Profesjonalny serwis wizytówką firmy

Zapraszamy na warsztaty budowania przewagi konkurencyjnej Firmy w oparciu o profesjonalny serwis.

Obejmuje ono tematy takie jak umiejętności komunikacyjne, rozwiązywanie konfliktów, obsługa trudnych klientów, budowanie relacji z klientami, a także skuteczne wykorzystanie narzędzi i strategii w obszarze obsługi klienta. To szkolenie pomaga podnieść jakość obsługi klienta i zbudować pozytywny wizerunek firmy.

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Rozpoczęcie
    • Wprowadzenie
    • Oczekiwania uczestników
    • Zmiana paradygmatu postrzegania własnej roli
  2. 2
    Ty też jesteś Klientem.
    • Czego oczekuję od osoby, która mnie obsługuje?
    • Jakie zachowania obsługi zniechęcają mnie do zakupu?
  3. 3
    „Piekło – Niebo naszej pracy”.
    • 2 grupy opisują dwa warianty kontaktów z Klientami – koszmarny i idealny
    • Wspólne podsumowanie
  4. 4
    Koło umiejętności.
    • Cel: wychwycenie umiejętności i zachowań, które wymagają poprawy.
    • Po tym ćwiczeniu powrócimy do celów szkolenia i przypomnimy sobie, kim jest KLIENT.
  5. 5
    Jakie wartości są ważne dla organizacji nowoczesnej i nastawionej na Klientów.
    • Uczestnicy sami wypracowują na flipach w 3 grupach zestawienie najważniejszych cech takiej organizacji.
    • Odwołanie się do roli uczestników jako Serwisantów
    • Nowoczesne rozumienie jakości w różnych kategoriach.
  6. 6
    Znaczenie własnego nastawienia w dobrej obsłudze
    • Prezentacja wyników badań o czynnikach sukcesu
    • Prezentacja filmu
  7. 7
    Jakie powinny być kolejne etapy budowania dobrych wartościowych relacji z Klientem.
    • Dyskusja na forum.
  8. 8
    Nastawienie na współpracę.
    • Ćwiczenie w grupach „Autonomizacja”
  9. 9
    Proces budowania zasad współpracy z Klientami.
    • Praca w grupach. Uczestnicy mają zaproponować konkretne działania ze swojej strony, które pomogą im w łatwiejszym budowaniu relacji partnerskich na kolejnych, wcześniej zaprezentowanych etapach.
  10. 10
    Wzbogacona komunikacja w procesie obsługi Klienta. Wykład wprowadzający – myślenie za pomocą języka – połączony z praktycznymi przykładami i analizą przypadków.
  11. 11
    Błędy w komunikacji jako źródło konfliktów. Trudne sytuacje w relacjach z Klientami
    • „Ja” i moje zachowania jako źródło konfliktów
    • „Budowniczowie Nowego Posągu ZIN”. Ćwiczenie w podziale na 2 lub 3 grupy
    • Autodiagnoza – Styl radzenia sobie z konfliktem
    • Opis osoby potrafiącej się doskonale komunikować niezależnie od warunków zewnętrznych. Najważniejsze umiejętności takiej osoby
  12. 12
    Podstawowe zasady prowadzenie rozmów w procesie obsługi Klienta
    • Aktywne kierowanie rozmową.
    • Schematy prowadzenia rozmów z różnymi klientami.
    • Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji
    • Autodiagnoza własnego wzorca komunikacji interpersonalnej.
  13. 13
    Specyfika komunikacji w trakcie świadczenia usług serwisowych
    • Interesy firmy i poszczególnych osób biorących udział w procesie.
    • Grupa decyzyjna – jak skutecznie komunikować. Metody dotarcia i otwarcia poszczególnych odbiorców
    • Komunikaty skierowane bezpośrednio do osób decyzyjnych,
    • Rozpoznawanie sygnałów istnienia różnych potrzeb
  14. 14
    Jak budować wartość dodaną podczas wizyty serwisowej
    • Umiejętność tworzenia wartości dodanej wynikających z odpowiedniej obsługi serwisowej
    • Jak skutecznie uświadomić Klienta, że takie wsparcie jest dla nich korzystne i że zapewni większą efektywność ich działania
  15. 15
    Zakończenie szkolenia
    • Podsumowanie szkolenia
    • Rundka informacji zwrotnej
    • Zadanie wdrożeniowe

Paweł Kacprzak

Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych. Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012 w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95 w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.

Nasz warsztat adresujemy do wszystkich osób które są zaangażowane w obszar obsługi klienta, zarządzania reputacją firmy i tworzenia pozytywnego wizerunku.

  • Pracownicy obsługi klienta
  • Menedżerowie obsługi klienta
  • Specjaliści ds. relacji z klientem
  • Pracownicy działu marketingu i PR
  • Przedsiębiorcy i właściciele firm
  • Osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku firmy online

Dlaczego warto wziąć w nim udział:

  • dowiesz się, jak dostosować się do perspektywy klienta, jak zachowywać się w sytuacjach niestandardowych,
  • przećwiczysz umiejętności i zachowania służące budowaniu dobrych relacji z klientem,
  • dowiesz się, jak wielkie jest znaczenie własnego nastawienia w dobrej obsłudze,
  • poznasz metody budowania wartości dodanej podczas wizyty serwisowej.

Zapraszamy na warsztaty budowania przewagi konkurencyjnej Firmy
 w oparciu o profesjonalny serwis.

Dlaczego warto wziąć w nim udział:

  • dowiesz się, jak dostosować się do perspektywy klienta, jak zachowywać się w sytuacjach niestandardowych,
  • przećwiczysz umiejętności i zachowania służące budowaniu dobrych relacji z klientem,
  • dowiesz się, jak wielkie jest znaczenie własnego nastawienia w dobrej obsłudze,
  • poznasz metody budowania wartości dodanej podczas wizyty serwisowej.

Program szkolenia

  1. Rozpoczęcie
    • Wprowadzenie
    • Oczekiwania uczestników
    • Zmiana paradygmatu postrzegania własnej roli
  2. Ty też jesteś Klientem.
    • Czego oczekuję od osoby, która mnie obsługuje?
    • Jakie zachowania obsługi zniechęcają mnie do zakupu?
  3. „Piekło – Niebo naszej pracy”.
    • 2 grupy opisują dwa warianty kontaktów z Klientami – koszmarny i idealny
    • Wspólne podsumowanie
  4. Koło umiejętności.
    • Cel: wychwycenie umiejętności i zachowań, które wymagają poprawy.
    • Po tym ćwiczeniu powrócimy do celów szkolenia i przypomnimy sobie, kim jest KLIENT.
  5. Jakie wartości są ważne dla organizacji nowoczesnej i nastawionej na Klientów.
    • Uczestnicy sami wypracowują na flipach w 3 grupach zestawienie najważniejszych cech takiej organizacji.
    • Odwołanie się do roli uczestników jako Serwisantów
    • Nowoczesne rozumienie jakości w różnych kategoriach.
  6. Znaczenie własnego nastawienia w dobrej obsłudze
    • Prezentacja wyników badań o czynnikach sukcesu
    • Prezentacja filmu
  7. Jakie powinny być kolejne etapy budowania dobrych wartościowych relacji z Klientem.
    • Dyskusja na forum.
  8. Nastawienie na współpracę.
    • Ćwiczenie w grupach „Autonomizacja”
  9. Proces budowania zasad współpracy z Klientami.
    • Praca w grupach. Uczestnicy mają zaproponować konkretne działania ze swojej strony, które pomogą im w łatwiejszym budowaniu relacji partnerskich na kolejnych, wcześniej zaprezentowanych etapach.
  10. Wzbogacona komunikacja w procesie obsługi Klienta. Wykład wprowadzający – myślenie za pomocą języka – połączony z praktycznymi przykładami i analizą przypadków.
  11. Błędy w komunikacji jako źródło konfliktów. Trudne sytuacje w relacjach z Klientami
    • „Ja” i moje zachowania jako źródło konfliktów
    • „Budowniczowie Nowego Posągu ZIN”. Ćwiczenie w podziale na 2 lub 3grupy
    • Autodiagnoza – Styl radzenia sobie z konfliktem
    • Opis osoby potrafiącej się doskonale komunikować niezależnie od warunków zewnętrznych. Najważniejsze umiejętności takiej osoby
  12. Podstawowe zasady prowadzenie rozmów w procesie obsługi Klienta
    • Aktywne kierowanie rozmową.
    • Schematy prowadzenia rozmów z różnymi klientami.
    • Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji
    • Autodiagnoza własnego wzorca komunikacji interpersonalnej.
  13. Specyfika komunikacji w trakcie świadczenia usług serwisowych
    • Interesy firmy i poszczególnych osób biorących udział w procesie.
    • Grupa decyzyjna – jak skutecznie komunikować. Metody dotarcia i otwarcia poszczególnych odbiorców
    • Komunikaty skierowane bezpośrednio do osób decyzyjnych,
    • Rozpoznawanie sygnałów istnienia różnych potrzeb
  14. Jak budować wartość dodaną podczas wizyty serwisowej
    • Umiejętność tworzenia wartości dodanej wynikających z odpowiedniej obsługi serwisowej
    • Jak skutecznie uświadomić Klienta, że takie wsparcie jest dla nich korzystne i że zapewni większą efektywność ich działania
  15. Zakończenie szkolenia
    • Podsumowanie szkolenia
    • Rundka informacji zwrotnej
    • Zadanie wdrożeniowe

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.