Efektywność osobista w pracy zespołowej i z klientami

Skuteczne zarządzanie własną efektywnością to wyzwanie.
Każdy z nas ma inne podejście do planowania i organizacji pracy.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej współpracy w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe określenie zasad organizowania i realizacji zadań jest kluczowe z perspektywy podnoszenia efektywności działania.

Co zyskasz dzięki szkoleniu z zarządzania własną efektywnością?

Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Adresaci

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      Moja osobista efektywność
      • Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
      • Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
      • Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
      • Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
      • Plan dnia i tygodnia
      • Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
      • Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
    2. 2
      Zarządzanie własną efektywnością
      • Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
      • Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
      • Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
      • Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
      • Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
      • Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
      • Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
    3. 3
      Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
      • Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
      • Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
      • Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
      • Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
    4. 4
      Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
      • Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
      • Harmonogramowanie pracy
      • Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
      • Planowanie i optymalizacja
    5. 5
      Aktywne kierowanie rozmową
      • Schematy prowadzenia rozmów
      • Podstawowe zachowania podczas rozmów
      • Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
      • Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
        • Unikanie usprawiedliwiana się
        • Branie odpowiedzialności na siebie
        • Sterowane przebiegiem
        • Nie używanie zwrotu "nie"
        • Zakazane zwroty
    6. 6
      Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
      • Typologia osobowości a konflikty
      • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
      • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
      • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
      • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
      • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
    7. 7
      Komunikację zacznij od siebie
      • Rozwój własnej osobowości
      • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
      • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
      • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
      • Instrukcja obsługi… siebie samego
    8. 8
      Komunikacja zewnętrzna
      • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
      • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
      • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
      • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
      • Cele indywidualne a zespołowe
    9. 9
      Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
      • Różne typy potencjalnych rozmówców
      • Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
      • Model komunikacji bez przemocy

    Paweł Kacprzak

    Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych. Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012 w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95 w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.

    Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań.

    Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu.
    Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy.

    Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji.
    Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.

    Skuteczne zarządzanie własną efektywnością to wyzwanie.
    Każdy z nas ma inne podejście do planowania i organizacji pracy.
    Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej współpracy w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe określenie zasad organizowania i realizacji zadań jest kluczowe z perspektywy podnoszenia efektywności działania.
    Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.

    Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań.
    Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu.
    Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy.
    Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji.
    Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.

    Program szkolenia

    1. Moja osobista efektywność
      • Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
      • Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
      • Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
      • Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
      • Plan dnia i tygodnia
      • Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
      • Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
    2. Zarządzanie własną efektywnością
      • Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
      • Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
      • Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
      • Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
      • Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
      • Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
      • Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
    3. Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
      • Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
      • Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
      • Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
      • Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
    4. Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
      • Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
      • Harmonogramowanie pracy
      • Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
      • Planowanie i optymalizacja
    5. Aktywne kierowanie rozmową
      • Schematy prowadzenia rozmów
      • Podstawowe zachowania podczas rozmów
      • Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
      • Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
        • Unikanie usprawiedliwiana się
        • Branie odpowiedzialności na siebie
        • Sterowane przebiegiem
        • Nie używanie zwrotu „nie”
        • Zakazane zwroty
    6. Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
      • Typologia osobowości a konflikty
      • Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
      • Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
      • Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
      • Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
      • Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
    7. Komunikację zacznij od siebie
      • Rozwój własnej osobowości
      • Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
      • Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
      • Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
      • Instrukcja obsługi… siebie samego
    8. Komunikacja zewnętrzna
      • Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
      • Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
      • Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
      • „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
      • Cele indywidualne a zespołowe
    9. Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
      • Różne typy potencjalnych rozmówców
      • Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
      • Model komunikacji bez przemocy

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.