Generowanie oszczędności w zakupach
Szkolenie skierowane głównie do działów zakupów i logistyki. Podczas szkolenia prezentowane będą konkretne możliwości generowania oszczędności w firmach dla wybranych grup asortymentowych, oraz możliwości liczenia i raportowania tych oszczędności.
Wszystkie zaprezentowane podczas zajęć narzędzia, są do natychmiastowego wdrożenia w firmach – obecna sytuacja kryzysowa, wymusza na firmach bardzo szybkie zmiany. Przede wszystkim zakupy biznesowe muszą działać w metodologii Agile – zwinnie i szybko reagować na otaczające nas zmiany przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw i generowaniu oszczędności.
Program szkolenia
- Jak znajdować oszczędności w sytuacji, w której wyciskamy już od dłuższego czasu? – źródła oszczędności?
- Pięć dźwigni oszczędnościowych – czyli skąd czerpać oszczędności?
- Zasady rozliczania oszczędności na kilkunastu przykładach z życia wziętych
- Jak przygotować plan oszczędnościowy
- Jak zrealizować plan oszczędnościowy i raportować wartość do zarządu?
- Procedura rozliczania oszczędności i wskaźniki KPI
- Szczegółowa analiza czynników kosztowych i kosztotwórczych
- CBD – czyli narzędzie tworzenia struktury kosztowej kupowanych dóbr
- TCO czyli całkowity koszt posiadania – prezentacja praktycznego narzędzia liczenia całkowitego kosztu posiadania a nie samej tylko ceny lub kosztów transportu
- Wpływ rotacji zapasów, zapasu bezpieczeństwa, MOQ i terminów realizacji na całkowity koszt posiadania
- Przygotowanie do negocjacji z trudnych czasach
- Jakie dane przygotować – analiza struktury kosztowej i przygotowanie danych rynkowych o kupowanych dobrach
- Dostawca chce podnieść cenę – jak się bronić – techniki obrony ceny przez kupców
- Jak argumentować obronę przed podwyżką w sytuacji w której nie możemy zastąpić dostawcy?
Prowadzący
-
Jacek JarmuszczakPraktyk, doświadczony manager zakupów, negocjacji zakupowych i strategii generowania oszczędności na międzynarodowych rynkach. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził negocjacje zakupowe z dostawcami z całego świata. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię zakupową dla swojej kategorii, budował bazę dostawców, zarządzał relacjami oraz prowadził negocjacje handlowe z kluczowymi dostawcami. Później jako szef działu zakupów elektronicznych w Carlsberg Group, zarządzał zespołem który przeprowadzał ok 600 przetargów rocznie dla wszystkich zakładów na całym świecie. Jako Global Category Manager w Grupie Carlsberg, tworzył strategię zakupową i prowadził negocjacje z kluczowymi dostawcami w najbardziej wymagającym obszarze zakupów: IT, usług profesjonalnych oraz floty samochodowej. Ekspert w dziedzinie aukcji elektronicznych oraz e-systemów zarządzania zakupami. Posiada praktyczne doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania narzędzi elektronicznych wspierających obszar zakupów (Ocena Dostawcy, Zarządzanie Kontraktami, Obieg Zapotrzebowań Wewnętrznych, Aukcje Elektroniczne). Wielomiesięczne kontrakty w Europie Zachodniej, USA, Azji oraz praca w centralnych strukturach globalnej korporacji, dostarczyły ogromnego doświadczenia w zarządzaniu biznesem o charakterze międzykulturowym. Łączna wartość zakupów, które negocjował w trakcie swojego dotychczasowego doświadczenia przekracza miliard Euro i wciąż rośnie.