Konwencja CMR, Prawo przewozowe, reklamacje w transporcie
Szkolenie dotyczyć będzie wyjaśnieniu różnic między umową spedycji a umową przewozu. Uczestnik dowie się, dlaczego nie można mylić tych pojęć.
Powiemy o prawach i obowiązkach spedytora i przewoźnika. Omówimy odpowiedzialność przewoźnika: kto jest uprawniony do składania reklamacji, zakres odpowiedzialności przewoźnika i przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności.
Czego dowiesz się na naszym szkoleniu?
Uczestnicy nauczą się rozróżniać spedytora od przewoźnika i umowę spedycji od umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić dokumenty przewozowe a w razie powstania szkody w przewozie lub opóźnienia w dostawie właściwie złożyć zastrzeżenia a potem reklamację.
Zawarcie umowy przewozu na gruncie prawa polskiego:
pojęcie oświadczenia woli,
forma czynności prawnych i konsekwencję jej niezachowania,
zlecenie i jego rola,
analiza typowych zapisów w zleceniach (klauzula 30 minut, rozliczenie dokumentów, oczekiwanie bez wynagrodzenia, osobiste wykonanie przewozu i inne)
3
Załadunek/rozładunek pojazdu:
regulacje prawne,
szkody w trakcie załadunku,
przekroczenie nacisków osi i masy całkowitej jako skutek niewłaściwie przeprowadzonego załadunku,
załadunek a reguły dostaw INCOTERMS,
zabezpieczenie ładunku na pojeździe,
4
Wyznaczenie trasy przejazdu,
5
Neutralizacja listu przewozowego,
6
Przeszkody w wydaniu ładunku odbiorcy,
7
Szkoda na ładunku lub jego utrata:
zasady i przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
postępowanie w przypadku zniszczenia ładunku,
dokumentacja,
zasady obliczania odszkodowania,
8
Opóźnienie dostawy:
przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
wysokość odszkodowania,
9
Postępowanie reklamacyjne wobec przewoźnika:
zasady, terminy i rola,
wynik postępowania reklamacyjnego,
10
Odpowiedzialność przewoźnika a odpowiedzialność spedytora:
umowa spedycji a umowa przewozu (podobieństwa, różnice, pułapki)
zasady odpowiedzialności spedytora,
pojęcie „winy w wyborze”
11
Zakończenie – pytania, analiza przypadków zgłoszonych przez uczestników.
Maciej Wyrzykowski
Trener - tematyka prawna, dotycząca transportu i spedycji jest dla niego przedmiotem aktywności zawodowej od roku 2003. Wykładowca akademicki na studiach w zakresie transportu i logistyki w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Uczestnicy dotychczasowych szkoleń podkreślają bardzo praktyczne podejście podczas zajęć do analizowanych zagadnień problemowych, poparte oczywiście szeroką i interdyscyplinarną wiedzą zdobytą w pracy spedytora, kierownika transportu, kierowcy transportu drogowego, jak i Inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.
Prowadził wiele szkoleń i kursów, otrzymując bardzo dobre recenzje za przedstawiany ich uczestnikom zasób wiadomości oraz metodykę przekazywania wiedzy.. Zrealizował setki szkoleń dla firm zajmujących się ich organizacją jak i bezpośrednio dla podmiotów z sektora transportu i spedycji. Tematykę reguł dostaw Międzynarodowej Izby Handlowej podejmuje od kilku lat. Szkolenia w tym zakresie prowadził wielokrotnie. Formuły INCOTERMS 2020 jak i ich poprzednia wersja była i jest wielokrotnie przedmiotem prowadzonych przez trenera usług doradczych.
Szkolenie kierujemy do osób, które odpowiadają w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami.
Szczególnie zapraszamy pracowników działów logistyki, spedycji, transportu, zakupów, handlu i sprzedaży. Mile widziani są też pracownicy firm przewozowych w transporcie drogowym oraz pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem drogowym.
W czasie zajęć:
dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania.
Szkolenie kierujemy do osób, które odpowiadają w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami.
Szczególnie zapraszamy pracowników działów logistyki, spedycji, transportu, zakupów, handlu i sprzedaży. Mile widziani są też pracownicy firm przewozowych w transporcie drogowym oraz pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem drogowym.
Szkolenie dotyczyć będzie wyjaśnieniu różnic między umową spedycji a umową przewozu. Uczestnik dowie się, dlaczego nie można mylić tych pojęć.
Powiemy o prawach i obowiązkach spedytora i przewoźnika. Omówimy odpowiedzialność przewoźnika: kto jest uprawniony do składania reklamacji, zakres odpowiedzialności przewoźnika i przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności.
Uczestnicy nauczą się rozróżniać spedytora od przewoźnika i umowę spedycji od umowy przewozu, będą potrafili prawidłowo wystawić dokumenty przewozowe a w razie powstania szkody w przewozie lub opóźnienia w dostawie właściwie złożyć zastrzeżenia a potem reklamację.
W czasie zajęć:
dowiesz się jaka jest różnica między spedytorem a przewoźnikiem
poznasz różnice pomiędzy umową spedycji a umową przewozu i konsekwencje mylenia spedytora z przewoźnikiem
omówimy zasady i odpowiedzialność przewoźnika w drogowych przewozach międzynarodowych (Konwencja CMR) i krajowych (Prawo przewozowe)
omówimy (bardzo ważną!) rolę listu przewozowego oraz zasady jego wypełniania
dowiesz się czym różni się „zastrzeżenie” od „reklamacji” – terminy i forma ich składania.
Program szkolenia:
Źródła prawa:
konwencja CMR,
ustawa Prawo przewozowe
Kodeks cywilny
Zawarcie umowy przewozu na gruncie prawa polskiego:
pojęcie oświadczenia woli,
forma czynności prawnych i konsekwencję jej niezachowania,
zlecenie i jego rola,
analiza typowych zapisów w zleceniach (klauzula 30 minut, rozliczenie dokumentów, oczekiwanie bez wynagrodzenia, osobiste wykonanie przewozu i inne)
Załadunek/rozładunek pojazdu
regulacje prawne,
szkody w trakcie załadunku,
przekroczenie nacisków osi i masy całkowitej jako skutek niewłaściwie przeprowadzonego załadunku,
załadunek a reguły dostaw INCOTERMS,
zabezpieczenie ładunku na pojeździe,
Wyznaczenie trasy przejazdu,
Neutralizacja listu przewozowego
Przeszkody w wydaniu ładunku odbiorcy
Szkoda na ładunku lub jego utrata:
zasady i przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
postępowanie w przypadku zniszczenia ładunku,
dokumentacja,
zasady obliczania odszkodowania,
Opóźnienie dostawy:
przesłanki odpowiedzialności przewoźnika,
wysokość odszkodowania.
Postępowanie reklamacyjne wobec przewoźnika:
zasady, terminy i rola,
wynik postępowania reklamacyjnego,
Odpowiedzialność przewoźnika a odpowiedzialność spedytora:
umowa spedycji a umowa przewozu (podobieństwa, różnice, pułapki)
zasady odpowiedzialności spedytora,
pojęcie „winy w wyborze”
Zakończenie – pytania, analiza przypadków zgłoszonych przez uczestników
Cena zawiera:
7 godzin dydaktycznych warsztatów.
Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.
Wymagania techniczne:
komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
przeglądarka internetowa,
głośniki lub słuchawki,
kamera, mikrofon
Co powiedzieli uczestnicy o tym szkoleniu:
Polecam szkolenie.
Najciekawsze dla mnie były informacje dotyczące formułowania warunków umowy przewozu
uczestnik szkolenia
czerwiec 2024 r.
Świetne przypomnienie i usystematyzowane zagadnienia prawne transportowe,