Konwencja CMR i Prawo przewozowe

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      UMOWA SPEDYCJI
      • podstawy prawne umowy spedycji
      • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy - jak to robić poprawnie
      • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
      • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
      • składanie reklamacji do spedytora - kto, kiedy i w jakiej formie
    2. 2
      UBEZPIECZENIA
      • ubezpieczenie OC Spedytora - co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
      • ubezpieczenie OC Przewoźnika
      • ubezpieczenie CARGO - argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
      • przykłady praktyczne
    3. 3
      UMOWA PRZEWOZU (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)
      • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru (nacisk osi, przekroczenie masy całkowitej pojazdu), wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
      • podstawy prawne
      • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
      • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna, a także konstytutywna
      • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
      • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
      • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
      • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
      • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
      • formularze reklamacyjne

    Andrzej Sikorski

    Praktyk, konsultant i trener, specjalista w dziedzinie spedycji międzynarodowej i transportu. Doświadczenie zdobył pracując w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, również jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp. Odpowiedzialny za obronę interesów korporacji oraz za szkolenia.

    W czasie zajęć:

    • dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
    • poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
    • omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
    • omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
    • dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania

    W czasie zajęć:

    • dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
    • poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
    • omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
    • omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
    • dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania

    Program szkolenia

    I.     UMOWA SPEDYCJI

    • podstawy prawne umowy spedycji
    • zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
    • odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
    • kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
    • składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie

    II.     UBEZPIECZENIA

    • ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
    • ubezpieczenie OC Przewoźnika
    • ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki”
      w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
    • przykłady praktyczne

    III.    UMOWA PRZEWOZU (Konwencja CMR i Prawo przewozowe)

    • nowelizacja ustaw od 1 stycznia 2012 r.: odpowiedzialność nadawcy, załadowcy
      i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru (nacisk osi, przekroczenie masy całkowitej pojazdu), wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia,
      w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
    • podstawy prawne
    • przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji
    • list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna, informacyjna,
      a także konstytutywna
    • obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
    • jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
    • jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
    • protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokołów
    • składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
    • formularze reklamacyjne