Wspólny język w hybrydowym zespole – jak skutecznie współpracować na odległość i w biurze

W ostatnich latach sposób, w jaki pracujemy, zmienił się diametralnie. Najpierw biura nagle opustoszały, a codzienne spotkania przeniosły się do świata online. Z czasem nauczyliśmy się działać efektywnie w trybie zdalnym. Dziś większość organizacji funkcjonuje w modelu hybrydowym – łączącym elastyczność pracy zdalnej z wartością bezpośrednich spotkań w biurze.

Ten model stał się nowym standardem, ale wciąż niesie ze sobą wyzwania. Wymaga od nas redefinicji sposobów komunikacji, współpracy i budowania relacji w zespołach. Nie wystarczą już przyzwyczajenia z czasów pracy wyłącznie stacjonarnej czy zdalnej – potrzebujemy świeżych narzędzi, wspólnego języka i nowych postaw, które pozwolą skutecznie działać niezależnie od miejsca, z którego pracujemy.

Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności komunikacji i współpracy w zespołach funkcjonujących w modelu hybrydowym. Uczestnicy poznają mechanizmy i dobre praktyki, które pozwolą im budować spójne, zaangażowane i skuteczne zespoły – niezależnie od miejsca wykonywania pracy.

22.09.2025

On-line

699 pln netto

Pobierz program
  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Modele pracy hybrydowej a komunikacja – jak różne podejścia (remote-first, office-first, synchroniczność/asynchroniczność) wpływają na sposób współpracy.
    2. 2
      Procesy grupowe w zespołach hybrydowych – jak budują się zespoły w modelu rozproszonym.
    3. 3
      Kultura komunikacyjna – jak ją kształtować, by wspierała spójność i efektywność
    4. 4
      Spotkania zespołowe – jak projektować je odpowiednio do celów i formy pracy
    5. 5
      Dbanie o przestrzeń i higienę pracy - online i w biurze
    6. 6
      Radzenie sobie z zagrożeniami pracy hybrydowej, min: silosy informacyjne, plemienność, poczucie bycia pracownikiem "drugiej kategorii”.
    7. 7
      Szanse i potencjał pracy hybrydowej – jak wykorzystać elastyczność i różnorodność w zespole.
    8. 8
      Analiza wybranego case study z praktyki uczestników
    9. Korzyści dla uczestników:

      • Lepsze zrozumienie dynamiki relacji w zespołach hybrydowych i procesów międzyludzkich, które im towarzyszą.
      • Umiejętność dostosowania stylu komunikacji do różnych modeli pracy (remote-first, office-first, activity-based).
      • Skuteczniejsze prowadzenie spotkań zespołowych – zarówno online, jak i hybrydowo.
      • Świadomość zagrożeń i barier charakterystycznych dla pracy hybrydowej – i praktyczne sposoby radzenia sobie z nimi.
      • Konkretny zestaw narzędzi do budowania kultury komunikacyjnej i wspierania dobrostanu członków zespołu.

    Szymon Nęcki

    Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

    Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą nauczyć się odpowiadać na zmiany w relacjach międzyludzkich i procesach komunikacyjnych zachodzących w związku z pracą w modelu hybrydowym.
    Uczestnicy dowiedzą się jak zaadaptować kulturę komunikacji i modele współpracy, żeby uniknąć licznych pułapek pracy hybrydowej i wykorzystać szanse, które daje ten sposób pracy.

    Cena zawiera:

    • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
    • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
    • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
    • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

    Wymagania techniczne:

    • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
    • przeglądarka internetowa,
    • głośniki lub słuchawki,
    • kamera, mikrofon