Efektywna praca zdalna, czyli jak dać radę „internetom” i nie zwariować
Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line, takich jak:
Spadek motywacji i poczucia przynależności,
Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,
Program szkolenia
Wykładowca
Informacje organizacyjne
1
PRACA ZDALNA
Pojęcia podstawowe
Efektywność – pojęcia podstawowe
Analiza własnej efektywności
SWOT pracy zdalnej
Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną
2
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY
Ergonomia miejsca pracy - co zależy od nas
O co zadbać – czyszczenie komputera
Sprzątanie
3
ORGANIZACJA OTOCZENIA
Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań
4
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA
Metody skupiania - krótkie, konkretne techniki
Rozpraszacze - co nam przeszkadza
Czy wielozadaniowość pomaga?
Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie
5
GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM
Check listy
Harmonogramy
Konsekwencja w realizacji priorytetów
Krzywa wydajności
Planowanie przerw
6
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA - KONTRAKT Z RODZINĄ
Żeby mi się chciało…
Work life balance
Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
Plan B - autodyscyplina czyli dbanie o siebie
7
ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkania jako etap pracy
Przygotowanie agendy
Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać
8
ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkanie jako element przełamywania izolacji
Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
Wsparcie procesu zadaniowego
W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalne:
Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.
Dorota Jurzysta
Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego.
W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry).
Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.
Program szkolenia
PROPONOWANE DZIAŁANIE ROZWOJOWE SKŁADA SIĘ Z KILKU ELEMENTÓW:
Określenie celów szkolenia
Zadanie przedszkoleniowe – przygotowanie uczestników
Warsztat
1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line w dobie koronawirusa (ale nie tylko), takich jak:
Spadek motywacji i poczucia przynależności,
Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,
2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE – PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW
Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkoleniem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia.
3. WARSZTAT – PROPONOWANE ZAGADNIENIA Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:
Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.
PROGRAM SZKOLENIA
PRACA ZDALNA
Pojęcia podstawowe
Efektywność – pojęcia podstawowe
Analiza własnej efektywności
SWOT pracy zdalnej
Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY
Ergonomia miejsca pracy – co zależy od nas
O co zadbać – czyszczenie komputera
Sprzątanie
ORGANIZACJA OTOCZENIA
Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA
Metody skupiania – krótkie, konkretne techniki
Rozpraszacze – co nam przeszkadza
Czy wielozadaniowość pomaga?
Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie
GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM
Check listy
Harmonogramy
Konsekwencja w realizacji priorytetów
Krzywa wydajności
Planowanie przerw
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA – KONTRAKT Z RODZINĄ
Żeby mi się chciało…
Work life balance
Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
Plan B – autodyscyplina czyli dbanie o siebie
ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA Spotkania jako etap pracy
Przygotowanie agendy
Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać
Spotkanie jako element przełamywania izolacji
Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
Wsparcie procesu zadaniowego
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!