Konwencja CMR i Prawo przewozowe
W czasie zajęć:
- dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
- poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
- omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
- omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
- dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania
Program szkolenia
I. UMOWA SPEDYCJI
- podstawy prawne umowy spedycji
- zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
- odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
- składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie
II. UBEZPIECZENIA
- ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
- ubezpieczenie OC Przewoźnika
- ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki”
w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia - przykłady praktyczne
III. UMOWA PRZEWOZU (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)
- nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy
i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru (nacisk osi, przekroczenie masy całkowitej pojazdu), wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia,
w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców - podstawy prawne
- przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
- list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna,
a także konstytutywna - obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
- jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
- jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
- protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
- składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
- formularze reklamacyjne
W cenie uwzględniono koszty:
- 8 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli do daty rozpoczęcia zajęć nie zostaną zniesione obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń) w salach konferencyjnych.
Prowadzący
-
Andrzej SikorskiPraktyk, konsultant i trener, specjalista w dziedzinie spedycji międzynarodowej i transportu. Doświadczenie zdobył pracując w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, również jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp. Odpowiedzialny za obronę interesów korporacji oraz za szkolenia.