Efektywny onboarding

Bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie nie trzeba przekonywać.

  • Jak zatem wywrzeć pozytywne odczucia na nowo zatrudnionym pracowniku?
  • Jak wdrożyć go do naszej kultury organizacyjnej, zespołu, stylu komunikacji, aby szybko poczuł się „u siebie” i osiągnął optymalną efektywność i satysfakcję z pracy?
  • Jak zaplanować proces adaptacji, aby wraz z lepszymi wynikami w pracy rosła także lojalność i motywacja nowego pracownika?
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Wprowadzenie do tematyki onboardingu i procesu adaptacji pracowników.
      • Co to jest onboarding i dlaczego jest tak ważny?
      • Kiedy ten proces się zaczyna, a kiedy kończy?
      • Kto powinien być zaangażowany w onboarding?
      • Konsekwencje nieprawidłowego wprowadzenia pracowników do organizacji
    2. 2
      Przebieg procesu adaptacji
      • Etapy procesu
      • Wielowymiarowość onboardingu (4C)
      • Standaryzacja procesu (procedury, checklisty, kwestionariusze ewaluacji)
      • Rola komunikacji w procesie wdrażania
      • Rola trenera / mentora / buddy’ego
    3. 3
      Metody i dobre praktyki wprowadzenia nowego pracownika w firmie
      • Sprawdzone metody i dobre praktyki
      • Kreatywny onboarding, czyli jaki?
      • Najczęstsze wyzwania i przeszkody w skutecznym wdrożeniu pracownika
    4. 4
      Jak zaprojektować proces wdrożenia i adaptacji w swojej firmie?
      • Cele, jakie chcemy zrealizować
      • Co chcemy nowemu pracownikowi przekazać (misja / wizja firmy / kultura organizacyjna / czynniki niematerialne / sposób komunikacji / dress code itp)
      • Kogo chcemy zaangażować w proces – głowni Interesariusze
      • Jaka jest specyfika branży i rodzaju prowadzonej działalności (produkty, proces technologiczny, filie firmy, różnice kulturowe, jeśli występują itp.)
      • Proces wdrożenia: on-line czy stacjonarny?
      • Koszty, jakie możemy ponieść
      • Narzędzia, które możemy wykorzystać
      • Jak mierzyć efektywność procesu?
      • Od czego zacząć?

    Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów HR oraz innych, zaangażowanych w proces onboardingu – przełożonych, managerów i właścicieli firm.
    Szkolenie polecamy także osobom, które chciałaby w przyszłości podjąć pracę w działach HR i realizować działania onboardingowe.

    Cele szkolenia:

    • Zrozumienie wielowymiarowości procesu wdrożenia oraz jego etapów.
    • Rozwijanie umiejętności komunikowania korzyści z wdrożenia procesu onboardingu oraz zagrożeń w przypadku ich braku.
    • Doskonalenie umiejętności przygotowania przełożonych i mentorów do wdrożenia nowych osób w organizacji.
    • Zdobycie umiejętności ustandaryzowania i uatrakcyjnienia procesu wdrożenia i adaptacji nowego pracownika.
    • Poznanie technik, projektowania i wdrażania onboardingu we własnej organizacji.
    • Kogo zaangażować, aby proces był efektywny? Jak monitorować i doskonalić wdrożony model?

    Bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz!

    O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie nie trzeba przekonywać.

    • Jak zatem wywrzeć pozytywne odczucia na nowo zatrudnionym pracowniku?
    • Jak wdrożyć go do naszej kultury organizacyjnej, zespołu, stylu komunikacji, aby szybko poczuł się „u siebie” i osiągnął optymalną efektywność i satysfakcję z pracy?
    • Jak zaplanować proces adaptacji, aby wraz z lepszymi wynikami w pracy rosła także lojalność i motywacja nowego pracownika?

    Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów HR oraz innych, zaangażowanych w proces onboardingu – przełożonych, managerów i właścicieli firm.
    Szkolenie polecamy także osobom, które chciałaby w przyszłości podjąć pracę w działach HR i realizować działania onboardingowe.

    Cele szkolenia:

    • Zrozumienie wielowymiarowości procesu wdrożenia oraz jego etapów.
    • Rozwijanie umiejętności komunikowania korzyści z wdrożenia procesu onboardingu oraz zagrożeń w przypadku ich braku.
    • Doskonalenie umiejętności przygotowania przełożonych i mentorów do wdrożenia nowych osób w organizacji.
    • Zdobycie umiejętności ustandaryzowania i uatrakcyjnienia procesu wdrożenia i adaptacji nowego pracownika.
    • Poznanie technik, projektowania i wdrażania onboardingu we własnej organizacji.
    • Kogo zaangażować, aby proces był efektywny? Jak monitorować i doskonalić wdrożony model?

    Program szkolenia

    1. Wprowadzenie do tematyki onboardingu i procesu adaptacji pracowników.
      • Co to jest onboarding i dlaczego jest tak ważny?
      • Kiedy ten proces się zaczyna, a kiedy kończy?
      • Kto powinien być zaangażowany w onboarding?
      • Konsekwencje nieprawidłowego wprowadzenia pracowników do organizacji
    2. Przebieg procesu adaptacji
      • Etapy procesu
      • Wielowymiarowość onboardingu (4C)
      • Standaryzacja procesu (procedury, checklisty, kwestionariusze ewaluacji)
      • Rola komunikacji w procesie wdrażania
      • Rola trenera / mentora / buddy’ego
    3. Metody i dobre praktyki wprowadzenia nowego pracownika w firmie
      • Sprawdzone metody i dobre praktyki
      • Kreatywny onboarding, czyli jaki?
      • Najczęstsze wyzwania i przeszkody w skutecznym wdrożeniu pracownika
    4. Jak zaprojektować proces wdrożenia i adaptacji w swojej firmie?
      • Cele, jakie chcemy zrealizować
      • Co chcemy nowemu pracownikowi przekazać (misja / wizja firmy / kultura organizacyjna / czynniki niematerialne / sposób komunikacji / dress code itp)
      • Kogo chcemy zaangażować w proces – głowni Interesariusze
      • Jaka jest specyfika branży i rodzaju prowadzonej działalności (produkty, proces technologiczny, filie firmy, różnice kulturowe, jeśli występują itp.)
      • Proces wdrożenia: on-line czy stacjonarny?
      • Koszty, jakie możemy ponieść
      • Narzędzia, które możemy wykorzystać
      • Jak mierzyć efektywność procesu?
      • Od czego zacząć?

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.