Vademecum Młodego Kierownika

Świeżo upieczony Lider?
Poznaj sztukę skutecznego kierowania zespołem!

Awans to dopiero początek Twojej przygody z zarządzaniem.

Jak sprawić, by wczorajsi koledzy stali się Twoim zaangażowanym zespołem?

Dowiedz się:

  • Jak płynnie przejść z roli kolegi do skutecznego lidera
  • Jakie techniki komunikacji sprawią, że zespół będzie podążał za Twoimi wskazówkami
  • W jaki sposób budować autorytet bez niszczenia przyjaznej atmosfery

Ten intensywny warsztat to Twój klucz do zbudowania zgranego zespołu, w którym szacunek i efektywność idą w parze z pozytywną atmosferą!

Nasze szkolenie to idealne rozwiązanie, jeśli:

  • Właśnie objąłeś stanowisko kierownicze
  • Chcesz skutecznie delegować zadania bez psucia relacji
  • Zależy Ci na stworzeniu zespołu opartego na wzajemnym zaufaniu

Nie ucz się na własnych błędach – skorzystaj z wiedzy, która pomoże Ci szybko i skutecznie odnaleźć się w nowej roli szefa!

19-20.05.2025

Wrocław

1490 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    Cele szkoleniowe:

    • Zbudujesz swój autorytet jako lider – dowiesz się, jak płynnie przejść z roli kolegi do roli szefa i zyskać szacunek zespołu bez wprowadzania zbędnego dystansu.
    • Opanujesz kluczowe techniki komunikacji w zespole – nauczysz się jasno formułować oczekiwania, prowadzić trudne rozmowy i skutecznie egzekwować zadania.
    • Nauczysz się mądrze delegować zadania – poznasz metody przekazywania obowiązków, które bardziej angażują zespół, byś uniknął poczucia „wyręczania kolegów”.
    • Dowiesz się, jak skutecznie motywować – dzięki wykorzystaniu mocnych stron każdego pracownika, poprawisz wyniki i zwiększysz efektywność pracy zespołu.
    • Zdobędziesz umiejętność dawania konstruktywnej informacji zwrotnej – nauczysz się, jak chwalić, by wzmacniać dobre zachowania, oraz jak korygować błędy, nie psując relacji.
    • Opanujesz techniki prowadzenia trudnych rozmów – dowiesz się, jak rozmawiać o spadku zaangażowania, błędach czy problemach w pracy, nie tracąc autorytetu.
    1. 1
      BUDOWANIE EFEKTYWNEGO ZESPOŁU
      • Cykl rozwoju zespołu: rola menedżera na każdym z etapów rozwoju zespołu
      • Exposé lidera i kontrakt zespołowy: narzędzia kształtowania norm współpracy zespołowej
      • Różnice indywidualne w zespole: jak budować współpracę wykorzystując różnorodność osobowości, talentów i stylów myślenia w zespole
      • Budowanie relacji w zespołach: procesy międzyludzkie w zespołach pracujących stacjonarnie, zdalnie i hybrydowo
      • Narzędzia efektywnej komunikacji w zespole: power meeting, schemat problem-rozwiązanie, schemat MPF
    2. 2
      DELEGOWANIE ZADAŃ - ZARZĄDZANIE SYTUACYJNE
      • 7 filarów skutecznego delegowania: najważniejsze reguły i wskazówki dotyczące delegowania
      • Wydawanie poleceń vs. delegowanie: przekazywanie decyzyjności, kompetencji i odpowiedzialności
      • Zarządzanie sytuacyjne: praktyczne narzędzie do określania komu, kiedy i jak delegować
      • Tworzenie mapy rozwoju kompetencji w zespole: 4 etapy rozwoju pracowników na drodze do delegowania
    3. 3
      MONITOROWANIE REZULTATÓW PRACY
      • Omawianie rezultatów pracy: najważniejsze zasady
      • Monitorowanie pracy zdalnej i hybrydowej: dobre praktyki
      • Rezultaty poniżej oczekiwań: kiedy wspierać, kiedy dyscyplinować, jak prowadzić rozmowę
    4. 4
      UDZIELANIE I PRZYJMOWANIE INFORMACJI ZWROTNEJ
      • Kształtowanie kultury informacji zwrotnej w zespole: jak dbać o przestrzeń i klimat sprzyjający otwartej wymienianie informacji zwrotnych
      • Najważniejsze zasady udzielania informacji zwrotnej: czyli kiedy, jak i komu udzielać informacji zwrotnej
      • Prowadzenie rozmowy skoncentrowanej na udzielaniu informacji zwrotnej: model Sytuacja-Akcja-Rezultat
      • Przyjmowanie informacji zwrotnej: dobre praktyki
    5. 5
      SZTUKA PROWADZENIA ROZMÓW Z CZŁONKAMI ZESPOŁU
      • Asertywne prowadzenie rozmów z członkami zespołu - najważniejsze zasady i dobre praktyki
      • Kluczowe rozmowy w pracy menedżera: rozmowa przy wyznaczaniu celów; rozmowa wspierająca w trakcie wykonywania zadań; rozmowa naprawcza; rozmowa rozwojowa
      • Trudne rozmowy z członkami zespołu - 5 kroków trudnej rozmowy

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do:

    • Nowo awansowanych kierowników – osób, które dopiero zaczynają swoją drogę w zarządzaniu zespołem i potrzebują solidnych podstaw.
    • Osób przygotowujących się do objęcia stanowiska kierowniczego – pracowników, którzy wkrótce mają awansować i chcą się dobrze przygotować do nowej roli.
    • Menedżerów z krótkim stażem – osób, które już zarządzają zespołem, ale chcą usystematyzować wiedzę i rozwinąć umiejętności przywódcze.
    • Specjalistów pełniących nieformalną rolę lidera – np. osób kierujących projektami lub koordynujących pracę zespołów, mimo że nie mają oficjalnego tytułu kierownika.

    W cenie uwzględniono koszty:

    • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
    • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
    • serwisu kawowego oraz lunchu,
    • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

    Miejsce szkolenia:
    WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3

    Informacja dodatkowa:
    Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 225 zł brutto