Jak przestać się bać kamery?

Jak podaje Forbes –  aż 67% firm w Polsce, które do tej pory nie oferowały pracy zdalnej, przeszło na online. Nie tylko praca, ale konferencje, targi, konsultacje z klientami odbywają się zdalnie.

Wiele osób ma opory przed wystąpieniami publicznymi i pracą z kamerą. Codzienna obecność
w biurze wymusza pewien rodzaj zachowania, a praca w domu przed własnym laptopem, z włączoną kamerą skłania do wypracowania nowych standardów.

Nasze szkolenie kierujemy do osób, które chcą poprawić jakość swojej pracy zdalnej, a także dla tych, którzy chcą zacząć nagrywać live sprzedażowe i filmy np. szkoleniowe, produktowe lub promocyjne przeznaczone do mediów społecznościowych.

Uczestnicy szkolenia nauczą się:

▶️ jak przełamać lęk przed pracą z kamerą i oswoić tremę,

▶️ jak ustawić kamerę, światło i dźwięk żeby jakość prezentacji i spotkania była satysfakcjonująca,

▶️ jak ubrać się do kamery, żeby wyglądać dobrze i profesjonalnie,

▶️ jak dobrać tło, żeby było spójne z prezentowanym materiałem oraz żeby się dobrze na jego tle prezentować,

▶️ jak mówić do kamery, żeby zaangażować odbiorców.

Program szkolenia

  1. Jak sobie radzić z tremą przed kamerą?
    • na poziomie emocji (głowy)
    • na poziomie ciała
    • z poziomu działania (triki na okiełznanie tremy)
  2. Dykcja i emisja głosu
    • jak mówić, żeby zostać zrozumianym
    • ćwiczenia dykcji i emisji głosu
  3. Wyglądaj profesjonalnie przed kamerą. Jak wybrać sprzęt (oświetlenia, kamery, mikrofony), jak wykorzystać to, co jest w domu do zadań homeoffice online
    • jak dobrać światło – oświetlenie dla telefonu, laptopa i kamery (co do czego i za ile?)
    • światło dzienne i oświetlenie sztuczne – sztuczki realizatorów telewizyjnych
    • jak oświetlić twarz w okularach? Co zrobić, żeby światło nie odbijało się w okularach? Jak się pozbyć cieni na twarzy i doświetlić tło?
    • jaki mikrofon i do czego? Kiedy z mikrofonem, a kiedy bez?
    • Jak ustawić laptop, a jak telefon i dlaczego właśnie tak? – dobre i złe praktyki
    Montaż – podstawowe zasady montażu. Po co w ogóle montaż i do czego może się przydać? Bezpłatne i płatne aplikacje i programy, które warto mieć.
  4. Jak dobrze przygotować prezentację i poradzić sobie z trudnymi pytaniami?
    • zasady dobrej prezentacji
    • trudne pytania – łatwe odpowiedzi
    • hejterzy i przeszkadzacze – jak sobie z nimi radzić?
    • co zrobić, kiedy dziennikarz lub klient zada niewygodne pytanie na livie?
  5. Co kamera lubi, a czego nie?
    • jak się ubrać, żeby czuć się pewnie podczas prowadzenia live lub webinaru?
    • jakich błędów nie wybacza kamera?
    • jaki zrobić makijaż, żeby wyglądać dobrze i naturalnie?
    • czy można zrobić dobre drugie pierwsze wrażenie?
  6. Podsumowanie i studium przypadku – odpowiedzi na pytania.

WAŻNE!

Każdy uczestnik/uczestniczka  szkolenia może wziąć udział w indywidualnej, bezpłatnej konsultacji, która będzie zawierać analizę materiałów video oraz wsparcie mentorskie przy tworzeniu kolejnego filmu, relacji na żywo, webinaru czy wystąpienia publicznego. 

Szkolenie
Pobierz ofertę

Data

10 czerwca 2021
Zakończone!

Czas

09:00 - 15:00

Koszt

552 zł netto

Etykiety

On-line

Lokalizacja

On-line

Organizator

Vademecum - Konferencje i Szkolenia
Telefon
+48 71 341 85 10
Email
vade@vade.com.pl
Strona WWW
https://vade.com.pl

Prowadzący

  • Monika Suder
    Monika Suder
    Dziennikarka telewizyjna i trenerka wystąpień publicznych oraz pracy z kamerą. Od 2007 roku pracuje w mediach. Najpierw w radiu Zielona Góra Zachód, następnie w radiu Eska, Regionalnej Telewizji Lubuskiej. TVP3 Wrocław, a obecnie w Echo24. Wykładowczyni i działaczka społeczna prowadząca bloga kobiektywnie.pl oraz kanał na Youtube: Monika Kobiektywnie.

Comments are closed