Motywowanie, budowanie zaangażowania i relacji w zespole hybrydowym

Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
    • Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
    • Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
    • Charakterystyka typów osobowości
    • Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
    • Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
  2. 2
    Rozpoznawanie typów osobowości
    • Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
    • Kluczowe pytania
    • Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
    • Najczęstsze zagrożenia i błędy
    • Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
  3. 3
    Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
    • Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
    • Jak się skutecznie dopasować?
    • Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
    • Czego unikać w rozmowie z inną energią?
    • „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
  4. 4
    Kolorowe zespoły
    • Typologia osobowości a skuteczny zespół
    • Budowa zaufania i wartości w zespole
    • Tworzenie efektywnego zespołu
    • Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
    • Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
    • Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
    • Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
    • „Każdego kręci coś innego” - motywacja a typy osobowości
    • Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
  5. 5
    Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
    • Typologia osobowości a konflikty
    • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
    • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
    • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
    • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
    • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
  6. 6
    Komunikację zacznij od siebie
    • Rozwój własnej osobowości
    • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
    • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
    • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
    • Instrukcja obsługi… siebie samego
  7. 7
    Komunikacja zewnętrzna
    • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
    • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
    • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
    • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
    • Cele indywidualne a zespołowe

Paweł Kacprzak

Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych. Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012 w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95 w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.
  • Liderzy zespołów i menedżerowie
  • Specjaliści z zakresu zasobów ludzkich (HR)
  • Zarządzający projektami
  • Przedsiębiorcy i menedżerowie małych firm
  • Pracownicy działów szkoleń i rozwoju
  • Konsultanci ds. rozwoju osobistego

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
  • Rozwój inteligencji emocjonalnej
  • Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
  • Lepsze budowanie relacji w zespole

Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.
Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

  • Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
  • Rozwój inteligencji emocjonalnej
  • Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
  • Lepsze budowanie relacji w zespole

Program szkolenia

  1. Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
    • Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
    • Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
    • Charakterystyka typów osobowości
    • Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
    • Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
  2. Rozpoznawanie typów osobowości
    • Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
    • Kluczowe pytania
    • Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
    • Najczęstsze zagrożenia i błędy
    • Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
  3. Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
    • Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
    • Jak się skutecznie dopasować?
    • Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
    • Czego unikać w rozmowie z inną energią?
    • „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
  4. Kolorowe zespoły
    • Typologia osobowości a skuteczny zespół
    • Budowa zaufania i wartości w zespole
    • Tworzenie efektywnego zespołu
    • Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
    • Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
    • Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
    • Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
    • „Każdego kręci coś innego” – motywacja a typy osobowości
    • Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
  5. Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
    • Typologia osobowości a konflikty
    • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
    • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
    • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
    • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
    • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
  6. Komunikację zacznij od siebie
    • Rozwój własnej osobowości
    • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
    • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
    • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
    • Instrukcja obsługi… siebie samego
  7. Komunikacja zewnętrzna
    • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
    • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
    • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
    • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
    • Cele indywidualne a zespołowe

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.