Jak zarządzać zespołem zróżnicowanym pokoleniowo

Świat zmienia się z wielu powodów, a nasze zespoły stają coraz bardziej różnorodne.

Różnica wieku pomiędzy reprezentantem pokolenia Silver Power a reprezentantem Ufoludków z pokolenia Z może wynosić nawet 40 lat, a mimo to (a może dzięki temu) powinni Oni ze sobą zgodnie i efektywnie współpracować.

Zapraszamy na szkolenie gdzie dowiesz się, jak rozpoznać, omówić i uzgodnić oraz zakontraktować reguły współpracy w zespołach międzypokoleniowych. Jak wykorzystać różnorodność do podnoszenia efektywności zespołów i pojedynczych osób.

Inny termin szkolenia?

10-11 czerwca 2024 r. Wrocław – SPRAWDŹ INFO ORGANIZACYJNE

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy
    • cechy charakterystyczne poszczególnych pokoleń
    • wartości,  przeżycia pokoleniowe – ważne czy nie?
    • te same słowa, inne znaczenia – jak poszczególne pokolenia podchodzą do ważnych spraw
  2. 2
    Kontrakt społeczny
    • dlaczego jest coraz bardziej istotny w budowaniu efektywnych zespołów
    • cechy charakterystyczne
    • kiedy umowa społeczna jest skuteczna? 5 warunków
    • zmiana podejścia do kontraktu społecznego na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat
    • sposoby komunikacji typowe dla poszczególnych pokoleń
  3. 3
    Mistrz i uczeń
    • stosunek do autorytetów – całościowe kontra częściowe
    • czy w każdym pokoleniu działa efekt aureoli?
    • sposoby uczenia się – zdobywania i przekazywania wiedzy
    • koła liderskie Adaira – na czym powinien się skupić  kierownik zespołu międzypokoleniowego
    • intermentoring jako sposób na przekazywanie wiedzy między pokoleniami
  4. 4
    Kuferek menadżera w funkcji wieku Pracownika:
    • delegowanie,
    • rozliczanie,
    • korygowanie
  5. 5
    Zarządzanie sytuacyjne – wykorzystanie potencjału pracownika
    • od rozmowy kwalifikacyjnej – dlaczego pokoleniu Z zadajemy inne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej niż pokoleniu X?
    • do motywowania zaangażowanego fachowca – jak i dlaczego inaczej motywować Silver Power?
    • budowanie zaufania w zespole o dużej rozpiętości wieku

Dorota Jurzysta

Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry). Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

Nasze warsztaty mogą być interesujące dla różnych grup zawodowych i osób pełniących różne role w organizacjach:

  • Kierownicy i menedżerowie
  • Zespoły HR i rekrutacyjne
  • Pracownicy działów szkoleń i rozwoju
  • Przedsiębiorcy i właściciele firm

Jeśli w Waszych zespołach/firmach są osoby reprezentujące różne pokolenia to zapraszamy na nasze warsztaty, aby lepiej zrozumieć unikalne cechy każdego pokolenia i efektywnie zarządzać zespołem.

Cele szkolenia:

  • Podniesienie wiedzy z zakresu zarządzania
  • Usprawnienie zarządzanie zespołem o dużej rozpiętości wieku
  • Poznanie zasady mentoringu odwróconego
  • Wypracowanie zasad dialogu międzypokoleniowego, aby zespół międzypokoleniowy pracował efektywnie
  • Poznanie uwarunkowania pokoleń X,Y,C, Z
  • Poznanie metody efektywnego wykorzystania zalet różnych pokoleń i nie zwariować

Świat zmienia się z wielu powodów, a nasze zespoły stają coraz bardziej różnorodne.

Różnica wieku pomiędzy reprezentantem pokolenia Silver Power a reprezentantem Ufoludków z pokolenia Z może wynosić nawet 40 lat, a mimo to (a może dzięki temu) powinni Oni ze sobą zgodnie i efektywnie współpracować. Zapraszamy na szkolenie gdzie dowiesz się jak rozpoznać, omówić i uzgodnić oraz zakontraktować reguły współpracy w zespołach międzypokoleniowych. Jak wykorzystać różnorodność do podnoszenia efektywności zespołów i pojedynczych osób.

Cele szkolenia:

  • Podniesienie wiedzy z zakresu zarządzania 
  • Usprawnienie zarządzanie zespołem o dużej rozpiętości wieku
  • Poznanie zasady mentoringu odwróconego
  • Wypracowanie zasad dialogu międzypokoleniowego, aby zespół międzypokoleniowy pracował efektywnie
  • Poznanie uwarunkowania pokoleń X,Y,C, Z
  • Poznanie metody efektywnego wykorzystania zalet różnych pokoleń i nie zwariować

Program szkolenia

  1. Mozaika pokoleń – cztery pokolenia w pracy
    • cechy charakterystyczne poszczególnych pokoleń
    • wartości,  przeżycia pokoleniowe – ważne czy nie?
    • te same słowa, inne znaczenia – jak poszczególne pokolenia podchodzą do ważnych spraw
  2. Kontrakt społeczny
    • dlaczego jest coraz bardziej istotny w budowaniu efektywnych zespołów
    • cechy charakterystyczne
    • kiedy umowa społeczna jest skuteczna? 5 warunków
    • zmiana podejścia do kontraktu społecznego na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat
    • sposoby komunikacji typowe dla poszczególnych pokoleń
  3. Mistrz i uczeń
    • stosunek do autorytetów – całościowe kontra częściowe
    • czy w każdym pokoleniu działa efekt aureoli?
    • sposoby uczenia się – zdobywania i przekazywania wiedzy
    • koła liderskie Adaira – na czym powinien się skupić  kierownik zespołu międzypokoleniowego
    • intermentoring jako sposób na przekazywanie wiedzy między pokoleniami
  4. Kuferek menadżera w funkcji wieku Pracownika:
    • delegowanie,
    • rozliczanie,
    • korygowanie
  5. Zarządzanie sytuacyjne – wykorzystanie potencjału pracownika
    • od rozmowy kwalifikacyjnej – dlaczego pokoleniu Z zadajemy inne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej niż pokoleniu X?
    • do motywowania zaangażowanego fachowca – jak i dlaczego inaczej motywować Silver Power?
    • budowanie zaufania w zespole o dużej rozpiętości wieku