Zarządzanie działem zakupów – warsztaty praktyczne dla szefów Działów Zakupów

Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?

Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

     

    1. 1
      Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
    2. 2
      Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
      • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
      • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
      • Pokrycie finansowe (marża brutto)
      • Ocena rentowności produktów i usług
      • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
      • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
    3. 3
      Cele i rozwój kupców (personelu)
      • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
      • Jak rozliczać oszczędności?
      • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
      • Weryfikacja pracy podległego personelu
    4. 4
      Delegowanie pracy podległemu zespołowi
      • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
    5. 5
      Procedury
      • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
      • Procedura reklamacyjna
      • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
    6. 6
      Narzędzia
      • Szablony umów
      • Szablony zapytań ofertowych
      • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
      • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
      • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
    7. 7
      Narzędzia planowania szefa działu zakupów
      • Harmonogram prac
      • Harmonogram oszczędności
      • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
    8. 8
      Współpraca z innymi działami w firmie
      • Komunikacja z Zarządem
      • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
    9. 9
      Trudny klient wewnętrzny
      • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
      • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
      • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
    10. 10
      Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
      • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
      • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
      • Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.

    Jacek Jarmuszczak

    Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

    Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.

    Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.

    Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?

    Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.

    Program szkolenia:

    1. Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
    2. Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
      • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
      • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
      • Pokrycie finansowe (marża brutto)
      • Ocena rentowności produktów i usług
      • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
      • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
    3. Cele i rozwój kupców (personelu)
      • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
      • Jak rozliczać oszczędności?
      • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
      • Weryfikacja pracy podległego personelu
    4. Delegowanie pracy podległemu zespołowi
      • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
      • Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
    5. Procedury
      • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
      • Procedura reklamacyjna
      • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
    6. Narzędzia
      • Szablony umów
      • Szablony zapytań ofertowych
      • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
      • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
      • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
    7. Narzędzia planowania szefa działu zakupów
      • Harmonogram prac
      • Harmonogram oszczędności
      • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
    8. Współpraca z innymi działami w firmie
      • Komunikacja z Zarządem
      • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
    9. Trudny klient wewnętrzny
      • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
      • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
      • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
    10. Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
      • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
      • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
      • Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.