-
PRACA ZDALNA
-
Pojęcia podstawowe
-
Efektywność – pojęcia podstawowe
-
Analiza własnej efektywności
-
SWOT pracy zdalnej
-
Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną
-
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY
-
Ergonomia miejsca pracy - co zależy od nas
-
O co zadbać – czyszczenie komputera
-
Sprzątanie
-
ORGANIZACJA OTOCZENIA
-
Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
-
Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
-
Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań
-
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA
-
Metody skupiania - krótkie, konkretne techniki
-
Rozpraszacze - co nam przeszkadza
-
Czy wielozadaniowość pomaga?
-
Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie
-
GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM
-
Check listy
-
Harmonogramy
-
Konsekwencja w realizacji priorytetów
-
Krzywa wydajności
-
Planowanie przerw
-
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA - KONTRAKT Z RODZINĄ
-
Żeby mi się chciało…
-
Work life balance
-
Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
-
Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
-
Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
-
Plan B - autodyscyplina czyli dbanie o siebie
-
ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkania jako etap pracy
-
Przygotowanie agendy
-
Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać
-
ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkanie jako element przełamywania izolacji
-
Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
-
Wsparcie procesu zadaniowego
W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalne:
- Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
- Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
- Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
- Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
- Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.
Program szkolenia
PROPONOWANE DZIAŁANIE ROZWOJOWE SKŁADA SIĘ Z KILKU ELEMENTÓW:
- Określenie celów szkolenia
- Zadanie przedszkoleniowe – przygotowanie uczestników
- Warsztat
1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line w dobie koronawirusa (ale nie tylko), takich jak:
- Spadek motywacji i poczucia przynależności,
- Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
- Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
- Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
- Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,
2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE – PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW
- Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
- Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkoleniem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia.
3. WARSZTAT – PROPONOWANE ZAGADNIENIA
Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:
- Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
- Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
- Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
- Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
- Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.
PROGRAM SZKOLENIA
PRACA ZDALNA
- Pojęcia podstawowe
- Efektywność – pojęcia podstawowe
- Analiza własnej efektywności
- SWOT pracy zdalnej
- Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY
- Ergonomia miejsca pracy – co zależy od nas
- O co zadbać – czyszczenie komputera
- Sprzątanie
ORGANIZACJA OTOCZENIA
- Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
- Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
- Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA
- Metody skupiania – krótkie, konkretne techniki
- Rozpraszacze – co nam przeszkadza
- Czy wielozadaniowość pomaga?
- Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie
GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM
- Check listy
- Harmonogramy
- Konsekwencja w realizacji priorytetów
- Krzywa wydajności
- Planowanie przerw
INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA – KONTRAKT Z RODZINĄ
- Żeby mi się chciało…
- Work life balance
- Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
- Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
- Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
- Plan B – autodyscyplina czyli dbanie o siebie
ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA
Spotkania jako etap pracy
- Przygotowanie agendy
- Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać
Spotkanie jako element przełamywania izolacji
- Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
- Wsparcie procesu zadaniowego
Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.