Jeśli chcesz świadomie i konsekwentnie zarządzać ludźmi, to zainspiruj się konstruktami z Analizy Transakcyjnej. Dowiedz się, czym są stany Ja i jak możesz przy ich pomocy uzyskiwać zakładane efekty, kreować dobrą atmosferę w zespole, transparentnie komunikować się delegując, monitorując czy egzekwując. Poznaj swoje drivery, czyli to, co Cię napędza i determinuje pozytywne oraz negatywne konsekwencje Twojego stylu pracy. I przyjrzyj się swojemu zespołowi, czy organizacji poprzez te konstrukty.
Stany ja – psychologiczny GPS menedżera
Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
-
1Kontraktowanie i rekontraktowanie – antidotum na prokrastynację i brak efektywności
- Kontrakt jako menedżerskie narzędzie do zarządzania zespołem
- Trzy poziomy kontraktu. Rodzaje kontraktów np. ukryte, podwójne (role zawodowe vs role prywatne).
- Zyski i straty ustalania zasad kontraktu.
- Wpływ kontraktu zawieranego między menedżerem a pracownikiem na efekty pracy.
-
2Wewnętrzne emocjonalne trio, czyli Rodzic, Dorosły, Dziecko menedżera jako wsparcie lub podstawianie sobie nogi
- Negatywne i pozytywne oblicze stanów Ja w pracy menedżera - autodiagnoza
- Praktyczne korzystanie z wiedzy o stanach Ja w codziennej pracy menedżera – komunikowanie się, wydawanie poleceń i ich egzekwowanie, delegowanie zadań, udzielanie feedbacku, itp. – ćwiczenie praktyczne.
- Action Plan – co warto kontynuować, co nowego wprowadzić, co wyeliminować ze swojego stylu zarządzania?
-
3Style pracy, drivery jako źródło efektywnych i nieefektywnych zachowań menedżera.
- Style pracy menedżera a style kierowania zespołem.
- Drivery i ich konsekwencje.
- Strategie działania, np. w zarządzaniu sobą w czasie, ustalaniu podziału zadań i etapach monitorowania ich przebiegu.
-
4Stany Ja w organizacji i ich wpływ na pracowników
- Stany Ja organizacji i ich efekty.
- Stany Ja zespołu i ich wpływ na atmosferę pracy, poziom zaangażowania i rodzaj motywacji, strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowych, osiągane wyniki, itp.
Elżbieta Stelmach
Zarządzasz ludźmi.
Lubisz swoją menedżerską rolę i jeśli coś spędza Ci sen z powiek, to w ostatnim czasie jest to skuteczność Twojej komunikacji.
Dlaczego, zastanawiasz się, raz wystarczy potraktować ludzi, jak życzliwy rodzic, by mieć oczekiwane rezultaty, a innym razem ten sam zespół potrzebuje mocnej dawki konkretnych danych, żeby w ogóle zabrać się do pracy. Kiedy indziej zaś Twoja praca przypomina zarządzanie dziećmi w piaskownicy. Zdecydowanie wolisz, kiedy zespół zachowuje się, jak dorośli ludzie…
Jak to wszystko zrozumieć?
Jakie elementy psychologiczne warto poznać, aby Twoja emocjonalna część dopełniła fachowego przygotowania do pełnienia roli kierowniczej?
Zarządzasz ludźmi. Lubisz swoją menedżerską rolę i jeśli coś spędza Ci sen z powiek, to w ostatnim czasie jest to skuteczność Twojej komunikacji. Dlaczego, zastanawiasz się, raz wystarczy potraktować ludzi, jak życzliwy rodzic, by mieć oczekiwane rezultaty, a innym razem ten sam zespół potrzebuje mocnej dawki konkretnych danych, żeby w ogóle zabrać się do pracy. Kiedy indziej zaś Twoja praca przypomina zarządzanie dziećmi w piaskownicy. Zdecydowanie wolisz, kiedy zespół zachowuje się, jak dorośli ludzie… Jak to wszystko zrozumieć? Jakie elementy psychologiczne warto poznać, aby Twoja emocjonalna część dopełniła fachowego przygotowania do pełnienia roli kierowniczej?
Jeśli chcesz świadomie i konsekwentnie zarządzać ludźmi, to zainspiruj się konstruktami z Analizy Transakcyjnej. Dowiedz się, czym są stany Ja i jak możesz przy ich pomocy uzyskiwać zakładane efekty, kreować dobrą atmosferę w zespole, transparentnie komunikować się delegując, monitorując czy egzekwując. Poznaj swoje drivery, czyli to, co Cię napędza i determinuje pozytywne oraz negatywne konsekwencje Twojego stylu pracy. I przyjrzyj się swojemu zespołowi, czy organizacji poprzez te konstrukty.
Program szkolenia
- Kontraktowanie i rekontraktowanie – antidotum na prokrastynację i brak efektywności
• Kontrakt jako menedżerskie narzędzie do zarządzania zespołem.
• Trzy poziomy kontraktu. Rodzaje kontraktów np. ukryte, podwójne (role zawodowe vs role prywatne).
• Zyski i straty ustalania zasad kontraktu.
• Wpływ kontraktu zawieranego między menedżerem a pracownikiem na efekty pracy. - Wewnętrzne emocjonalne trio, czyli Rodzic, Dorosły, Dziecko menedżera jako wsparcie lub podstawianie sobie nogi
• Negatywne i pozytywne oblicze stanów Ja w pracy menedżera – autodiagnoza
• Praktyczne korzystanie z wiedzy o stanach Ja w codziennej pracy menedżera – komunikowanie się, wydawanie poleceń i ich egzekwowanie, delegowanie zadań, udzielanie feedbacku, itp. – ćwiczenie praktyczne.
• Action Plan – co warto kontynuować, co nowego wprowadzić, co wyeliminować ze swojego stylu zarządzania? - Style pracy, drivery jako źródło efektywnych i nieefektywnych zachowań menedżera.
• Style pracy menedżera a style kierowania zespołem.
• Drivery i ich konsekwencje.
• Strategie działania, np. w zarządzaniu sobą w czasie, ustalaniu podziału zadań i etapach monitorowania ich przebiegu. - Stany Ja w organizacji i ich wpływ na pracowników
• Stany Ja organizacji i ich efekty.
• Stany Ja zespołu i ich wpływ na atmosferę pracy, poziom zaangażowania i rodzaj motywacji, strategie rozwiązywania sytuacji konfliktowych, osiągane wyniki, itp.
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.