-
Moja osobista efektywność
-
Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
-
Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
-
Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
-
Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
-
Plan dnia i tygodnia
-
Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
-
Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
-
Zarządzanie własną efektywnością
-
Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
-
Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
-
Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
-
Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
-
Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
-
Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
-
Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
-
Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
-
Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
-
Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
-
Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
-
Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
-
Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
-
Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
-
Harmonogramowanie pracy
-
Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
-
Planowanie i optymalizacja
-
Aktywne kierowanie rozmową
-
Schematy prowadzenia rozmów
-
Podstawowe zachowania podczas rozmów
-
Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
-
Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
- Unikanie usprawiedliwiana się
- Branie odpowiedzialności na siebie
- Sterowane przebiegiem
- Nie używanie zwrotu "nie"
- Zakazane zwroty
-
Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
-
Typologia osobowości a konflikty
-
Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
-
Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
-
Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
-
Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
-
Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
-
Komunikację zacznij od siebie
-
Rozwój własnej osobowości
-
Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
-
Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
-
Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
-
Instrukcja obsługi… siebie samego
-
Komunikacja zewnętrzna
-
Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
-
Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
-
Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
-
„To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
-
Cele indywidualne a zespołowe
-
Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
-
Różne typy potencjalnych rozmówców
-
Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
-
Model komunikacji bez przemocy
Paweł Kacprzak
Trener, konsultant, z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał
w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego i innych.
Doświadczenie zawodowe: zrealizował przeszło 4000 szkoleń podczas których zostało przeszkolonych ponad 45000 pracowników, menadżerów, właścicieli różnych firm i instytucji. W roku 2009 otrzymał tytuł wzorowego Trenera Warszawskiego Instytutu Bankowości, podczas szkoleń realizowanych w roku 2012
w ramach projektu EFS dla Mazowieckiego Centrum Szkoleń (realizacja 32 szkoleń) – średnia ocena 4,95
w skali 5 punktowej. Realizacja kilkuset sesji coachingowych i mentoringowych dla menadżerów z kilkudziesięciu firm.
Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań.
Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu.
Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy.
Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji.
Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.
Skuteczne zarządzanie własną efektywnością to wyzwanie.
Każdy z nas ma inne podejście do planowania i organizacji pracy.
Świadomość i zrozumienie tych różnic jest fundamentalne w kontekście efektywnej współpracy w zespole. Dodatkowo, gdy pojawiają się czynniki utrudniające ten proces, jak stres, duża odpowiedzialność czy praca pod presją czasu, jasne i zrozumiałe określenie zasad organizowania i realizacji zadań jest kluczowe z perspektywy podnoszenia efektywności działania.
Proponowane szkolenie wyposaży Uczestników w narzędzia, a warsztatowy charakter ma za zadanie ułatwić ich używanie i zbudować nawyki, aby efekty były widoczne już następnego dnia.
Skoncentrujemy się na pokazaniu i głębokim zrozumieniu, że (i dlaczego) ludzie się różnią w zakresie podejścia do organizacji pracy i preferencji w komunikacji, a dostosowanie się do drugiej strony i uszanowanie tych różnic, jest krokiem milowym do skutecznej integracji zespołu i efektywnej realizacji zadań.
Wypracujemy nawyk planowania i organizacji pracy oraz komunikowania szytego na miarę i dopasowanego do preferencji poszczególnych uczestników procesu.
Istotną częścią warsztatów będzie spojrzenie na tzw. komunikację zewnętrzną, czyli z otoczeniem zespołu, a także jej rolę w skutecznej współpracy między Uczestnikami, a innymi jednostkami organizacyjnymi firmy.
Precyzyjne wyrażanie oczekiwań, skuteczna praca informacją zwrotną, a także odpowiednie delegowanie i rozdzielanie zadań, to fundamenty efektywnej kooperacji.
Istotną część szkolenia stanowi moduł poświęcony pracy w zespole. Przełożymy typologię osobowości na pracę zespołową, aby wspólnie wypracować sposoby skutecznego dzielenia się zadaniami i synergicznej współpracy.
Program szkolenia
- Moja osobista efektywność
- Omówienie presji czasu jako jednego z częstych elementów wpływających na intensyfikację konfliktów w organizacjach
- Prezentacja koncepcji zarządzania czasem z uwypukleniem fundamentalnego znaczenia procesu planowania działań i ustalania priorytetów (określenie celu, planowanie, ustalenie priorytetów, delegowanie, rezygnacja)
- Prezentacja efektywnych formuł budowania celów
- Priorytety Omówienie 4 polowego modelu priorytetyzacji
- Plan dnia i tygodnia
- Reguły planowania 60/20/20 – krzywa Gaussa, Reguła Parkinsona
- Raportowanie – rejestracja i notatki – praca z kalendarzem – zasady i korzyści
- Zarządzanie własną efektywnością
- Krzywa REFA, czynniki zakłócające realizację zadań
- Narzędzia efektywności realizacji zadań: SMART, Eisenhower, Zasada Pareto
- Metody ustalania i wyboru celów – Zasada SMART
- Czteropolowa macierz Mollera – jak w praktyce poprawnie priorytetyzować zadania
- Ćwiczenie – wykorzystanie macierzy Mollera w praktyce biznesowej
- Metoda GTD jako skuteczne narzędzie podnoszenia efektywności
- Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
- Zarządzanie zadaniami – przyjmowanie, przekazywanie i delegowanie zadań.
- Czym się różni delegowanie od zlecania zadań
- Schemat rozmowy delegującej i zlecającej działanie/zadanie
- Praktyczny trening – na bazie bussines case Uczestników
- Warsztat trudnych rozmów – ćwiczenia w trójkach z podziałem na role – Przekazujący, Odbiorca, Obserwator
- Planowanie zadań własnych. Zarządzanie procesami/ projektami
- Plan dnia i tygodnia (cele zawodowe i prywatne). Przekładanie planów na zadania – ćwiczenie indywidualne – Planowanie długo i krótkoterminowe – cykl planowania (plany roczne, miesięczne, tygodniowe)
- Harmonogramowanie pracy
- Budowanie map procesów. Optymalizacja procesów
- Planowanie i optymalizacja
- Aktywne kierowanie rozmową
- Schematy prowadzenia rozmów
- Podstawowe zachowania podczas rozmów
- Blokady, bariery, filtry informacyjne – przyczyny i metody eliminacji. Przyczyny i dynamika sytuacji konfliktowych wynikających z zakłóceń w komunikacji z rozmówcami
- Najważniejsze umiejętności prowadzenie rozmów
- Unikanie usprawiedliwiana się
- Branie odpowiedzialności na siebie
- Sterowane przebiegiem
- Nie używanie zwrotu „nie”
- Zakazane zwroty
- Sytuacje trudne a skuteczna komunikacja
- Typologia osobowości a konflikty
- Stres i jego wpływ na komunikację – jak rozpoznać i zapanować nad emocjami
- Typ antagonistyczny – z kim rozmawia się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Jak znaleźć porozumienie, gdy wszystko nas różni
- Metody i narzędzia wychodzenia z konfliktu
- Lepiej zapobiegać niż leczyć – zapobieganie sytuacjom trudnym
- Komunikację zacznij od siebie
- Rozwój własnej osobowości
- Samodoskonalenie w obszarze komunikacji – jak zacząć, dokąd iść?
- Co mogę „wziąć” od innych energii, ale być jeszcze lepszą wersją siebie?
- Nie ma lepszych ani gorszych – wykorzystaj swój potencjał
- Instrukcja obsługi… siebie samego
- Komunikacja zewnętrzna
- Precyzyjne formułowanie oczekiwań i zadań
- Rozdzielanie zadań a typologia osobowości, doświadczenie, zaangażowanie
- Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak dobrze pracować feedbackiem?
- „To nie moja sprawa”, czyli niby osobno, a jednak gramy do jednej bramki
- Cele indywidualne a zespołowe
- Trening technik na konkretnych przykładach biznesowych
- Różne typy potencjalnych rozmówców
- Jak radzić sobie z konfliktami – komunikacja asertywna
- Model komunikacji bez przemocy
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.