-
Wartość Dodana realizowana w ramach kategorii zakupowej
-
Jaką wartość realizujesz w swojej firmie? Jaka jest rola działu zakupów oraz Twojej kategorii zakupowej w organizacji?
-
Dla kogo pracujesz? Mapowanie interesariuszy.
-
Z jakimi problemami, wyzwaniami mierzy się nasz biznes? Rozpoznanie potrzeb biznesu.
-
W jaki sposób Twoja kategoria zakupowa kontrybuuje do rozwiązywania tych problemów i wyników firmy?
-
Stworzenie planu zarządzania kategorią zakupową i komunikacji z interesariuszami - Governance Model.
-
Procedura liczenia oszczędności
-
Jak rozliczać wartość dodaną kategorii zakupowej i działu zakupów?
-
Pięć dźwigni oszczędnościowych – prezentacja i omówienie. Jak policzyć ROI z działu zakupów?
-
Jakie wskaźniki wartości dodanej mierzyć? Przykłady i zastosowania KPI zakupowych dla kategorii zakupowej.
-
Jak rozliczać oszczędności a jak wartość dodaną w zakupach?
-
Komunikacja z zarządem i interesariuszami dotycząca rozliczania oszczędności, ale również unikania kosztów („cost avoidance”), płynności finansowej, inżynierii wartości, pracochłonności procesów etc…, czyli w jaki sposób podpisać porozumienie z zarządem dotyczące rozliczania oszczędności? Jakich informacji potrzebują i jak zbudować komunikację z głównymi interesariuszami, w celu ustalenia spójnej procedury i zrozumienia jak liczyć oszczędności?
-
Organizacja pracy
-
Zarządzanie kategorią – tworzenie strategii dla kategorii zakupowej. Plan i zakres prac związanych z rozwojem kategorii zakupowej.
-
Podział na kategorie. Analiza wydatków – narzędzia analizy, kategoryzacja, wydatków, dostawców.
-
Strategiczne zarządzanie dostawcami
-
Zarządzanie dostawcami – plan rozwoju bazy dostawców – narzędzia oceny dostawców dla tworzenia długofalowego planu rozwoju
-
Kategoryzacja dostawców – strategiczni, komercyjni, wąskie gardła.
-
Ocena ryzyka współpracy z dostawcami oraz ocena atrakcyjności klienta oczami dostawców.
-
Strategiczne zarządzanie dostawcami – rozwój alternatyw, konsolidacja.
-
Model zarządzania dostawcami tzw. grupy C.
-
Komunikacja z interesariuszami dotycząca zarządzania bazą dostawców.
-
Podział ról w zarządzaniu dostawcami – manager kategorii vs zakupy lokalne lub interesariusz.
-
Analiza ryzyka i plan ciągłości biznesu w kontekście zarządzania dostawcami
-
Wysoki popyt na rynku oraz niska podaż:
- Analiza łańcucha dostaw – czyli w którym miejscu tworzą się zatory i wąskie gardła?
- Analiza dostawców „tier 2 „ oraz „tier 3” – czyli dostawców naszego dostawcy
-
Analiza ryzyka – rok 2020 bardziej niż kiedykolwiek nauczył, że konieczne jest tworzenie planów kontynuacji biznesu (contingency plan). Narzędzia analizy ryzyka i tworzenia planu ciągłości biznesu.
-
Analiza rynku, trendów rynkowych, poszukiwanie innowacji, wartości dodanej z dostawców – narzędzia elektroniczne badania rynku, raporty rynkowe.
-
Przygotowanie planu kontynuacji biznesu – „contingency plan” w kontekście potencjalnego zagrożenia braku ciągłości dostaw.
-
Plan projektów oszczędnościowych
-
Przygotowanie programu oszczędnościowego – budowa „pipeline” projektów oszczędnościowych, podział ról i obowiązków w realizacji projektów.
-
Przygotowanie narzędzi i metodologii prac w realizacji i monitoringu projektów oszczędnościowych.
-
Projekt sourcingowy – jak zaplanować szczegółowy proces przetargowy, elementy procesu, instrukcja działania dla zespołu przetargowego oraz interesariuszy.
-
Inżynieria wartości – projekty Value Engineering jako jedna z głównych dźwigni oszczędnościowych (dla zakupów direct organizacja warsztatów IGW, dla zakupów indirect IGW podczas sourcingu). W jaki sposób przygotować pipeline oraz warsztaty generujące pomysły oszczędnościowe?
-
Poprawa płynności finansowej firmy – projekty cashflow, CS, VMI, Billing Schedule, ROA, outsourcing strategiczny.
-
Analiza kosztowa
-
Zasady tworzenia modelu TCO – szablon modelu TCO dla zakupów direct oraz indirect
-
Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
-
Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy
-
Szablon strategii dla kategorii zakupowej
-
Szablon w ppt oraz excel dokumentu „Strategia dla kategorii zakupowej”
-
Omówienie i przykłady uzupełnienia, jak powinna wyglądać strategia dla kategorii zakupowej
Jacek Jarmuszczak
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami.
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.
Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategoria, którą zarządzasz?
Jaki masz pomysł na swoją kategorię?
Dla kogo pracujesz?
Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy?
W jaki sposób mierzysz wartość, jaką realizujesz dla firmy?
To tylko kilka pytań, na które odpowiedzi szuka MANAGER KATEGORII.
W trakcie szkolenia odpowiemy na te oraz inne pytania typowo biznesowe. Kategoria zakupowa to mała acz niezależna jednostka biznesowa. Zadaniem MANAGERA KATEGORII jest rozumienie wyzwań naszego biznesu oraz wychodzenie z inicjatywą zmian / usprawnień – pro-aktywność.
Szkolenie to dedykujemy w szczególności: kierownikom i dyrektorom działów zakupów, menedżerom kategorii zakupowych, specjalistom ds. zakupów oraz kupcom kategorii zainteresowanych tematem budowy strategii dla kategorii oraz skutecznym wdrażaniem usprawnień na ich podstawie w oparciu o profesjonalne narzędzia i sprawdzone metody
Zarządzanie kategorią zakupową to proces planowania, organizowania i kontrolowania działań związanych z zakupem i zarządzaniem produktami lub usługami w konkretnej kategorii. Jest to kluczowy element działalności przedsiębiorstwa, mający na celu zapewnienie, że firma nabywa produkty lub usługi w sposób efektywny, oszczędzając koszty i jednocześnie spełniając wymagania klientów.
Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategoria, którą zarządzasz?
Jaki masz pomysł na swoją kategorię?
Dla kogo pracujesz?
Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy?
W jaki sposób mierzysz wartość, jaką realizujesz dla firmy?
To tylko kilka pytań, na które odpowiedzi szuka MANAGER KATEGORII.
W trakcie szkolenia odpowiemy na te oraz inne pytania typowo biznesowe. Kategoria zakupowa to mała acz niezależna jednostka biznesowa. Zadaniem MANAGERA KATEGORII jest rozumienie wyzwań naszego biznesu oraz wychodzenie z inicjatywą zmian / usprawnień – pro-aktywność.
Program szkolenia
Moduł 1 – Wartość Dodana realizowana w ramach kategorii zakupowej
- Jaką wartość realizujesz w swojej firmie? Jaka jest rola działu zakupów oraz Twojej kategorii zakupowej w organizacji?
- Dla kogo pracujesz? Mapowanie interesariuszy.
- Z jakimi problemami, wyzwaniami mierzy się nasz biznes? Rozpoznanie potrzeb biznesu.
- W jaki sposób Twoja kategoria zakupowa kontrybuuje do rozwiązywania tych problemów i wyników firmy?
- Stworzenie planu zarządzania kategorią zakupową i komunikacji z interesariuszami – Governance Model.
Moduł 2 – Procedura liczenia oszczędności
- Jak rozliczać wartość dodaną kategorii zakupowej i działu zakupów?
- Pięć dźwigni oszczędnościowych – prezentacja i omówienie. Jak policzyć ROI z działu zakupów?
- Jakie wskaźniki wartości dodanej mierzyć? Przykłady i zastosowania KPI zakupowych dla kategorii zakupowej.
- Jak rozliczać oszczędności a jak wartość dodaną w zakupach?
- Komunikacja z zarządem i interesariuszami dotycząca rozliczania oszczędności, ale również unikania kosztów („cost avoidance”), płynności finansowej, inżynierii wartości, pracochłonności procesów etc…, czyli w jaki sposób podpisać porozumienie z zarządem dotyczące rozliczania oszczędności? Jakich informacji potrzebują i jak zbudować komunikację z głównymi interesariuszami, w celu ustalenia spójnej procedury i zrozumienia jak liczyć oszczędności?
Moduł 3 – Organizacja pracy
- Zarządzanie kategorią – tworzenie strategii dla kategorii zakupowej. Plan i zakres prac związanych z rozwojem kategorii zakupowej.
- Podział na kategorie. Analiza wydatków – narzędzia analizy, kategoryzacja, wydatków, dostawców.
Moduł 4 – Strategiczne zarządzanie dostawcami
- Zarządzanie dostawcami – plan rozwoju bazy dostawców – narzędzia oceny dostawców dla tworzenia długofalowego planu rozwoju.
- Kategoryzacja dostawców – strategiczni, komercyjni, wąskie gardła.
- Ocena ryzyka współpracy z dostawcami oraz ocena atrakcyjności klienta oczami dostawców.
- Strategiczne zarządzanie dostawcami – rozwój alternatyw, konsolidacja.
- Model zarządzania dostawcami tzw. grupy C.
- Komunikacja z interesariuszami dotycząca zarządzania bazą dostawców.
- Podział ról w zarządzaniu dostawcami – manager kategorii vs zakupy lokalne lub interesariusz.
Moduł 5– Analiza ryzyka i plan ciągłości biznesu w kontekście zarządzania dostawcami
- Wysoki popyt na rynku oraz niska podaż
- Analiza łańcucha dostaw – czyli w którym miejscu tworzą się zatory i wąskie gardła?
- Analiza dostawców „tier 2 „ oraz „tier 3” – czyli dostawców naszego dostawcy
- Analiza ryzyka – rok 2020 bardziej niż kiedykolwiek nauczył, że konieczne jest tworzenie planów kontynuacji biznesu (contingency plan). Narzędzia analizy ryzyka i tworzenia planu ciągłości biznesu.
- Analiza rynku, trendów rynkowych, poszukiwanie innowacji, wartości dodanej z dostawców – narzędzia elektroniczne badania rynku, raporty rynkowe.
- Przygotowanie planu kontynuacji biznesu – „contingency plan” w kontekście potencjalnego zagrożenia braku ciągłości dostaw.
Moduł 6 – Plan projektów oszczędnościowych
- Przygotowanie programu oszczędnościowego – budowa „pipeline” projektów oszczędnościowych, podział ról i obowiązków w realizacji projektów.
- Przygotowanie narzędzi i metodologii prac w realizacji i monitoringu projektów oszczędnościowych.
- Projekt sourcingowy – jak zaplanować szczegółowy proces przetargowy, elementy procesu, instrukcja działania dla zespołu przetargowego oraz interesariuszy.
- Inżynieria wartości – projekty Value Engineering jako jedna z głównych dźwigni oszczędnościowych (dla zakupów direct organizacja warsztatów IGW, dla zakupów indirect IGW podczas sourcingu). W jaki sposób przygotować pipeline oraz warsztaty generujące pomysły oszczędnościowe?
- Poprawa płynności finansowej firmy – projekty cashflow, CS, VMI, Billing Schedule, ROA, outsourcing strategiczny.
Moduł 7 – Analiza kosztowa
- Zasady tworzenia modelu TCO – szablon modelu TCO dla zakupów direct oraz indirect
- Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
- Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy
Moduł 8 – Szablon strategii dla kategorii zakupowej
- Szablon w ppt oraz excel dokumentu „Strategia dla kategorii zakupowej”
- Omówienie i przykłady uzupełnienia, jak powinna wyglądać strategia dla kategorii zakupowej
W cenie uwzględniono koszty:
- 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.