Konwencja CMR i Prawo przewozowe

Szkolenie dotyczyć będzie wyjaśnieniu różnic między umową spedycji a umową przewozu. Uczestnik dowie się, dlaczego nie można mylić tych pojęć. Powiemy o prawach i obowiązkach spedytora i przewoźnika. Omówimy odpowiedzialność przewoźnika: kto jest uprawniony do składania reklamacji, zakres odpowiedzialności przewoźnika i przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności.

Uczestnicy nauczą się rozróżniać spedytora od przewoźnika i umowę spedycji od umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić dokumenty przewozowe a w razie powstania szkody w przewozie lub opóźnienia w dostawie właściwie złożyć zastrzeżenia a potem reklamację.

SPRAWDŹ AKTUALNE SZKOLENIE:

Konwencja CMR, Prawo przewozowe, reklamacje w transporcie >>>

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Umowa spedycji a umowa przewozu
      • definicja umowy spedycji,
      • definicja umowy przewozu,
      • podobieństwa, różnice pułapki,
      • odpowiedzialność spedytora,
      • odpowiedzialność przewoźnika, zarówno na gruncie konwencji CMR jak i ustawy krajowej Prawo przewozowe,
    2. 2
      Zawarcie umowy na gruncie polskiego prawa
      • formy czynności prawnych,
      • zlecenie - czym jest, jak go postrzegać nie można,
      • kiedy dochodzi do zawarcia umowy,
    3. 3
      Czynności załadunkowe
      • kto jest załadowcą,
      • zobowiązanie przewoźnika do załadowania pojazdu,
      • odpowiedzialność za niewłaściwie wykonane czynności załadunkowe,
      • mocowanie ładunku,
    4. 4
      Zapisy w zleceniach, krótka analiza typowych przykładów
      • klauzula 30 minut,
      • zakaz konkurencji,
      • rozliczanie dokumentów przewozowych,
      • zagubienie dokumentów przewozowych przez przewoźnika,
      • kontakt z kierowcą,
      • „neutralizacja” listu przewozowego,
      • czas załadunku i rozładunku,
      • inne klauzule znane przez uczestników
    5. 5
      Rola i waga postępowania reklamacyjnego skierowanego do przewoźnika
      • szkoda lub opóźnienie dostawy,
      • protokół dokumentujący szkodę oraz zapisy w dokumencie CMR,
      • elementy niezbędne w reklamacji,
      • terminy.
    6. 6
      Postępowanie reklamacyjne wobec spedytora.
    7. 7
      Podsumowanie - odpowiedzi na pytania uczestników

    Maciej Wyrzykowski

    Trener - tematyka prawna, dotycząca transportu i spedycji jest dla niego przedmiotem aktywności zawodowej od roku 2003. Wykładowca akademicki na studiach w zakresie transportu i logistyki w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Uczestnicy dotychczasowych szkoleń podkreślają bardzo praktyczne podejście podczas zajęć do analizowanych zagadnień problemowych, poparte oczywiście szeroką i interdyscyplinarną wiedzą zdobytą w pracy spedytora, kierownika transportu, kierowcy transportu drogowego, jak i Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego. Prowadził wiele szkoleń i kursów, otrzymując bardzo dobre recenzje za przedstawiany ich uczestnikom zasób wiadomości oraz metodykę przekazywania wiedzy.. Zrealizował setki szkoleń dla firm zajmujących się ich organizacją jak i bezpośrednio dla podmiotów z sektora transportu i spedycji. Tematykę reguł dostaw Międzynarodowej Izby Handlowej podejmuje od kilku lat. Szkolenia w tym zakresie prowadził wielokrotnie. Formuły INCOTERMS 2020 jak i ich poprzednia wersja była i jest wielokrotnie przedmiotem prowadzonych przez trenera usług doradczych.

    Szkolenie kierujemy do osób, które odpowiadają w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami.

    Szczególnie zapraszamy pracowników działów logistyki, spedycji, transportu, zakupów, handlu i sprzedaży. Mile widziani są też pracownicy firm przewozowych w transporcie drogowym oraz pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem drogowym.

    W czasie zajęć:

    • dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
    • poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
    • omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
    • omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
    • dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania.

    Szkolenie dotyczyć będzie wyjaśnieniu różnic między umową spedycji a umową przewozu. Uczestnik dowie się, dlaczego nie można mylić tych pojęć. Powiemy o prawach i obowiązkach spedytora i przewoźnika. Omówimy odpowiedzialność przewoźnika: kto jest uprawniony do składania reklamacji, zakres odpowiedzialności przewoźnika i przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności.

    Uczestnicy nauczą się rozróżniać spedytora od przewoźnika i umowę spedycji od umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić dokumenty przewozowe a w razie powstania szkody w przewozie lub opóźnienia w dostawie właściwie złożyć zastrzeżenia a potem reklamację.

    1. Umowa spedycji a umowa przewozu
      • definicja umowy spedycji,
      • definicja umowy przewozu,
      • podobieństwa, różnice pułapki,
      • odpowiedzialność spedytora,
      • odpowiedzialność przewoźnika, zarówno na gruncie konwencji CMR jak i ustawy krajowej Prawo przewozowe,
    2. Zawarcie umowy na gruncie polskiego prawa
      • formy czynności prawnych,
      • zlecenie – czym jest, jak go postrzegać nie można,
      • kiedy dochodzi do zawarcia umowy,
    3. Czynności załadunkowe
      • kto jest załadowcą,
      • zobowiązanie przewoźnika do załadowania pojazdu,
      • odpowiedzialność za niewłaściwie wykonane czynności załadunkowe,
      • mocowanie ładunku,
    4. Zapisy w zleceniach, krótka analiza typowych przykładów
      • klauzula 30 minut.,
      • zakaz konkurencji,
      • rozliczanie dokumentów przewozowych,
      • zagubienie dokumentów przewozowych przez przewoźnika,
      • kontakt z kierowcą,
      • „neutralizacja” listu przewozowego,
      • czas załadunku i rozładunku,
      • inne klauzule znane przez uczestników
    5. Rola i waga postępowania reklamacyjnego skierowanego do przewoźnika
      • szkoda lub opóźnienie dostawy,
      • protokół dokumentujący szkodę oraz zapisy w dokumencie CMR,
      • elementy niezbędne w reklamacji,
      • terminy.
    6. Postępowanie reklamacyjne wobec spedytora.
    7. Podsumowanie – odpowiedzi na pytania uczestników