Stany ja – psychologiczny GPS menedżera

Jeśli chcesz świadomie i konsekwentnie zarządzać ludźmi, to zainspiruj się konstruktami z Analizy Transakcyjnej. Dowiedz się, czym są stany Ja i jak możesz przy ich pomocy uzyskiwać zakładane efekty, kreować dobrą atmosferę w zespole, transparentnie komunikować się delegując, monitorując czy egzekwując. Poznaj swoje drivery, czyli to, co Cię napędza i determinuje pozytywne oraz negatywne konsekwencje Twojego stylu pracy. I przyjrzyj się swojemu zespołowi, czy organizacji poprzez te konstrukty.

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Kontraktowanie i rekontraktowanie – antidotum na prokrastynację i brak efektywności
    • Kontrakt jako menedżerskie narzędzie do zarządzania zespołem
    • Trzy poziomy kontraktu. Rodzaje kontraktów np. ukryte, podwójne (role zawodowe vs role prywatne).
    • Zyski i straty ustalania zasad kontraktu.
    • Wpływ kontraktu zawieranego między menedżerem a pracownikiem na efekty pracy.
  2. 2
    Wewnętrzne emocjonalne trio, czyli Rodzic, Dorosły, Dziecko menedżera jako wsparcie lub podstawianie sobie nogi
    • Negatywne i pozytywne oblicze stanów Ja w pracy menedżera - autodiagnoza
    • Praktyczne korzystanie z wiedzy o stanach Ja w codziennej pracy menedżera – komunikowanie się, wydawanie poleceń i ich egzekwowanie, delegowanie zadań, udzielanie feedbacku, itp. – ćwiczenie praktyczne.
    • Action Plan – co warto kontynuować, co nowego wprowadzić, co wyeliminować ze swojego stylu zarządzania?
  3. 3
    Style pracy, drivery jako źródło efektywnych i nieefektywnych zachowań menedżera.
    • Style pracy menedżera a style kierowania zespołem.
    • Drivery i ich konsekwencje.
    • Strategie działania, np. w zarządzaniu sobą w czasie, ustalaniu podziału zadań i etapach monitorowania ich przebiegu.
  4. 4
    Stany Ja w organizacji i ich wpływ na pracowników
    • Stany Ja organizacji i ich efekty.
    • Stany Ja zespołu i ich wpływ na atmosferę pracy, poziom zaangażowania i rodzaj motywacji, strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowych, osiągane wyniki, itp.

Elżbieta Stelmach

Trenerka biznesu z ponad 20 – letnim doświadczeniem, doradca zawodowy, coach kariery i kryzysowy, pedagog, przedsiębiorca, Certyfikowana Trenerka FRIS®, Praktyk Analizy Transakcyjnej, trener i facylitator Super Skills, konsultant FACET5. Współpracuje z uczelniami wyższymi jako trener/szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych w WSB, Uniwersytecie Szczecińskim, Akademii Morskiej oraz jako wykładowca studiów MBA dla Akademii Leona Koźmińskiego. Pracuje w firmach z branż: IT, usługowych, produkcyjnych, handlowych, tworząc programy rozwojowe, budując strategie rozwoju pracowników i menedżerów, oraz kompetencje społeczne. Wśród jej klientów są również jednostki administracji publicznej, sądy, uczelnie oraz placówki oświatowe. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu efektywnej komunikacji, negocjacji, autoprezentacji i wystąpień publicznych, budowania i zarządzania zespołem, asertywności, analizy transakcyjnej w biznesie, wypalenia zawodowego i stresu.

Zarządzasz ludźmi.

Lubisz swoją menedżerską rolę i jeśli coś spędza Ci sen z powiek, to w ostatnim czasie jest to skuteczność Twojej komunikacji.

Dlaczego, zastanawiasz się, raz wystarczy potraktować ludzi, jak życzliwy rodzic, by mieć oczekiwane rezultaty, a innym razem ten sam zespół potrzebuje mocnej dawki konkretnych danych, żeby w ogóle zabrać się do pracy. Kiedy indziej zaś Twoja praca przypomina zarządzanie dziećmi w piaskownicy. Zdecydowanie wolisz, kiedy zespół zachowuje się, jak dorośli ludzie…

Jak to wszystko zrozumieć?

Jakie elementy psychologiczne warto poznać, aby Twoja emocjonalna część dopełniła fachowego przygotowania do pełnienia roli kierowniczej?

Zarządzasz ludźmi. Lubisz swoją menedżerską rolę i jeśli coś spędza Ci sen z powiek, to w ostatnim czasie jest to skuteczność Twojej komunikacji. Dlaczego, zastanawiasz się, raz wystarczy potraktować ludzi, jak życzliwy rodzic, by mieć oczekiwane rezultaty, a innym razem ten sam zespół potrzebuje mocnej dawki konkretnych danych, żeby w ogóle zabrać się do pracy. Kiedy indziej zaś Twoja praca przypomina zarządzanie dziećmi w piaskownicy. Zdecydowanie wolisz, kiedy zespół zachowuje się, jak dorośli ludzie… Jak to wszystko zrozumieć? Jakie elementy psychologiczne warto poznać, aby Twoja emocjonalna część dopełniła fachowego przygotowania do pełnienia roli kierowniczej?

Jeśli chcesz świadomie i konsekwentnie zarządzać ludźmi, to zainspiruj się konstruktami z Analizy Transakcyjnej. Dowiedz się, czym są stany Ja i jak możesz przy ich pomocy uzyskiwać zakładane efekty, kreować dobrą atmosferę w zespole, transparentnie komunikować się delegując, monitorując czy egzekwując. Poznaj swoje drivery, czyli to, co Cię napędza i determinuje pozytywne oraz negatywne konsekwencje Twojego stylu pracy. I przyjrzyj się swojemu zespołowi, czy organizacji poprzez te konstrukty.

Program szkolenia

  1. Kontraktowanie i rekontraktowanie – antidotum na prokrastynację i brak efektywności
    • Kontrakt jako menedżerskie narzędzie do zarządzania zespołem.
    • Trzy poziomy kontraktu. Rodzaje kontraktów np. ukryte, podwójne (role zawodowe vs role prywatne).
    • Zyski i straty ustalania zasad kontraktu.
    • Wpływ kontraktu zawieranego między menedżerem a pracownikiem na efekty pracy.
  2. Wewnętrzne emocjonalne trio, czyli Rodzic, Dorosły, Dziecko menedżera jako wsparcie lub podstawianie sobie nogi
    • Negatywne i pozytywne oblicze stanów Ja w pracy menedżera – autodiagnoza
    • Praktyczne korzystanie z wiedzy o stanach Ja w codziennej pracy menedżera – komunikowanie się, wydawanie poleceń i ich egzekwowanie, delegowanie zadań, udzielanie feedbacku, itp. – ćwiczenie praktyczne.
    • Action Plan – co warto kontynuować, co nowego wprowadzić, co wyeliminować ze swojego stylu zarządzania?
  3. Style pracy, drivery jako źródło efektywnych i nieefektywnych zachowań menedżera.
    • Style pracy menedżera a style kierowania zespołem.
    • Drivery i ich konsekwencje.
    • Strategie działania, np. w zarządzaniu sobą w czasie, ustalaniu podziału zadań i etapach monitorowania ich przebiegu.
  4. Stany Ja w organizacji i ich wpływ na pracowników
    • Stany Ja organizacji i ich efekty.
    • Stany Ja zespołu i ich wpływ na atmosferę pracy, poziom zaangażowania i rodzaj motywacji, strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowych, osiągane wyniki, itp.

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.