Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.
Motywowanie, budowanie zaangażowania i relacji w zespole hybrydowym
Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
- 
									1Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
- Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
 - Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
 - Charakterystyka typów osobowości
 - Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
 - Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
 
 - 
									2Rozpoznawanie typów osobowości
- Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
 - Kluczowe pytania
 - Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
 - Najczęstsze zagrożenia i błędy
 - Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
 
 - 
									3Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
- Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
 - Jak się skutecznie dopasować?
 - Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
 - Czego unikać w rozmowie z inną energią?
 - „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
 
 - 
									4Kolorowe zespoły
- Typologia osobowości a skuteczny zespół
 - Budowa zaufania i wartości w zespole
 - Tworzenie efektywnego zespołu
 - Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
 - Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
 - Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
 - Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
 - „Każdego kręci coś innego” - motywacja a typy osobowości
 - Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
 
 - 
									5Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
 - Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
 - Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
 - Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
 - Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
 - Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
 
 - 
									6Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
 - Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
 - Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
 - Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
 - Instrukcja obsługi… siebie samego
 
 - 
									7Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
 - Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
 - Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
 - „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
 - Cele indywidualne a zespołowe
 
 
								Paweł Kacprzak
- Liderzy zespołów i menedżerowie
 - Specjaliści z zakresu zasobów ludzkich (HR)
 - Zarządzający projektami
 - Przedsiębiorcy i menedżerowie małych firm
 - Pracownicy działów szkoleń i rozwoju
 - Konsultanci ds. rozwoju osobistego
 
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
 - Rozwój inteligencji emocjonalnej
 - Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
 - Lepsze budowanie relacji w zespole
 
Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.
Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
 - Rozwój inteligencji emocjonalnej
 - Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
 - Lepsze budowanie relacji w zespole
 
Program szkolenia
- Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
- Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
 - Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
 - Charakterystyka typów osobowości
 - Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
 - Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
 
 - Rozpoznawanie typów osobowości
- Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
 - Kluczowe pytania
 - Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
 - Najczęstsze zagrożenia i błędy
 - Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
 
 - Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
- Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
 - Jak się skutecznie dopasować?
 - Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
 - Czego unikać w rozmowie z inną energią?
 - „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
 
 - Kolorowe zespoły
- Typologia osobowości a skuteczny zespół
 - Budowa zaufania i wartości w zespole
 - Tworzenie efektywnego zespołu
 - Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
 - Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
 - Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
 - Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
 - „Każdego kręci coś innego” – motywacja a typy osobowości
 - Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
 
 - Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
 - Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
 - Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
 - Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
 - Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
 - Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
 
 - Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
 - Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
 - Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
 - Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
 - Instrukcja obsługi… siebie samego
 
 - Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
 - Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
 - Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
 - „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
 - Cele indywidualne a zespołowe
 
 
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.