Zarządzanie działem zakupów – warsztaty praktyczne dla szefów Działów Zakupów

Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?

Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
  2. 2
    Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
    • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
    • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
    • Pokrycie finansowe (marża brutto)
    • Ocena rentowności produktów i usług
    • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
    • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
  3. 3
    Cele i rozwój kupców (personelu)
    • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
    • Jak rozliczać oszczędności?
    • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
    • Weryfikacja pracy podległego personelu
  4. 4
    Delegowanie pracy podległemu zespołowi
    • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
    • Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
  5. 5
    Procedury
    • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
    • Procedura reklamacyjna
    • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
  6. 6
    Narzędzia
    • Szablony umów
    • Szablony zapytań ofertowych
    • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
    • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
    • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
  7. 7
    Narzędzia planowania szefa działu zakupów
    • Harmonogram prac
    • Harmonogram oszczędności
    • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
  8. 8
    Współpraca z innymi działami w firmie
    • Komunikacja z Zarządem
    • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
  9. 9
    Trudny klient wewnętrzny
    • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
    • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
    • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
  10. 10
    Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
    • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
    • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
    • Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.

Jacek Jarmuszczak

Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.

Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.

Zapraszamy na szkolenie przygotowane przez Jacka Jarmuszczaka dla osób zajmujących się budowaniem strategii Działu Zakupów, które układają politykę zakupową, tworzą strategię budowania oszczędności, ustalają wskaźnik rozliczenia, dogadują się z innymi działami, rozwijają i rozliczają kupców.

Jak wyznaczać kupcom zadania, które będą mogli i chcieli realizować, skutecznie i dyskretnie ich kontrolować oraz ustrzec się korupcji?

Trener jest doświadczonym managerem zakupów międzynarodowych, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności.

Program szkolenia:

  1. Rola działu zakupów w firmie. Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw Kluczowe obszary współpracy z dostawcami.
  2. Finanse przedsiębiorstw dla Działu Zakupów. W jaki sposób zwiększamy konkurencyjność przedsiębiorstwa.
    • Podstawowe pojęcia finansowe i terminy (bilans, cash flow, P&L)
    • Próg rentowności – ujęcie kontrolingowe (EVA, NOPAT, WACC)
    • Pokrycie finansowe (marża brutto)
    • Ocena rentowności produktów i usług
    • Ocena opłacalności na podstawie metod złożonych (NPV, IRR)
    • Klasyfikacja kosztów kontrolingu (koszty stałe, zmienne, koszt standardowy)
  3. Cele i rozwój kupców (personelu)
    • Jakie są wskaźniki efektywności działu zakupów oraz kupców?
    • Jak rozliczać oszczędności?
    • Oszczędności, czyli zmniejszenie wydatków oraz unikanie kosztów, czyli niedopuszczanie do niepotrzebnych wydatków (cost savings and cost avoidance)
    • Weryfikacja pracy podległego personelu
  4. Delegowanie pracy podległemu zespołowi
    • Delegowanie pracy kupcom oraz dostawcom
    • Rozwój kompetencji kupców, coaching zespołu.
  5. Procedury
    • Jak stworzyć procedury postępowań przetargowych?
    • Procedura reklamacyjna
    • Dobre praktyki w budowaniu relacji z dostawcami
  6. Narzędzia
    • Szablony umów
    • Szablony zapytań ofertowych
    • Szablony komunikacji wewnętrznej z pozostałymi działami (Jakość, Produkcja, Marketing etc.)
    • Budowa modelu struktury kosztowej CBD (and. Cost Break Down)
    • Wykorzystanie szczegółowego modelu TCO (ang. Total Cost of Ownership) w negocjacjach handlowych z dostawcami lub klientami
  7. Narzędzia planowania szefa działu zakupów
    • Harmonogram prac
    • Harmonogram oszczędności
    • Narzędzie mapowania klientów wewnętrznych
  8. Współpraca z innymi działami w firmie
    • Komunikacja z Zarządem
    • Podział ról i obowiązków miedzy działami (Jakość, Logistyka, Zakupy, Sprzedaż, Marketing, Produkcja)
  9. Trudny klient wewnętrzny
    • Współpraca i szukanie synergii we współpracy z działami Logistyki, Planowania i Produkcji
    • Elastyczny Łańcuch Dostaw (Lean).
    • Najważniejsze modele Lean Supply Chain (VMI, CS, KANBAN)
  10. Umowa Handlowa jako strażnik realizacji ustalonych zasad współpracy i jeden z najważniejszych dokumentów handlowych
    • Ogólne Warunki Zakupów/Sprzedaży. Różnice między OWZ a kontraktem i zamówieniem.
    • Techniki negocjacji kar umownych. Jak łatwo i bez uszczerbku na relacji z partnerem handlowym, wynegocjować kary umowne?
    • Ćwiczenia na przykładach z życia wziętych.

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.