Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym.
Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw.
Jedynie dokładne przygotowanie kryteriów oceny, zmierzenie ich, a następnie porównanie, pozwala nam podejmować racjonalne i obiektywne decyzje.
W biznesie nie ma miejsca na podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
1
Analiza bazy dostawców w ujęciu strategicznym. Strategiczne zarządzanie bazą dostawców
Analiza rynku dostawców. Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
Przygotowanie strategii dla zarządzania bazą dostawców z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”. Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego biznesu.
narzędzia kategoryzacji dostawców
plany konsolidacji i/lub dywersyfikacji dostawców – kiedy konsolidować, kiedy dywersyfikować?
Narzędzie precyzyjnego pozycjonowania dostawców, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”. Ćwiczenia praktyczne na wybranych przykładach.
Narzędzie analizy ryzyka w projektowaniu trwałej bazy dostawców – narzędzie przygotowane w oparciu o metodologię PESTEL.
2
Ocena Dostawców w ujęciu taktycznym
Walidacja dostawcy
Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10”
Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy – zgodnie z metodologią branży automotive „VDA”
Budowanie modelu kosztowego uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.
3
Ocena i rozwój dostawcy na poziomie operacyjnym
Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu i oceny dostawcy.
Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących
Jacek Jarmuszczak
Praktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach.
Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami.
Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie.
Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej.
Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.
Podczas zajęć:
dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.
Wszystkie wykorzystane w szkoleniu modele, metodologie i narzędzia wykorzystywane są w praktyce, do zarządzania dostawcami przez większość międzynarodowych korporacji; są to nowoczesne metody pracy profesjonalnych kupców.
Wybór dostawcy jest dla firmy decyzją o znaczeniu strategicznym. Od dostawcy zależy jakość i cena Waszych produktów, usług oraz terminowość i niezawodność ich dostaw. Jedynie dokładne przygotowanie kryteriów oceny, zmierzenie ich, a następnie porównanie, pozwala nam podejmować racjonalne i obiektywne decyzje. W biznesie nie ma miejsca na podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję.
Podczas zajęć:
dowiesz się jak dobrać najskuteczniejsze w Twojej branży techniki oceny i kwalifikacji dostawców,
zidentyfikujesz kluczowe czynniki wpływające na wybór optymalnego dostawcy,
poznasz bardzo dużo praktycznych wskazówek i przykładów z życia.
Wszystkie wykorzystane w szkoleniu modele, metodologie i narzędzia wykorzystywane są w praktyce, do zarządzania dostawcami przez większość międzynarodowych korporacji; są to nowoczesne metody pracy profesjonalnych kupców.
Program szkolenia
I. Analiza bazy dostawców w ujęciu strategicznym. Strategiczne zarządzanie bazą dostawców
Analiza rynku dostawców. Narzędzia budowy wiedzy o rynku (RFI – zapytanie o informację, RFP – zapytanie o propozycję, RFQ – zapytanie o ofertę).
Przygotowanie strategii dla zarządzania bazą dostawców z wykorzystaniem metodologii „Six Bucket”. Określenie kierunków strategicznych rozwoju dostawców i ich kontrybucji do naszego biznesu.
narzędzia kategoryzacji dostawców
plany konsolidacji i/lub dywersyfikacji dostawców – kiedy konsolidować, kiedy dywersyfikować?
Narzędzie precyzyjnego pozycjonowania dostawców, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic” oraz „Model Wiatraka” i model „11Cs”. Ćwiczenia praktyczne na wybranych przykładach.
Narzędzie analizy ryzyka w projektowaniu trwałej bazy dostawców – narzędzie przygotowane w oparciu o metodologię PESTEL.
II. Ocena Dostawców w ujęciu taktycznym
Walidacja dostawcy a) Walidacja dostawcy i walidacja oferty – profesjonalne narzędzie kupieckie metoda ”0-10” b) Audyt jako narzędzie walidacji dostawcy – zgodnie z metodologią branży automotive „VDA” c) Analiza stabilności finansowej dostawcy – wskaźnik z-score, „Quick Ratio”
Budowanie modelu kosztowego uwzględniającego wszystkie elementy łańcucha wartości, a nie samą tylko cenę.
III. Ocena i rozwój dostawcy na poziomie operacyjnym
Metody oceny dostawcy w trakcie trwania współpracy.
Narzędzia oceny dostawcy. Jak stworzyć sprawny system monitoringu i oceny dostawcy.
Przygotowanie planu rozwoju dostawcy i działań korygujących
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!