Główny cel szkolenia:
- Zapobieganie nieprawidłowym i nieetycznym zjawiskom będące podstawą do realizacji prawnego obowiązku przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji (zgodnie z zapisami Kodeksu pracy).
- Zapewnienie nowoczesnej, kompleksowej i zgodnej z aktualnymi przepisami wiedzy, a także dostarczenie narzędzi profilaktyki i reagowania na niewłaściwe zachowania, mogące nosić znamiona mobbingu, dyskryminacji i innych nieprawidłowości.
Korzyści dla pracownika:
- wzmocniona pewność siebie i umiejętność obrony przed niewłaściwym zachowaniem,
- sprawniejsze zapobieganie mobbingowi przez działanie w najbliższym otoczeniu i reagowanie w sytuacji zagrożenia nieprawidłowymi zjawiskami.
Korzyści dla organizacji:
- skuteczniejsze przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji (na poziomie relacji pracowniczych, zespołów oraz w całej organizacji) zgodnie z wymogami prawnymi i najnowszą wiedzą,
- szersza świadomość praw pracownika i obowiązków pracodawcy wynikających z przepisów Kodeksu pracy,
- większa gotowość do podejmowania konkretnych, adekwatnych działań w przypadku, gdy nieprawidłowości wystąpią,
- tworzenie środowiska pracy opartego na szacunku i wolnego od przemocy.