Efektywność osobista w pracy zespołowej i z klientami
Skuteczne zarządzanie własną efektywnością to wyzwanie.
Każdy z nas ma inne podejście do planowania i organizacji pracy.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej współpracy w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe określenie zasad organizowania i realizacji zadań jest kluczowe z perspektywy podnoszenia efektywności działania.
Co zyskasz dzięki szkoleniu z zarządzania własną efektywnością?
Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
Program szkolenia
Wykładowca
Adresaci
Informacje organizacyjne
1
Moja osobista efektywność
Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
Plan dnia i tygodnia
Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
2
Zarządzanie własną efektywnością
Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
3
Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
4
Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
Harmonogramowanie pracy
Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
Planowanie i optymalizacja
5
Aktywne kierowanie rozmową
Schematy prowadzenia rozmów
Podstawowe zachowania podczas rozmów
Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
Unikanie usprawiedliwiana się
Branie odpowiedzialności na siebie
Sterowane przebiegiem
Nie używanie zwrotu "nie"
Zakazane zwroty
6
Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
Typologia osobowości a konflikty
Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
7
Komunikację zacznij od siebie
Rozwój własnej osobowości
Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
Instrukcja obsługi… siebie samego
8
Komunikacja zewnętrzna
Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
„To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
Cele indywidualne a zespołowe
9
Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
Różne typy potencjalnych rozmówców
Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
Model komunikacji bez przemocy
Paweł Kacprzak
Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał
w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych.
Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012
w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95
w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.
Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań.
Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu.
Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy.
Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji.
Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.
Skuteczne zarządzanie własną efektywnością to wyzwanie. Każdy z nas ma inne podejście do planowania i organizacji pracy. Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej współpracy w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe określenie zasad organizowania i realizacji zadań jest kluczowe z perspektywy podnoszenia efektywności działania. Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań. Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu. Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy. Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji. Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.
Program szkolenia
Moja osobista efektywność
Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
Plan dnia i tygodnia
Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
Zarządzanie własną efektywnością
Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
Harmonogramowanie pracy
Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
Planowanie i optymalizacja
Aktywne kierowanie rozmową
Schematy prowadzenia rozmów
Podstawowe zachowania podczas rozmów
Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
Unikanie usprawiedliwiana się
Branie odpowiedzialności na siebie
Sterowane przebiegiem
Nie używanie zwrotu „nie”
Zakazane zwroty
Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
Typologia osobowości a konflikty
Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
Komunikację zacznij od siebie
Rozwój własnej osobowości
Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
Instrukcja obsługi… siebie samego
Komunikacja zewnętrzna
Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
„To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
Cele indywidualne a zespołowe
Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
Różne typy potencjalnych rozmówców
Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
Model komunikacji bez przemocy
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!