Efektywna praca zdalna, czyli jak dać radę „internetom” i nie zwariować

Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line, takich jak:

  • Spadek motywacji i poczucia przynależności,
  • Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
  • Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
  • Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
  • Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,

Program szkolenia

Wykładowca

Informacje organizacyjne

  1. 1
    PRACA ZDALNA
    • Pojęcia podstawowe
    • Efektywność – pojęcia podstawowe
    • Analiza własnej efektywności
    • SWOT pracy zdalnej
    • Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną
  2. 2
    INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY
    • Ergonomia miejsca pracy - co zależy od nas
    • O co zadbać – czyszczenie komputera
    • Sprzątanie
  3. 3
    ORGANIZACJA OTOCZENIA
    • Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
    • Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
    • Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań
  4. 4
    INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA
    • Metody skupiania - krótkie, konkretne techniki
    • Rozpraszacze - co nam przeszkadza
    • Czy wielozadaniowość pomaga?
    • Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie
  5. 5
    GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM
    • Check listy
    • Harmonogramy
    • Konsekwencja w realizacji priorytetów
    • Krzywa wydajności
    • Planowanie przerw
  6. 6
    INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA - KONTRAKT Z RODZINĄ
    • Żeby mi się chciało…
    • Work life balance
    • Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
    • Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
    • Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
    • Plan B - autodyscyplina czyli dbanie o siebie
  7. 7
    ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkania jako etap pracy
    • Przygotowanie agendy
    • Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać
  8. 8
    ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkanie jako element przełamywania izolacji
    • Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
    • Wsparcie procesu zadaniowego
  9. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalne:

    • Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
    • Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
    • Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
    • Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
    • Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.

Dorota Jurzysta

Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry). Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

Program szkolenia

PROPONOWANE DZIAŁANIE ROZWOJOWE SKŁADA SIĘ Z KILKU ELEMENTÓW:

  1. Określenie celów szkolenia
  2. Zadanie przedszkoleniowe – przygotowanie uczestników
  3. Warsztat

1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line w dobie koronawirusa (ale nie tylko), takich jak:

  1. Spadek motywacji i poczucia przynależności,
  2. Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
  3. Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
  4. Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
  5. Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,

2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE – PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW

  • Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
  • Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkoleniem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia.

3. WARSZTAT – PROPONOWANE ZAGADNIENIA
Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:

  • Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
  • Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
  • Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
  • Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
  • Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.

PROGRAM SZKOLENIA

PRACA ZDALNA

  • Pojęcia podstawowe
  • Efektywność – pojęcia podstawowe
  • Analiza własnej efektywności
  • SWOT pracy zdalnej
  • Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną

INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY

  • Ergonomia miejsca pracy – co zależy od nas
  • O co zadbać – czyszczenie komputera
  • Sprzątanie

ORGANIZACJA OTOCZENIA

  • Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
  • Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
  • Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań

INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA

  • Metody skupiania – krótkie, konkretne techniki
  • Rozpraszacze – co nam przeszkadza
  • Czy wielozadaniowość pomaga?
  • Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie

GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM

  • Check listy
  • Harmonogramy
  • Konsekwencja w realizacji priorytetów
  • Krzywa wydajności
  • Planowanie przerw

INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA – KONTRAKT Z RODZINĄ

  • Żeby mi się chciało…
  • Work life balance
  • Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
  • Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
  • Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
  • Plan B – autodyscyplina czyli dbanie o siebie

ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA
Spotkania jako etap pracy

  • Przygotowanie agendy
  • Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać

Spotkanie jako element przełamywania izolacji

  • Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
  • Wsparcie procesu zadaniowego

Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.