VADEMECUM NEGOCJATORA – trening prowadzony przez prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego

Poznaj tajemnice profesjonalnych negocjatorów biorąc udział w tym specjalistycznym treningu.

Praca nad sobą, partnerem i sytuacją może znacznie ograniczyć trudności w kontakcie negocjacyjnym.

Najbliższy termin szkolenia?

15-16 kwietnia we Wrocławiu

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY >>>

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      WPROWADZENIE
      • znaczenie i sens negocjacji,
      • podstawowe tematy negocjacji w kontaktach międzyludzkich w kontekście zawodowym i osobistym (pieniądze, rzeczy, usługi, informacje, status, uczucia)
      • Percepcja i obraz sytuacji w biznesie – błędy w przetwarzaniu informacji.
    2. 2
      CECHY ZDOLNEGO NEGOCJATORA
      • osobowość sprzyjająca sukcesowi w prowadzeniu rozmów,
      • umiejętności indywidualne,
      • trwałe i zmienne elementy motywacyjne (potrzeby i stany emocjonalne).
    3. 3
      TESTY OSOBOWOŚCI I ZDOLNOŚCI NEGOCJACYJNYCH
      • sprawdzenie swoich preferencji w sytuacjach negocjacyjnych, autodiagnoza i wskazanie najsilniejszych stron i elementów rozwojowych.
    4. 4
      STYLE NEGOCJOWANIA: MIĘKKI, TWARDY I RZECZOWY
      • przydatność każdego ze stylów prowadzenia rozmów, cechy charakterystyczne
      • Typologia Kennedy’ego: negocjacje niebieskie, czerwone i fioletowe.
    5. 5
      PROCES PROWADZENIA NEGOCJACJI
      • dziewięć faz: przygotowanie, pierwsze spotkanie, budowanie atmosfery, badanie potrzeb, otwarcie i prowadzenie licytacji, zawarcie kontraktu, domykanie spotkania, analiza wyników i realizacja zobowiązań
    6. 6
      KOMUNIKOWANIE W NEGOCJACJACH: KANAŁ WERBALNY, WOKALNY I NIEWERBALNY
      • 16 reguł poprawnej komunikacji
      • 20 elementów zagrażających jakości procesów porozumiewania się (treści, proces i cechy osób)
      • Sztuka słuchania: motywacja, cierpliwość, wrażliwość, aktywność i wsparcie.
    7. 7
      WYWIERANIE WPŁYWU - DZIAŁANIA PERSWAZYJNE
      • negocjacje jako sztuka przekonywania drugiej strony do swych racji
      • Rola źródła, przekazu, kanału, odbiorcy i rodzaje uzyskiwanych efektów.
    8. 8
      PODSTAWOWE MANIPULACJE I CHWYTY W NEGOCJACJACH
      • od drobnego niedomówienia do pełnej gry aktorskiej, działania ingracjacyjne, machiavellizm, erystyka.
    9. 9
      KONFLIKT I SPOSOBY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM
      • strategie dominacji, uległości, współdziałania i indywidualizacji
      • Fazy i mechanizmy konfliktu, rodzaje konfliktów i ich uwarunkowania
      • Negocjacje jako zarządzanie konfliktem

    Zbigniew Nęcki

    Psycholog społeczny, jeden z najwybitniejszych w Polsce specjalistów w zakresie komunikacji i negocjacji, ceniony mediator i praktyk negocjacji. Autor wielu prac z zakresu kierowania zespołami ludzkimi, komunikacji, emocji i perswazji, technik negocjacji. Stały komentator i uczestnik publicystycznych programów telewizyjnych. Autor wielu książek, w tym bestsellera zatytułowanego „Negocjacje w biznesie” oraz przewodnika dla przedsiębiorców „Negocjacje w Unii Europejskiej”. Do ważniejszych publikacji należą również „Atrakcyjność wzajemna” oraz „Komunikowanie interpersonalne”. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Wygłaszał referaty i prowadził wykłady w wielu ośrodkach akademickich za granicą, min. w USA, Meksyku, Indiach. Ze Spółką Vademecum współpracuje od 2000 roku.

    Szkolenie Vademecum Negocjatora może być interesujące dla różnych grup zawodowych i osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne. Oto kilka grup, które mogą znaleźć to szkolenie przydatne:

    • Menadżerowie i liderzy firm: Osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem lub negocjowanie warunków umów biznesowych.
    • Przedstawiciele handlowi: Osoby pracujące w dziale sprzedaży, które regularnie muszą negocjować z klientami, partnerami biznesowymi i dostawcami.
    • Przedsiębiorcy i właściciele firm: Osoby prowadzące własny biznes, które muszą podejmować decyzje dotyczące umów, współpracy z partnerami biznesowymi czy rozwoju firmy.
    • Specjaliści ds. zarządzania projektami: Osoby, które są odpowiedzialne za negocjacje warunków projektów z klientami, zespołami i innymi interesariuszami.
    • Pracownicy działów zakupów: Osoby, które są odpowiedzialne za negocjacje warunków zakupów, umów handlowych i współpracy z dostawcami.
    • Specjaliści ds. relacji międzyludzkich: Osoby, które pracują nad budowaniem trwałych relacji zawodowych i chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne.

    Poznaj tajemnice profesjonalnych negocjatorów biorąc udział w tym specjalistycznym treningu.

    Praca nad sobą, partnerem i sytuacją może znacznie ograniczyć trudności w kontakcie negocjacyjnym.

    Program szkolenia

    1. WPROWADZENIE – znaczenie i sens negocjacji, podstawowe tematy negocjacji
      w kontaktach międzyludzkich w kontekście zawodowym i osobistym (pieniądze, rzeczy, usługi, informacje, status, uczucia). Percepcja i obraz sytuacji w biznesie – błędy
      w przetwarzaniu informacji.
    2. CECHY ZDOLNEGO NEGOCJATORA – osobowość sprzyjająca sukcesowi w prowadzeniu rozmów, umiejętności indywidualne, trwałe i zmienne elementy motywacyjne (potrzeby i stany emocjonalne).
    3. TESTY OSOBOWOŚCI I ZDOLNOŚCI NEGOCJACYJNYCH – sprawdzenie swoich preferencji w sytuacjach negocjacyjnych, autodiagnoza i wskazanie najsilniejszych stron i elementów rozwojowych.
    4. STYLE NEGOCJOWANIA: MIĘKKI, TWARDY I RZECZOWY – przydatność każdego ze stylów prowadzenia rozmów, cechy charakterystyczne. Typologia Kennedy’ego: negocjacje niebieskie, czerwone i fioletowe.
    5. PROCES PROWADZENIA NEGOCJACJI – dziewięć faz: przygotowanie, pierwsze spotkanie, budowanie atmosfery, badanie potrzeb, otwarcie i prowadzenie licytacji, zawarcie kontraktu, domykanie spotkania, analiza wyników i realizacja zobowiązań.
    6. KOMUNIKOWANIE W NEGOCJACJACH: KANAŁ WERBALNY, WOKALNY I NIEWERBALNY – 16 reguł poprawnej komunikacji, 20 elementów zagrażających jakości procesów porozumiewania się (treści, proces i cechy osób). Sztuka słuchania: motywacja, cierpliwość, wrażliwość, aktywność i wsparcie.
    7. WYWIERANIE WPŁYWU – DZIAŁANIA PERSWAZYJNE – negocjacje jako sztuka przekonywania drugiej strony do swych racji. Rola źródła, przekazu, kanału, odbiorcy i rodzaje uzyskiwanych efektów.
    8. PODSTAWOWE MANIPULACJE I CHWYTY W NEGOCJACJACH – od drobnego niedomówienia do pełnej gry aktorskiej, działania ingracjacyjne, machiavellizm, erystyka.
    9. KONFLIKT I SPOSOBY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM – strategie dominacji, uległości, współdziałania i indywidualizacji. Fazy i mechanizmy konfliktu, rodzaje konfliktów i ich uwarunkowania. Negocjacje jako zarządzanie konfliktem.

    Co powiedzieli uczestnicy o tym szkoleniu:

    Spotkanie z prowadzącym o bardzo dużym doświadczeniu i wiedzy.

    Podobały mi się praktyczne casy. No i zawsze trzeba mieć swoją BATNA

    uczestnik szkolenia

    wrzesień 2022 r.

    Świetne zajęcia.

    Odniesienie do rzeczywistych sytuacji plus omówienie i przedstawienie różnych technik negocjacji.

    uczestnik szkolenia

    marzec 2023 r.

    Ogromna wiedza prowadzącego, odpowiednie tempo, fajny i interesujący sposób prowadzenia szkolenia.

    Ciekawe było uświadomienie, czym są negocjacje w codziennych relacjach

    uczestniczka szkolenia

    marzec 2023 r.