Organizacja pracy przyszłości – ciągła zmiana, praca zdalna i hybrydowa

Świat się zmienia a wraz z nim powinna się również zmieniać organizacja pracy.

To co było efektywne kilka czy kilkanaście lat temu już się nie sprawdza.
Musimy przygotować nasze zespoły do ciągłej zmiany a wraz z nią do zmiany form pracy: od stacjonarnej, poprzez hybrydową aż do zdalnej.

I musimy uświadomić sobie i naszym Pracownikom, że praca zdalna to nie tylko proste przeniesienie komputera do domu, ale cały szereg technik i narzędzi, których stosowanie zapewni, aby praca ta była efektywna zarówno na poziomie indywidualnym, ale także zespołowym.

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Świat VUCA
      • Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne
      • Etapy rozwoju organizacji w historii: stosowane metody zarządzania
      • Przewidywania co do rynku pracy
      • Czym jest świat VUCA? Pojęcia i koncepcja 
      • Szanse i zagrożenia wynikające ze zmienności i tempa zmian
    2. 2
      Kompetencje przyszłości w czasie szybkich zmian
      • Budowanie pogłębionych relacji
      • Empatyczne przywództwo 
      • Inspirowanie w zmianie 
      • Krytyczne myślenie
      • VUCA PRIME
    3. 3
      Metody podnoszenia efektywności w sytuacji pracy zdalnej i hybrydowej
      • Dobre praktyki
      • Wskaźniki efektywności w ciągłej zmianie
      • Informacja zwrotna
      • Kreatywne rytuały przydatne w pracy zdalnej i hybrydowej
    4. 4
      Przygotowanie do pracy w zmianie – np. pracy zdalnej i hybrydowej
      • Ergonomia
      • Kontrakt z rodziną
      • Uzgodnienia wynikające ze specyfiki pracy zdalnej i hybrydowej
      • Aplikacje usprawniające pracę zdalną i hybrydową
    5. 5
      Zmiana w ujęciu indywidualnym
      • Cykl żalu
      • Odporność psychiczna
      • Praktyka antystresowa – metody skupienia
      • Odporność na stres i radzenie sobie ze skutkami stresu w sytuacjach presji czasu i permanentnie zmieniających się warunkach zewnętrznych 
      • Typowe gry psychologiczne
    6. 6
      Otwartość w ujęciu organizacji
      • Zarządzanie zmianami w świecie VUCA (reagowanie na zmienność) 
      • Radzenie sobie z „czarnymi łabędziami” – np. z pandemią, działanie w trudno przewidywalnej rzeczywistości 
      • Zmiana – radzenie sobie z oporem  w organizacji  – DCNI
    7. 7
      Komunikacja w czasach zmiany
      • Kontrakt firmowy – wykorzystanie narzędzi zgłaszania i analizowania pomysłów
      • PDCA – jako element ciągłego sprawdzania i doskonalenia
      • Zarządzanie zadaniami w sytuacji pracy hybrydowej i zdalnej
    8. 8
      Podejście do zmiany – inspiracje i różne spojrzenia (opcjonalnie)

    Dorota Jurzysta

    Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry). Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

    Celem warsztatu jest:

    • Przygotowanie do zarządzania grupą z uwzględnieniem specyfiki świata VUCA i BANI
    • Zdobycie wiedzy i przygotowanie się do ciągłej zmiany wraz ze zmianą form pracy od stacjonarnej poprzez hybrydową aż do zdalnej
    • Poznanie technik i narzędzi zwiększających efektywność pracy indywidualnej i zespołowej w pracy zdalnej i hybrydowej

    Świat się zmienia a wraz z nim powinna się również zmieniać organizacja pracy. To co było efektywne kilka czy kilkanaście lat temu już się nie sprawdza. Musimy przygotować nasze zespoły do ciągłej zmiany a wraz z nią do zmiany form pracy: od stacjonarnej, poprzez hybrydową aż do zdalnej. I musimy uświadomić sobie i naszym Pracownikom, że praca zdalna to nie tylko proste przeniesienie komputera do domu, ale cały szereg technik i narzędzi, których stosowanie zapewni, aby praca ta była efektywna zarówno na poziomie indywidualnym, ale także zespołowym.

    Celem warsztatu jest:

    • Przygotowanie do zarządzania grupą z uwzględnieniem specyfiki świata VUCA i BANI
    • Zdobycie wiedzy i przygotowanie się do ciągłej zmiany wraz ze zmianą form pracy od stacjonarnej poprzez hybrydową aż do zdalnej
    • Poznanie technik i narzędzi zwiększających efektywność pracy indywidualnej i zespołowej w pracy zdalnej i hybrydowej

    Program szkolenia

    1. Świat VUCA
      • Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne
      • Etapy rozwoju organizacji w historii: stosowane metody zarządzania
      • Przewidywania co do rynku pracy
      • Czym jest świat VUCA? Pojęcia i koncepcja 
      • Szanse i zagrożenia wynikające ze zmienności i tempa zmian
    2. Kompetencje przyszłości w czasie szybkich zmian
      • Budowanie pogłębionych relacji
      • Empatyczne przywództwo 
      • Inspirowanie w zmianie 
      • Krytyczne myślenie
      • VUCA PRIME
    3. Metody podnoszenia efektywności w sytuacji pracy zdalnej i hybrydowej
      • Dobre praktyki
      • Wskaźniki efektywności w ciągłej zmianie
      • Informacja zwrotna
      • Kreatywne rytuały przydatne w pracy zdalnej i hybrydowej
    4. Przygotowanie do pracy w zmianie – np. pracy zdalnej i hybrydowej
      • Ergonomia
      • Kontrakt z rodziną
      • Uzgodnienia wynikające ze specyfiki pracy zdalnej i hybrydowej
      • Aplikacje usprawniające pracę zdalną i hybrydową
    5. Zmiana w ujęciu indywidualnym
      • Cykl żalu
      • Odporność psychiczna
      • Praktyka antystresowa – metody skupienia
      • Odporność na stres i radzenie sobie ze skutkami stresu w sytuacjach presji czasu i permanentnie zmieniających się warunkach zewnętrznych 
      • Typowe gry psychologiczne
    6. Otwartość w ujęciu organizacji
      • Zarządzanie zmianami w świecie VUCA (reagowanie na zmienność) 
      • Radzenie sobie z „czarnymi łabędziami” – np. z pandemią, działanie w trudno przewidywalnej rzeczywistości 
      • Zmiana – radzenie sobie z oporem  w organizacji  – DCNI
      • Komunikacja w czasach zmiany
        • Kontrakt firmowy – wykorzystanie narzędzi zgłaszania i analizowania pomysłów
        • PDCA – jako element ciągłego sprawdzania i doskonalenia
        • Zarządzanie zadaniami w sytuacji pracy hybrydowej i zdalnej
    7. Podejście do zmiany – inspiracje i różne spojrzenia (opcjonalnie)

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.