- 
									
									Źródła prawa:
																			
																							- 
													konwencja CMR,
													
												
- 
													ustawa Prawo przewozowe,
													
												
- 
													Kodeks cywilny,
													
												
 
- 
									
									Zawarcie umowy przewozu na gruncie prawa polskiego:
																			
																							- 
													pojęcie oświadczenia woli,
													
												
- 
													forma czynności prawnych i konsekwencję jej niezachowania,
													
												
- 
													zlecenie i jego rola,
													
												
- 
													analiza typowych zapisów w zleceniach (klauzula 30 minut, rozliczenie dokumentów, oczekiwanie bez wynagrodzenia, osobiste wykonanie przewozu i inne)
													
												
 
- 
									
									Załadunek/rozładunek pojazdu:
																			
																							- 
													regulacje prawne,
													
												
- 
													szkody w trakcie załadunku,
													
												
- 
													przekroczenie nacisków osi i masy całkowitej jako skutek niewłaściwie przeprowadzonego załadunku,
													
												
- 
													załadunek a reguły dostaw INCOTERMS,
													
												
- 
													zabezpieczenie ładunku na pojeździe,
													
												
 
- 
									
									Wyznaczenie trasy przejazdu,
									
								
- 
									
									Neutralizacja listu przewozowego,
									
								
- 
									
									Przeszkody w wydaniu ładunku odbiorcy,
									
								
- 
									
									Szkoda na ładunku lub jego utrata:
																			
																							- 
													zasady i przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
													
												
- 
													postępowanie w przypadku zniszczenia ładunku,
													
												
- 
													dokumentacja,
													
												
- 
													zasady obliczania odszkodowania,
													
												
 
- 
									
									Opóźnienie dostawy:
																			
																							- 
													przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
													
												
- 
													wysokość odszkodowania,
													
												
 
- 
									
									Postępowanie reklamacyjne wobec przewoźnika:
																			
																							- 
													zasady, terminy i rola,
													
												
- 
													wynik postępowania reklamacyjnego,
													
												
 
- 
									
									Odpowiedzialność przewoźnika a odpowiedzialność spedytora:
																			
																							- 
													umowa spedycji a umowa przewozu (podobieństwa, różnice, pułapki)
													
												
- 
													zasady odpowiedzialności spedytora,
													
												
- 
													pojęcie „winy w wyborze”
													
												
 
- 
									
									Zakończenie – pytania, analiza przypadków zgłoszonych przez uczestników. 
									
								
 
			
							
																						
							
								 
								Maciej Wyrzykowski
							 
							
								Trener - tematyka prawna, dotycząca transportu i spedycji jest dla niego przedmiotem aktywności zawodowej od roku 2003. Wykładowca akademicki na studiach w zakresie transportu i logistyki w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Uczestnicy dotychczasowych szkoleń podkreślają bardzo praktyczne podejście podczas zajęć do analizowanych zagadnień problemowych, poparte oczywiście szeroką i interdyscyplinarną wiedzą zdobytą w pracy spedytora, kierownika transportu, kierowcy transportu drogowego, jak i Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego. 
Prowadził wiele szkoleń i kursów, otrzymując bardzo dobre recenzje za przedstawiany ich uczestnikom zasób wiadomości oraz metodykę przekazywania wiedzy.. Zrealizował setki szkoleń dla firm zajmujących się ich organizacją jak i bezpośrednio dla podmiotów z sektora transportu i spedycji. Tematykę reguł dostaw Międzynarodowej Izby Handlowej podejmuje od kilku lat. Szkolenia w tym zakresie prowadził wielokrotnie. Formuły INCOTERMS 2020 jak i ich poprzednia wersja była i jest wielokrotnie przedmiotem prowadzonych przez trenera usług doradczych.
							 
						 
					
				 
														Szkolenie kierujemy do osób, które odpowiadają w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami.
Szczególnie zapraszamy pracowników działów logistyki, spedycji, transportu, zakupów, handlu i sprzedaży. Mile widziani są też pracownicy firm przewozowych w transporcie drogowym oraz pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem drogowym.
W czasie zajęć:
- dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
- poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
- omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
- omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
- dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania.
										
Szkolenie kierujemy do osób, które odpowiadają w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami.
Szczególnie zapraszamy pracowników działów logistyki, spedycji, transportu, zakupów, handlu i sprzedaży. Mile widziani są też pracownicy firm przewozowych w transporcie drogowym oraz pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem drogowym.
Szkolenie dotyczyć będzie wyjaśnieniu różnic między umową spedycji a umową przewozu. Uczestnik dowie się, dlaczego nie można mylić tych pojęć.
Powiemy o prawach i obowiązkach spedytora i przewoźnika. Omówimy odpowiedzialność przewoźnika: kto jest uprawniony do składania reklamacji, zakres odpowiedzialności przewoźnika i przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności.
Uczestnicy nauczą się rozróżniać spedytora od przewoźnika i umowę spedycji od umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić dokumenty przewozowe a w razie powstania szkody w przewozie lub opóźnienia w dostawie właściwie złożyć zastrzeżenia a potem reklamację.
W czasie zajęć:
- dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
- poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
- omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
- omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
- dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania.
Program szkolenia:
- Źródła prawa:
- konwencja CMR,
- ustawa Prawo przewozowe
- Kodeks cywilny
 
- Zawarcie umowy przewozu na gruncie prawa polskiego:
- pojęcie oświadczenia woli,
- forma czynności prawnych i konsekwencję jej niezachowania,
- zlecenie i jego rola,
- analiza typowych zapisów w zleceniach (klauzula 30 minut, rozliczenie dokumentów, oczekiwanie bez wynagrodzenia, osobiste wykonanie przewozu i inne)
 
- Załadunek/rozładunek pojazdu
- regulacje prawne,
- szkody w trakcie załadunku,
- przekroczenie nacisków osi i masy całkowitej jako skutek niewłaściwie przeprowadzonego załadunku,
- załadunek a reguły dostaw INCOTERMS,
- zabezpieczenie ładunku na pojeździe,
 
- Wyznaczenie trasy przejazdu,
- Neutralizacja listu przewozowego
- Przeszkody w wydaniu ładunku odbiorcy
- Szkoda na ładunku lub jego utrata:
- zasady i przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
- postępowanie w przypadku zniszczenia ładunku,
- dokumentacja,
- zasady obliczania odszkodowania,
 
- Opóźnienie dostawy:
- przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
- wysokość odszkodowania.
 
- Postępowanie reklamacyjne wobec przewoźnika:
- zasady, terminy i rola,
- wynik postępowania reklamacyjnego,
 
- Odpowiedzialność przewoźnika a odpowiedzialność spedytora:
- umowa spedycji a umowa przewozu (podobieństwa, różnice, pułapki)
- zasady odpowiedzialności spedytora,
- pojęcie „winy w wyborze”
 
- Zakończenie – pytania, analiza przypadków zgłoszonych przez uczestników
Cena zawiera:
- 7 godzin dydaktycznych warsztatów.
- Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
- Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
- Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
 
 
Wymagania techniczne:
- komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa,
- głośniki lub słuchawki,
- kamera, mikrofon