Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.
Motywowanie, budowanie zaangażowania i relacji w zespole hybrydowym
Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
-
1Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
- Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
- Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
- Charakterystyka typów osobowości
- Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
- Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
-
2Rozpoznawanie typów osobowości
- Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
- Kluczowe pytania
- Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
- Najczęstsze zagrożenia i błędy
- Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
-
3Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
- Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
- Jak się skutecznie dopasować?
- Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
- Czego unikać w rozmowie z inną energią?
- „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
-
4Kolorowe zespoły
- Typologia osobowości a skuteczny zespół
- Budowa zaufania i wartości w zespole
- Tworzenie efektywnego zespołu
- Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
- Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
- Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
- Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
- „Każdego kręci coś innego” - motywacja a typy osobowości
- Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
-
5Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
- Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
- Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
- Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
- Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
-
6Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
- Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
- Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
- Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
- Instrukcja obsługi… siebie samego
-
7Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
- Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
- Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
- „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
- Cele indywidualne a zespołowe
Paweł Kacprzak
- Liderzy zespołów i menedżerowie
- Specjaliści z zakresu zasobów ludzkich (HR)
- Zarządzający projektami
- Przedsiębiorcy i menedżerowie małych firm
- Pracownicy działów szkoleń i rozwoju
- Konsultanci ds. rozwoju osobistego
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
- Rozwój inteligencji emocjonalnej
- Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
- Lepsze budowanie relacji w zespole
Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.
Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
- Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
- Rozwój inteligencji emocjonalnej
- Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
- Lepsze budowanie relacji w zespole
Program szkolenia
- Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
- Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
- Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
- Charakterystyka typów osobowości
- Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
- Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
- Rozpoznawanie typów osobowości
- Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
- Kluczowe pytania
- Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
- Najczęstsze zagrożenia i błędy
- Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
- Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
- Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
- Jak się skutecznie dopasować?
- Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
- Czego unikać w rozmowie z inną energią?
- „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
- Kolorowe zespoły
- Typologia osobowości a skuteczny zespół
- Budowa zaufania i wartości w zespole
- Tworzenie efektywnego zespołu
- Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
- Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
- Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
- Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
- „Każdego kręci coś innego” – motywacja a typy osobowości
- Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
- Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
- Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
- Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
- Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
- Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
- Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
- Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
- Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
- Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
- Instrukcja obsługi… siebie samego
- Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
- Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
- Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
- „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
- Cele indywidualne a zespołowe
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.