele i potrzeby zespołu
-
Finansowe vs. pozafinansowe narzędzia motywacyjne – od czego zależy skuteczność poszczególnych narzędzi motywacyjnych i jak prawidłowo z nich korzystać
-
POZAFINANSOWE NARZĘDZIA MOTYWACYJNE
-
Klarowne stawianie celów indywidualnych i wspólnych jako jeden z podstawowych motywatorów
-
Uznania i nagrody pozafinansowe – jak je stosować, żeby stały się motywatorem, a nie punktem zapalnym w zespole
-
Wsparcie w rozwoju i kształtowanie autonomii - jak wykorzystać zachęty rozwojowe i podejmowanie odpowiedzialności do zmotywowania pracowników
-
Jak budować zaangażowanie do współpracy i odpowiedzialności za podejmowane działania zarówno w stacjonarny, jak i zdalnym i hybrydowym trybie pracy – sposoby, narzędzia, struktury
-
DOPASOWANIE NARZĘDZI MOTYWACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB CZŁONKÓW ZESPOŁU
-
Poznawanie i rozumienie indywidualnych motywatorów członków zespołu – jak dopasować działania motywacyjne do specyfiki zespołu
-
Menedżer szef vs. menedżer coach vs. menedżer mentor – styl menedżerski, a motywacja, oczekiwania i możliwości pracowników
-
Różnice pokoleniowe a motywacja – jak budować zaangażowanie i motywację do współpracy u przedstawicieli poszczególnych pokoleń
-
Przeciwdziałanie wypaleniu w zespole
Szymon Nęcki
Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją.
W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- Mapa obszarów motywujących i demotywujących w pracy zespołu
- Matryca działań motywacyjnych – kiedy stosować jakie działania
- Schemat wyznaczania celów (SMART) i ścieżek kariery (CDP)
- Algorytm dobru interwencji motywujących do charakterystyki pracownika
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- rozwinie umiejętność motywowania członków zespołu, również tych którzy pracują zdalnie i hybrydowo
- pozna sposoby efektywnego wykorzystania pozafinansowych narzędzi motywacyjnych
- dowie się jak dopasować narzędzia motywacyjne do indywidualnych potrzeb pracowników
Korzyści dla organizacji:
- wzrost wydajności pracy
- zwiększenie jakości wykonywanej pracy
- wzrost nowych pomysłów i innowacji, co przyczyni się do rozwoju organizacji
Trening kluczowych kompetencji lidera
Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu szkoleniowym, którego celem jest rozwój kluczowych kompetencji liderskich. W trakcie warsztatów uczestnicy otrzymają solidną dawkę wiedzy oraz praktyczne narzędzia, które pomogą im zwiększyć skuteczność w prowadzeniu zespołów.
Rozwiną umiejętności w ważnych obszarach kompetencji liderskich: komunikacji, budowaniu relacji w zespole, motywowaniu, delegowaniu zadań, rozwiązywaniu konfliktów i prowadzeniu trudnych rozmów z pracownikami.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w atrakcyjnej, angażującej formie. Będą bogate w case studies, ćwiczenia i zadania praktyczne.
Na cykl składają się 4 jednodniowe szkolenia ON-LINE z zakresu:
Moduł II
Motywowanie pracowników
- MOTYWACJA W PRACY ZESPOŁU
- Czynniki budujące i niszczące motywację w pracy zespołu
- Indywidualne potrzeby życiowe oraz zawodowe vs. cele i potrzeby zespołu
- Finansowe vs. pozafinansowe narzędzia motywacyjne – od czego zależy skuteczność poszczególnych narzędzi motywacyjnych i jak prawidłowo z nich korzystać
- POZAFINANSOWE NARZĘDZIA MOTYWACYJNE
- Klarowne stawianie celów indywidualnych i wspólnych jako jeden z podstawowych motywatorów
- Uznania i nagrody pozafinansowe – jak je stosować, żeby stały się motywatorem, a nie punktem zapalnym w zespole
- Wsparcie w rozwoju i kształtowanie autonomii – jak wykorzystać zachęty rozwojowe i podejmowanie odpowiedzialności do zmotywowania pracowników
- Jak budować zaangażowanie do współpracy i odpowiedzialności za podejmowane działania zarówno w stacjonarny, jak i zdalnym i hybrydowym trybie pracy – sposoby, narzędzia, struktury
- DOPASOWANIE NARZĘDZI MOTYWACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB CZŁONKÓW ZESPOŁU
- Poznawanie i rozumienie indywidualnych motywatorów członków zespołu – jak dopasować działania motywacyjne do specyfiki zespołu
- Menedżer szef vs. menedżer coach vs. menedżer mentor – styl menedżerski, a motywacja, oczekiwania i możliwości pracowników
- Różnice pokoleniowe a motywacja – jak budować zaangażowanie i motywację do współpracy u przedstawicieli poszczególnych pokoleń
- Przeciwdziałanie wypaleniu w zespole
Na jakie problemy odpowiada szkolenie?
- Pracownicy wykonują swoją pracę, ale nie podejmują dodatkowych inicjatyw dla dobra zespołu – nie zgłaszają nowych pomysłów, nie dbają o efektywność wykorzystania zasobów organizacji.
- Pracownicy nie angażują się w rozwiązywanie problemów wykraczających poza dobrze znane im obszary, niechętnie podejmują działania, które wymagałyby od nich zmiany schematu myślenia lub zdobycia nowych kompetencji.
- Pracownicy nie widzą sensu podejmowania dodatkowych wysiłków, aby lepiej realizować cele organizacji, nie proponują innowacyjnych rozwiązań.
- Doświadczeni pracownicy są zdemotywowani brakiem zaangażowania młodszych pracowników i nie wiedzą jak na nich wpływać.
Jakie narzędzia otrzymają uczestnicy:
- Mapa obszarów motywujących i demotywujących w pracy zespołu
- Matryca działań motywacyjnych – kiedy stosować jakie działania
- Schemat wyznaczania celów (SMART) i ścieżek kariery (CDP)
- Algorytm dobru interwencji motywujących do charakterystyki pracownika
Korzyści ze szkolenia dla uczestnika:
- rozwinie umiejętność motywowania członków zespołu, również tych którzy pracują zdalnie i hybrydowo
- pozna sposoby efektywnego wykorzystania pozafinansowych narzędzi motywacyjnych
- dowie się jak dopasować narzędzia motywacyjne do indywidualnych potrzeb pracowników
Korzyści dla organizacji:
- wzrost wydajności pracy
- zwiększenie jakości wykonywanej pracy
- wzrost nowych pomysłów i innowacji, co przyczyni się do rozwoju organizacji
Sprawdź też pozostałe szkolenia z cyklu
„Od menedżera do lidera”:
Cena zawiera:
- 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Wymagania techniczne:
- komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa,
- głośniki lub słuchawki,
- kamera, mikrofon