Skąd się biorą emocje? Jaką mamy własną świadomość emocjonalną? Czy rozumiemy stany emocjonalne innych osób?
Jak kontrolować emocje i kierować nimi, by usprawnić nasze działania i relacje z otoczeniem?
Poznaj teoretyczne i praktyczne aspekty oddziaływania emocji na skuteczność każdego z nas biorąc udział w tym szkoleniu.
Program szkolenia
1. EMOCJONALNA NATURA CZŁOWIEKA
Rola uczuć w życiu, wartość użytkowa wrażliwości emocjonalnej, fizjologia, biochemia i psychologia uczuć.
2. PODSTAWOWE EMOCJE I ICH ZNACZENIE W ZARZĄDZANIU
Metoda kolorowych kapeluszy wg Edwarda de Bono – jak je nosić i stosować w różnych sytuacjach, czyli panowanie nad własnymi emocjami.
3. STRES I FRUSTRACJA JAKO „KONIECZNE” ELEMENTY ŻYCIA ZAWODOWEGO I PRYWATNEGO
Fazy stresu: orientacja, mobilizacja, wyczerpanie. Syndrom wypalenia zawodowego, utrudnienia, przeszkody i blokady w dążeniu do celów, ich interpretacja i doświadczanie.
4. TECHNIKI KONTROLOWANIA POZIOMU STRESU – OD CHWILOWEJ RELAKSACJI DO ZMIANY STYLU ŻYCIA
Kontrola emocjonalna, psychiczne „szczepienie” antystresowe i dobre samopoczucie. Osiemnaście sposobów na stres.
5. KONCEPCJA ZDROWEJ ORIENTACJI OPTYMISTYCZNEJ P. SELIGMANA
Elementy zmienne i stałe w budowaniu nastrojów i emocji, autosugestia, pozytywne nastawienia.
6. SYTUACJE TRUDNE
Konflikty interpersonalne i grupowe, obawa przed niepowodzeniem, agresja i wrogość, przeciążenia i frustracje, nadmierne wymagania, traumatyczne doświadczenia osobiste.
7. JĘZYK CIAŁA W EKSPRESJI EMOCJI
Gestykulacja, mimika, wygląd fizyczny, ruch, spojrzenia, przestrzeń osobista i publiczna. Asertywne formy zachowań niewerbalnych.
8. DEKALOG POPRAWNEJ KOMUNIKACJI
Sztuka słuchania i obserwowania jako podstawa sztuki mówienia, najważniejsze pułapki komunikacyjne związane z treściami, procesem i cechami indywidualnymi. Przekazywanie wiedzy i informacji, nakłanianie do działania.
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.