-
Wprowadzenie do tematyki onboardingu i procesu adaptacji pracowników.
-
Co to jest onboarding i dlaczego jest tak ważny?
-
Kiedy ten proces się zaczyna, a kiedy kończy?
-
Kto powinien być zaangażowany w onboarding?
-
Konsekwencje nieprawidłowego wprowadzenia pracowników do organizacji
-
Przebieg procesu adaptacji
-
Etapy procesu
-
Wielowymiarowość onboardingu (4C)
-
Standaryzacja procesu (procedury, checklisty, kwestionariusze ewaluacji)
-
Rola komunikacji w procesie wdrażania
-
Rola trenera / mentora / buddy’ego
-
Metody i dobre praktyki wprowadzenia nowego pracownika w firmie
-
Sprawdzone metody i dobre praktyki
-
Kreatywny onboarding, czyli jaki?
-
Najczęstsze wyzwania i przeszkody w skutecznym wdrożeniu pracownika
-
Jak zaprojektować proces wdrożenia i adaptacji w swojej firmie?
-
Cele, jakie chcemy zrealizować
-
Co chcemy nowemu pracownikowi przekazać (misja / wizja firmy / kultura organizacyjna / czynniki niematerialne / sposób komunikacji / dress code itp)
-
Kogo chcemy zaangażować w proces – głowni Interesariusze
-
Jaka jest specyfika branży i rodzaju prowadzonej działalności (produkty, proces technologiczny, filie firmy, różnice kulturowe, jeśli występują itp.)
-
Proces wdrożenia: on-line czy stacjonarny?
-
Koszty, jakie możemy ponieść
-
Narzędzia, które możemy wykorzystać
-
Jak mierzyć efektywność procesu?
-
Od czego zacząć?
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów HR oraz innych, zaangażowanych w proces onboardingu – przełożonych, managerów i właścicieli firm.
Szkolenie polecamy także osobom, które chciałaby w przyszłości podjąć pracę w działach HR i realizować działania onboardingowe.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie wielowymiarowości procesu wdrożenia oraz jego etapów.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania korzyści z wdrożenia procesu onboardingu oraz zagrożeń w przypadku ich braku.
- Doskonalenie umiejętności przygotowania przełożonych i mentorów do wdrożenia nowych osób w organizacji.
- Zdobycie umiejętności ustandaryzowania i uatrakcyjnienia procesu wdrożenia i adaptacji nowego pracownika.
- Poznanie technik, projektowania i wdrażania onboardingu we własnej organizacji.
- Kogo zaangażować, aby proces był efektywny? Jak monitorować i doskonalić wdrożony model?
Bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie nie trzeba przekonywać.
- Jak zatem wywrzeć pozytywne odczucia na nowo zatrudnionym pracowniku?
- Jak wdrożyć go do naszej kultury organizacyjnej, zespołu, stylu komunikacji, aby szybko poczuł się „u siebie” i osiągnął optymalną efektywność i satysfakcję z pracy?
- Jak zaplanować proces adaptacji, aby wraz z lepszymi wynikami w pracy rosła także lojalność i motywacja nowego pracownika?
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów HR oraz innych, zaangażowanych w proces onboardingu – przełożonych, managerów i właścicieli firm.
Szkolenie polecamy także osobom, które chciałaby w przyszłości podjąć pracę w działach HR i realizować działania onboardingowe.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie wielowymiarowości procesu wdrożenia oraz jego etapów.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania korzyści z wdrożenia procesu onboardingu oraz zagrożeń w przypadku ich braku.
- Doskonalenie umiejętności przygotowania przełożonych i mentorów do wdrożenia nowych osób w organizacji.
- Zdobycie umiejętności ustandaryzowania i uatrakcyjnienia procesu wdrożenia i adaptacji nowego pracownika.
- Poznanie technik, projektowania i wdrażania onboardingu we własnej organizacji.
- Kogo zaangażować, aby proces był efektywny? Jak monitorować i doskonalić wdrożony model?
Program szkolenia
- Wprowadzenie do tematyki onboardingu i procesu adaptacji pracowników.
- Co to jest onboarding i dlaczego jest tak ważny?
- Kiedy ten proces się zaczyna, a kiedy kończy?
- Kto powinien być zaangażowany w onboarding?
- Konsekwencje nieprawidłowego wprowadzenia pracowników do organizacji
- Przebieg procesu adaptacji
- Etapy procesu
- Wielowymiarowość onboardingu (4C)
- Standaryzacja procesu (procedury, checklisty, kwestionariusze ewaluacji)
- Rola komunikacji w procesie wdrażania
- Rola trenera / mentora / buddy’ego
- Metody i dobre praktyki wprowadzenia nowego pracownika w firmie
- Sprawdzone metody i dobre praktyki
- Kreatywny onboarding, czyli jaki?
- Najczęstsze wyzwania i przeszkody w skutecznym wdrożeniu pracownika
- Jak zaprojektować proces wdrożenia i adaptacji w swojej firmie?
- Cele, jakie chcemy zrealizować
- Co chcemy nowemu pracownikowi przekazać (misja / wizja firmy / kultura organizacyjna / czynniki niematerialne / sposób komunikacji / dress code itp)
- Kogo chcemy zaangażować w proces – głowni Interesariusze
- Jaka jest specyfika branży i rodzaju prowadzonej działalności (produkty, proces technologiczny, filie firmy, różnice kulturowe, jeśli występują itp.)
- Proces wdrożenia: on-line czy stacjonarny?
- Koszty, jakie możemy ponieść
- Narzędzia, które możemy wykorzystać
- Jak mierzyć efektywność procesu?
- Od czego zacząć?
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.