Zarządzanie emocjami – trening prowadzony przez prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego

Skąd się biorą emocje? Jaką mamy własną świadomość emocjonalną? Czy rozumiemy stany emocjonalne innych osób?

Jak kontrolować emocje i kierować nimi, by usprawnić nasze działania i relacje z otoczeniem?

Poznaj teoretyczne i praktyczne aspekty oddziaływania emocji na skuteczność każdego z nas biorąc udział w tym szkoleniu.

25-26.11.2024

1590 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      EMOCJONALNA NATURA CZŁOWIEKA
      • Rola uczuć w życiu, wartość użytkowa wrażliwości emocjonalnej, fizjologia, biochemia i psychologia uczuć.
    2. 2
      PODSTAWOWE EMOCJE I ICH ZNACZENIE W ZARZĄDZANIU
      • Metoda kolorowych kapeluszy wg Edwarda de Bono – jak je nosić i stosować w różnych sytuacjach, czyli panowanie nad własnymi emocjami.
    3. 3
      STRES I FRUSTRACJA JAKO „KONIECZNE” ELEMENTY ŻYCIA ZAWODOWEGO I PRYWATNEGO
      • Fazy stresu: orientacja, mobilizacja, wyczerpanie. Syndrom wypalenia zawodowego, utrudnienia, przeszkody i blokady w dążeniu do celów, ich interpretacja i doświadczanie.
    4. 4
      TECHNIKI KONTROLOWANIA POZIOMU STRESU – OD CHWILOWEJ RELAKSACJI DO ZMIANY STYLU ŻYCIA
      • Kontrola emocjonalna, psychiczne „szczepienie” antystresowe i dobre samopoczucie. Osiemnaście sposobów na stres.
    5. 5
      KONCEPCJA ZDROWEJ ORIENTACJI OPTYMISTYCZNEJ P. SELIGMANA
      • Elementy zmienne i stałe w budowaniu nastrojów i emocji, autosugestia, pozytywne nastawienia.
    6. 6
      SYTUACJE TRUDNE
      • Konflikty interpersonalne i grupowe, obawa przed niepowodzeniem, agresja i wrogość, przeciążenia i frustracje, nadmierne wymagania, traumatyczne doświadczenia osobiste
    7. 7
      JĘZYK CIAŁA W EKSPRESJI EMOCJI
      • Gestykulacja, mimika, wygląd fizyczny, ruch, spojrzenia, przestrzeń osobista i publiczna. Asertywne formy zachowań niewerbalnych.
    8. 8
      DEKALOG POPRAWNEJ KOMUNIKACJI
      • Sztuka słuchania i obserwowania jako podstawa sztuki mówienia, najważniejsze pułapki komunikacyjne związane z treściami, procesem i cechami indywidualnymi. Przekazywanie wiedzy i informacji, nakłanianie do działania.

    Zbigniew Nęcki

    Psycholog społeczny, jeden z najwybitniejszych w Polsce specjalistów w zakresie komunikacji i negocjacji, ceniony mediator i praktyk negocjacji. Autor wielu prac z zakresu kierowania zespołami ludzkimi, komunikacji, emocji i perswazji, technik negocjacji. Stały komentator i uczestnik publicystycznych programów telewizyjnych. Autor wielu książek, w tym bestsellera zatytułowanego „Negocjacje w biznesie” oraz przewodnika dla przedsiębiorców „Negocjacje w Unii Europejskiej”. Do ważniejszych publikacji należą również „Atrakcyjność wzajemna” oraz „Komunikowanie interpersonalne”. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Wygłaszał referaty i prowadził wykłady w wielu ośrodkach akademickich za granicą, min. w USA, Meksyku, Indiach. Ze Spółką Vademecum współpracuje od 2000 roku.

    Skąd się biorą emocje? Jaką mamy własną świadomość emocjonalną? Czy rozumiemy stany emocjonalne innych osób?

    Jak kontrolować emocje i kierować nimi, by usprawnić nasze działania i relacje z otoczeniem?

    Poznaj teoretyczne i praktyczne aspekty oddziaływania emocji na skuteczność każdego z nas biorąc udział w tym szkoleniu.

    Program szkolenia

    1. EMOCJONALNA NATURA CZŁOWIEKA
    Rola uczuć w życiu, wartość użytkowa wrażliwości emocjonalnej, fizjologia, biochemia i psychologia uczuć.

    2. PODSTAWOWE EMOCJE I ICH ZNACZENIE W ZARZĄDZANIU
    Metoda kolorowych kapeluszy wg Edwarda de Bono – jak je nosić i stosować w różnych sytuacjach, czyli panowanie nad własnymi emocjami.

    3. STRES I FRUSTRACJA JAKO „KONIECZNE” ELEMENTY ŻYCIA ZAWODOWEGO I PRYWATNEGO
    Fazy stresu: orientacja, mobilizacja, wyczerpanie. Syndrom wypalenia zawodowego, utrudnienia, przeszkody i blokady w dążeniu do celów, ich interpretacja i doświadczanie.

    4. TECHNIKI KONTROLOWANIA POZIOMU STRESU – OD CHWILOWEJ RELAKSACJI DO ZMIANY STYLU ŻYCIA
    Kontrola emocjonalna, psychiczne „szczepienie” antystresowe i dobre samopoczucie. Osiemnaście sposobów na stres.

    5. KONCEPCJA ZDROWEJ ORIENTACJI OPTYMISTYCZNEJ P. SELIGMANA
    Elementy zmienne i stałe w budowaniu nastrojów i emocji, autosugestia, pozytywne nastawienia.

    6. SYTUACJE TRUDNE
    Konflikty interpersonalne i grupowe, obawa przed niepowodzeniem, agresja i wrogość, przeciążenia i frustracje, nadmierne wymagania, traumatyczne doświadczenia osobiste.

    7. JĘZYK CIAŁA W EKSPRESJI EMOCJI
    Gestykulacja, mimika, wygląd fizyczny, ruch, spojrzenia, przestrzeń osobista i publiczna. Asertywne formy zachowań niewerbalnych.

    8. DEKALOG POPRAWNEJ KOMUNIKACJI
    Sztuka słuchania i obserwowania jako podstawa sztuki mówienia, najważniejsze pułapki komunikacyjne związane z treściami, procesem i cechami indywidualnymi. Przekazywanie wiedzy i informacji, nakłanianie do działania.

    W cenie uwzględniono koszty:

    • 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
    • materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
    • serwisu kawowego oraz lunchu,
    • imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

    Miejsce szkolenia:
    WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3

    Informacja dodatkowa:
    Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 225 zł brutto