Motywowanie, budowanie zaangażowania i relacji w zespole hybrydowym

Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
      • Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
      • Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
      • Charakterystyka typów osobowości
      • Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
      • Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
    2. 2
      Rozpoznawanie typów osobowości
      • Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
      • Kluczowe pytania
      • Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
      • Najczęstsze zagrożenia i błędy
      • Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
    3. 3
      Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
      • Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
      • Jak się skutecznie dopasować?
      • Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
      • Czego unikać w rozmowie z inną energią?
      • „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
    4. 4
      Kolorowe zespoły
      • Typologia osobowości a skuteczny zespół
      • Budowa zaufania i wartości w zespole
      • Tworzenie efektywnego zespołu
      • Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
      • Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
      • Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
      • Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
      • „Każdego kręci coś innego” - motywacja a typy osobowości
      • Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
    5. 5
      Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
      • Typologia osobowości a konflikty
      • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
      • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
      • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
      • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
      • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
    6. 6
      Komunikację zacznij od siebie
      • Rozwój własnej osobowości
      • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
      • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
      • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
      • Instrukcja obsługi… siebie samego
    7. 7
      Komunikacja zewnętrzna
      • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
      • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
      • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
      • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
      • Cele indywidualne a zespołowe

    Paweł Kacprzak

    Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych. Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012 w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95 w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.
    • Liderzy zespołów i menedżerowie
    • Specjaliści z zakresu zasobów ludzkich (HR)
    • Zarządzający projektami
    • Przedsiębiorcy i menedżerowie małych firm
    • Pracownicy działów szkoleń i rozwoju
    • Konsultanci ds. rozwoju osobistego

    KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

    • Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
    • Rozwój inteligencji emocjonalnej
    • Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
    • Lepsze budowanie relacji w zespole

    Skuteczna komunikacja to wyzwanie.
    Każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania dotyczące preferowanego stylu komunikacji.
    Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej komunikacji w zespole.
    Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe wyrażanie opinii czy oczekiwań jest kluczowe.
    Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.

    KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA

    • Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów
    • Rozwój inteligencji emocjonalnej
    • Poznanie swoich mocnych i słabych stron w komunikacji i współpracy
    • Lepsze budowanie relacji w zespole

    Program szkolenia

    1. Typologia osobowości C.G. Junga a energie kolorystyczne
      • Postawy (introwersja i ekstrawersja) i funkcje racjonalne
      • Zapoznanie z typologią osobowości C.G. Junga
      • Charakterystyka typów osobowości
      • Silne strony i obszary do rozwoju poszczególnych kolorów osobowości
      • Dwa punkty widzenia – jak widzą nas inni, a jak my widzimy siebie
    2. Rozpoznawanie typów osobowości
      • Podstawowe metody detekcji cech osobowościowych
      • Kluczowe pytania
      • Parametry pomocne przy detekcji dominującej energii kolorystycznej
      • Najczęstsze zagrożenia i błędy
      • Jak się upewnić, czy jestem w „dobrej ćwiartce”
    3. Skuteczna komunikacja, czyli jak rozmawiać efektywnie z danym typem rozmówcy
      • Jak z nimi rozmawiać? (cztery energie dominujące)
      • Jak się skutecznie dopasować?
      • Świadomość różnic jako fundament skutecznej komunikacji
      • Czego unikać w rozmowie z inną energią?
      • „Z Francuzem po francusku, z Czechem po czesku”, czyli dostosowanie stylu komunikacji do danego typu rozmówcy
    4. Kolorowe zespoły
      • Typologia osobowości a skuteczny zespół
      • Budowa zaufania i wartości w zespole
      • Tworzenie efektywnego zespołu
      • Skuteczne delegowanie zadań w oparciu typologię osobowości
      • Jak wyzwolić potencjał poszczególnych członków zespołu?
      • Rola lidera w kolorowym zarządzaniu
      • Crossowo, a nie silosowo, czyli komunikacja wspierająca efektywność
      • „Każdego kręci coś innego” – motywacja a typy osobowości
      • Skuteczna integracja w (post)pandemicznych czasach
    5. Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
      • Typologia osobowości a konflikty
      • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
      • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
      • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
      • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
      • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
    6. Komunikację zacznij od siebie
      • Rozwój własnej osobowości
      • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
      • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
      • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
      • Instrukcja obsługi… siebie samego
    7. Komunikacja zewnętrzna
      • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
      • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
      • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
      • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
      • Cele indywidualne a zespołowe

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.