Komunikacja w zespole hybrydowym

W ciągu ostatnich kilku lat praca zdalna zyskała popularność na niespotykaną wcześniej skalę. W tym czasie zaadaptowaliśmy nasze nawyki i nauczyliśmy się nowych sposobów współpracy. Po okresie intensywnej pracy zdalnej wracamy jednak do biur, ale nie wracamy do poprzedniej rzeczywistości – czeka na nas hybrydowy model pracy w którym na różne sposoby łączymy pracę zdalną z pracą w biurze.

Szkolenie z komunikacji dla zespołów hybrydowych

Razem ze zmianą trybu pracy zmieniają się nasze zachowania, zmienia się kultura organizacyjna i modele współpracy w zespołach. Do nowej rzeczywistości nie pasują przyzwyczajenia ani z pracy w pełni biurowej ani z pracy zdalnej. Konieczne jest wytworzenie nowych wzorców komunikacji, nowych modeli współpracy i nowych sposobów dbania o dobre samopoczucie członków zespołów.

07.10.2024

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Tryb pracy hybrydowej a komunikacja i relacje międzyludzkie: remote-first; office-first; activity-based; synchroniczna vs. asynchroniczna współpraca.
    2. 2
      Procesy grupowe w zespołach hybrydowych - specyfika i czym się różnią od innych modeli.
    3. 3
      Kształtowanie kultury komunikacyjnej w zespołach hybrydowych - dobre praktyki.
    4. 4
      Spotkania zespołowe w trybie hybrydowym - na co zwracać uwagę w zależności od trybu i celu spotkania.
    5. 5
      Dbanie o przestrzeń i higienę pracy - online i w biurze (hot-desk vs. desk-hoteling vs. biurka dedykowane).
    6. 6
      Radzenie sobie z zagrożeniami pracy hybrydowej, min: silosy informacyjne, plemienność, poczucie bycia pracownikiem "drugiej kategorii”.
    7. 7
      Wykorzystywanie szans, które daje praca hybrydowa.
    8. 8
      Analiza wybranego case study z praktyki uczestników.

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą nauczyć się odpowiadać na zmiany w relacjach międzyludzkich i procesach komunikacyjnych zachodzących w związku z pracą w modelu hybrydowym.
    Uczestnicy dowiedzą się jak zaadaptować kulturę komunikacji i modele współpracy, żeby uniknąć licznych pułapek pracy hybrydowej i wykorzystać szanse, które daje ten sposób pracy.

    W ciągu ostatnich kilku lat praca zdalna zyskała popularność na niespotykaną wcześniej skalę. W tym czasie zaadaptowaliśmy nasze nawyki i nauczyliśmy się nowych sposobów współpracy. Po okresie intensywnej pracy zdalnej wracamy jednak do biur, ale nie wracamy do poprzedniej rzeczywistości – czeka na nas hybrydowy model pracy w którym na różne sposoby łączymy pracę zdalną z pracą w biurze.

    Razem ze zmianą trybu pracy zmieniają się nasze zachowania, zmienia się kultura organizacyjna i modele współpracy w zespołach. Do nowej rzeczywistości nie pasują przyzwyczajenia ani z pracy w pełni biurowej ani z pracy zdalnej. Konieczne jest wytworzenie nowych wzorców komunikacji, nowych modeli współpracy i nowych sposobów dbania o dobre samopoczucie członków zespołów.

    Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą nauczyć się odpowiadać na zmiany w relacjach międzyludzkich i procesach komunikacyjnych zachodzących w związku z pracą w modelu hybrydowym.
    Uczestnicy dowiedzą się jak zaadaptować kulturę komunikacji i modele współpracy, żeby uniknąć licznych pułapek pracy hybrydowej i wykorzystać szanse, które daje ten sposób pracy.

    Program szkolenia:

    1. Tryb pracy hybrydowej a komunikacja i relacje międzyludzkie: remote-first; office-first; activity-based; synchroniczna vs. asynchroniczna współpraca.
    2. Procesy grupowe w zespołach hybrydowych – specyfika i czym się różnią od innych modeli.
    3. Kształtowanie kultury komunikacyjnej w zespołach hybrydowych – dobre praktyki.
    4. Spotkania zespołowe w trybie hybrydowym – na co zwracać uwagę w zależności od trybu i celu spotkania.
    5. Dbanie o przestrzeń i higienę pracy – online i w biurze (hot-desk vs. desk-hoteling vs. biurka dedykowane).
    6. Radzenie sobie z zagrożeniami pracy hybrydowej, min: silosy informacyjne, plemienność, poczucie bycia pracownikiem „drugiej kategorii”.
    7. Wykorzystywanie szans, które daje praca hybrydowa.
    8. Analiza wybranego case study z praktyki uczestników.

    Cena zawiera:

    • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon