Komunikacja w zespole hybrydowym

W ciągu ostatnich kilku lat praca zdalna zyskała popularność na niespotykaną wcześniej skalę. W tym czasie zaadaptowaliśmy nasze nawyki i nauczyliśmy się nowych sposobów współpracy. Po okresie intensywnej pracy zdalnej wracamy jednak do biur, ale nie wracamy do poprzedniej rzeczywistości – czeka na nas hybrydowy model pracy w którym na różne sposoby łączymy pracę zdalną z pracą w biurze.

Szkolenie z komunikacji dla zespołów hybrydowych

Razem ze zmianą trybu pracy zmieniają się nasze zachowania, zmienia się kultura organizacyjna i modele współpracy w zespołach. Do nowej rzeczywistości nie pasują przyzwyczajenia ani z pracy w pełni biurowej ani z pracy zdalnej. Konieczne jest wytworzenie nowych wzorców komunikacji, nowych modeli współpracy i nowych sposobów dbania o dobre samopoczucie członków zespołów.

03.06.2024

On-line

649 pln netto

Pobierz program

Program szkolenia

Wykładowca

Adresaci

Informacje organizacyjne

  1. 1
    Tryb pracy hybrydowej a komunikacja i relacje międzyludzkie: remote-first; office-first; activity-based; synchroniczna vs. asynchroniczna współpraca.
  2. 2
    Procesy grupowe w zespołach hybrydowych - specyfika i czym się różnią od innych modeli.
  3. 3
    Kształtowanie kultury komunikacyjnej w zespołach hybrydowych - dobre praktyki.
  4. 4
    Spotkania zespołowe w trybie hybrydowym - na co zwracać uwagę w zależności od trybu i celu spotkania.
  5. 5
    Dbanie o przestrzeń i higienę pracy - online i w biurze (hot-desk vs. desk-hoteling vs. biurka dedykowane).
  6. 6
    Radzenie sobie z zagrożeniami pracy hybrydowej, min: silosy informacyjne, plemienność, poczucie bycia pracownikiem "drugiej kategorii”.
  7. 7
    Wykorzystywanie szans, które daje praca hybrydowa.
  8. 8
    Analiza wybranego case study z praktyki uczestników.

Szymon Nęcki

Trener negocjacji, specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych. Od 2014 roku prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową. W jej ramach projektuje i wdraża programy szkoleniowe i mentoringowe z zakresu kompetencji menedżerskich, szczególnie tych związanych z negocjacjami i skuteczną komunikacją. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował około 2000 godzin szkoleń dla ponad 70 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA. Wspierał firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Magister psychologii, zarządzania i marketingu. Doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą nauczyć się odpowiadać na zmiany w relacjach międzyludzkich i procesach komunikacyjnych zachodzących w związku z pracą w modelu hybrydowym.
Uczestnicy dowiedzą się jak zaadaptować kulturę komunikacji i modele współpracy, żeby uniknąć licznych pułapek pracy hybrydowej i wykorzystać szanse, które daje ten sposób pracy.

W ciągu ostatnich kilku lat praca zdalna zyskała popularność na niespotykaną wcześniej skalę. W tym czasie zaadaptowaliśmy nasze nawyki i nauczyliśmy się nowych sposobów współpracy. Po okresie intensywnej pracy zdalnej wracamy jednak do biur, ale nie wracamy do poprzedniej rzeczywistości – czeka na nas hybrydowy model pracy w którym na różne sposoby łączymy pracę zdalną z pracą w biurze.

Razem ze zmianą trybu pracy zmieniają się nasze zachowania, zmienia się kultura organizacyjna i modele współpracy w zespołach. Do nowej rzeczywistości nie pasują przyzwyczajenia ani z pracy w pełni biurowej ani z pracy zdalnej. Konieczne jest wytworzenie nowych wzorców komunikacji, nowych modeli współpracy i nowych sposobów dbania o dobre samopoczucie członków zespołów.

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą nauczyć się odpowiadać na zmiany w relacjach międzyludzkich i procesach komunikacyjnych zachodzących w związku z pracą w modelu hybrydowym.
Uczestnicy dowiedzą się jak zaadaptować kulturę komunikacji i modele współpracy, żeby uniknąć licznych pułapek pracy hybrydowej i wykorzystać szanse, które daje ten sposób pracy.

Program szkolenia:

  1. Tryb pracy hybrydowej a komunikacja i relacje międzyludzkie: remote-first; office-first; activity-based; synchroniczna vs. asynchroniczna współpraca.
  2. Procesy grupowe w zespołach hybrydowych – specyfika i czym się różnią od innych modeli.
  3. Kształtowanie kultury komunikacyjnej w zespołach hybrydowych – dobre praktyki.
  4. Spotkania zespołowe w trybie hybrydowym – na co zwracać uwagę w zależności od trybu i celu spotkania.
  5. Dbanie o przestrzeń i higienę pracy – online i w biurze (hot-desk vs. desk-hoteling vs. biurka dedykowane).
  6. Radzenie sobie z zagrożeniami pracy hybrydowej, min: silosy informacyjne, plemienność, poczucie bycia pracownikiem „drugiej kategorii”.
  7. Wykorzystywanie szans, które daje praca hybrydowa.
  8. Analiza wybranego case study z praktyki uczestników.

Cena zawiera:

  • 8 godzin dydaktycznych warsztatów.
  • Dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia.
  • Autorskie materiały szkoleniowe (w formie PDF – przesłane przed rozpoczęciem szkolenia).
  • Zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.

Wymagania techniczne:

  • komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
  • przeglądarka internetowa,
  • głośniki lub słuchawki,
  • kamera, mikrofon