-
Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
-
Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
-
Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
-
Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
-
Pokrycie finansowe (marża brutto)
-
Ocena rentowności produktów i usług
-
Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
-
Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
-
Cele i rozwój kupców (personelu)
-
Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
-
Jak rozliczać oszczędności?
-
Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
-
Weryfikacja pracy podległego personelu
-
Delegowanie pracy podległemu zespołowi
-
Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
-
-
Procedury
-
Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
-
Procedura reklamacyjna
-
Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
-
Narzędzia
-
Szablony umów
-
Szablony zapytań ofertowych
-
Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
-
Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
-
Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
-
Narzędzia planowania szefa działu zakupów
-
Harmonogram prac
-
Harmonogram oszczędności
-
Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
-
Współpraca z innymi działami w firmie
-
Komunikacja z Zarządem
-
Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
-
Trudny klient wewnętrzny
-
Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
-
Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
-
Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
-
Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
-
Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
-
Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
-
Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.
Jacek Jarmuszczak
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami.
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.
Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.
Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.
Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?
Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.
Program szkolenia:
- Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
- Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
• Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
• Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
• Pokrycie finansowe (marża brutto)
• Ocena rentowności produktów i usług
• Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
• Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
- Cele i rozwój kupców (personelu)
• Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
• Jak rozliczać oszczędności?
• Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
• Weryfikacja pracy podległego personelu
- Delegowanie pracy podległemu zespołowi
• Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
• Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
- Procedury
• Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
• Procedura reklamacyjna
• Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
- Narzędzia
• Szablony umów
• Szablony zapytań ofertowych
• Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
• Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
• Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
- Narzędzia planowania szefa działu zakupów
• Harmonogram prac
• Harmonogram oszczędności
• Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
- Współpraca z innymi działami w firmie
• Komunikacja z Zarządem
• Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
- Trudny klient wewnętrzny
• Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
• Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
• Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
- Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
• Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
• Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
• Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.