Efektywność osobista w pracy zespołowej i z klientami
Skuteczne zarządzanie własną efektywnością to wyzwanie.
Każdy z nas ma inne podejście do planowania i organizacji pracy.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej współpracy w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe określenie zasad organizowania i realizacji zadań jest kluczowe z perspektywy podnoszenia efektywności działania.
Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań.
Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu.
Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy.
Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji.
Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.
Program szkolenia
- Moja osobista efektywność
- Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
- Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
- Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
- Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
- Plan dnia i tygodnia
- Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
- Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
- Zarządzanie własną efektywnością
- Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
- Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
- Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
- Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
- Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
- Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
- Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
- Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
- Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
- Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
- Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
- Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
- Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
- Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
- Harmonogramowanie pracy
- Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
- Planowanie i optymalizacja
- Aktywne kierowanie rozmową
- Schematy prowadzenia rozmów
- Podstawowe zachowania podczas rozmów
- Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
- Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
- Unikanie usprawiedliwiana się
- Branie odpowiedzialności na siebie
- Sterowane przebiegiem
- Nie używanie zwrotu „nie”
- Zakazane zwroty
- Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
- Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
- Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
- Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
- Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
- Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
- Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
- Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
- Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
- Instrukcja obsługi… siebie samego
- Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
- Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
- Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
- „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
- Cele indywidualne a zespołowe
- Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
- Różne typy potencjalnych rozmówców
- Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
- Model komunikacji bez przemocy
W cenie uwzględniono koszty:
- 16 godzin lekcyjnych intensywnych warsztatów,
- materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
- serwisu kawowego oraz lunchu,
- imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Miejsce szkolenia:
WenderEdu Business Center, ul. Św. Józefa 1/3, Wrocław
Informacja dodatkowa:
Koszt noclegu w WenderEdu Business Center w pok. 1-os. ze śniadaniem wynosi 170 zł brutto
ZASTRZEŻENIE COVIDOWE
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia, zmiany jego terminu lub zmiany formuły ze szkolenia stacjonarnego na szkolenie ON-LINE, jeśli przed rozpoczęciem zajęć zostaną wprowadzone obostrzenia związane z organizacją spotkań (w tym szkoleń) w salach konferencyjnych.
Prowadzący
-
Paweł KacprzakTrener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych. Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012 w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95 w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.