Efektywna praca zdalna, czyli jak dać radę „internetom” i nie zwariować

Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line, takich jak:

  • Spadek motywacji i poczucia przynależności,
  • Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
  • Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
  • Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
  • Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,

  • Wszystkie szkolenia otwarte możemy zorganizować również w formule zamkniętej.

  • Program szkolenia

    Wykładowca

    Informacje organizacyjne

    1. 1
      PRACA ZDALNA
      • Pojęcia podstawowe
      • Efektywność – pojęcia podstawowe
      • Analiza własnej efektywności
      • SWOT pracy zdalnej
      • Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną
    2. 2
      INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY
      • Ergonomia miejsca pracy - co zależy od nas
      • O co zadbać – czyszczenie komputera
      • Sprzątanie
    3. 3
      ORGANIZACJA OTOCZENIA
      • Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
      • Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
      • Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań
    4. 4
      INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA
      • Metody skupiania - krótkie, konkretne techniki
      • Rozpraszacze - co nam przeszkadza
      • Czy wielozadaniowość pomaga?
      • Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie
    5. 5
      GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM
      • Check listy
      • Harmonogramy
      • Konsekwencja w realizacji priorytetów
      • Krzywa wydajności
      • Planowanie przerw
    6. 6
      INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA - KONTRAKT Z RODZINĄ
      • Żeby mi się chciało…
      • Work life balance
      • Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
      • Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
      • Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
      • Plan B - autodyscyplina czyli dbanie o siebie
    7. 7
      ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkania jako etap pracy
      • Przygotowanie agendy
      • Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać
    8. 8
      ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA - Spotkanie jako element przełamywania izolacji
      • Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
      • Wsparcie procesu zadaniowego
    9. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalne:

      • Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
      • Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
      • Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
      • Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
      • Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.

    Dorota Jurzysta

    Doświadczony coach ICC, trener biznesu, praktyk i konsultant z zakresu zarządzania. Menadżer wysokiego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego. W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Poza zarządzaniem zespołami pracowniczymi odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w Europie Środkowej (Czechy, Słowacja, Węgry). Przekazuje wiedzę w sposób interesujący, dowcipny, maksymalnie wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jej ulubione tematy to zarządzanie strategiczne, finanse dla kadr zarządzających, myślenie analityczne, wnioskowanie, podejmowanie decyzji.

    Program szkolenia

    PROPONOWANE DZIAŁANIE ROZWOJOWE SKŁADA SIĘ Z KILKU ELEMENTÓW:

    1. Określenie celów szkolenia
    2. Zadanie przedszkoleniowe – przygotowanie uczestników
    3. Warsztat

    1. OKREŚLENIE CELÓW SZKOLENIA Celem warsztatu jest pokonanie głównych wyzwań pracy on-line w dobie koronawirusa (ale nie tylko), takich jak:

    1. Spadek motywacji i poczucia przynależności,
    2. Trudność w utrzymaniu równowagi między pracą a odpoczynkiem,
    3. Utrudniona komunikacja i przepływ informacji,
    4. Poczucie społecznej izolacji i osamotnienia,
    5. Utrudnienia związane z ograniczeniami mieszkaniowymi i sytuacją rodzinną,

    2. ZADANIE PRZEDSZKOLENIOWE – PRZYGOTOWANIE UCZESTNIKÓW

    • Będzie to propozycja przeczytania artykułu lub obejrzenia filmu wprowadzającego w zagadnienie. Ten etap ma za zadanie pobudzić do myślenia, co jest możliwe do zmiany, a co nie.
    • Zaplanowane jest również krótkie spotkanie techniczne PRZED właściwym szkoleniem, aby sprawdzić czy wszyscy mają skonfigurowane urządzenia.

    3. WARSZTAT – PROPONOWANE ZAGADNIENIA
    Technicznie będzie realizowany na platformie livewebinar. W trakcie szkolenia będą stosowane następujące metody pracy zdalnej:

    • Pokazy trenerskie – krótkie demonstracje (np.: w postaci przykładu lub anty-przykładu) będące ilustracją kluczowych dla sukcesu zachowań.
    • Ankiety, kwestionariusze – indywidualne metody pracy pozwalające poznawać własne preferencje związane z tematem szkolenia oraz planować pracę po szkoleniu.
    • Praca indywidualna, w grupach, w parach itp. – ćwiczenia, które uczestnicy wykonują w różnych „zespołach projektowych”, poznając inne punkty widzenia, ucząc się wybierania najlepszych pomysłów spośród wielu propozycji oraz porozumiewania z innymi osobami w organizacji.
    • Informacja zwrotna połączona z doradztwem – dawana w różny sposób (werbalny, pokazowy, w postaci nagrań filmowych itp.) informacja o zewnętrznym odbiorze zachowań uczestnika szkolenia, będąca wzmacnianiem mocnych stron i przygotowaniem („co?” i „jak?”) do rozwijania obszarów wymagających poprawy.
    • Sesje Q&A – pytania i wspólnie wypracowywane odpowiedzi dotyczące kwestii potencjalnie trudnych dla uczestników zajęć.

    PROGRAM SZKOLENIA

    PRACA ZDALNA

    • Pojęcia podstawowe
    • Efektywność – pojęcia podstawowe
    • Analiza własnej efektywności
    • SWOT pracy zdalnej
    • Różnice pomiędzy pracą zdalną nagłą i planowaną

    INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA ORGANIZACJA MIEJSCA PRACY

    • Ergonomia miejsca pracy – co zależy od nas
    • O co zadbać – czyszczenie komputera
    • Sprzątanie

    ORGANIZACJA OTOCZENIA

    • Ustalanie standardów wykonania pracy, zapobieganie marnotrawstwu
    • Normy i standardy wykonania w pracy zdalnej
    • Strefa troski i strefa wpływu – zasada 3 pytań

    INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA

    • Metody skupiania – krótkie, konkretne techniki
    • Rozpraszacze – co nam przeszkadza
    • Czy wielozadaniowość pomaga?
    • Określenie stopnia własnej odpowiedzialności za zadanie

    GENERACJE ZARZĄDZANIA CZASEM

    • Check listy
    • Harmonogramy
    • Konsekwencja w realizacji priorytetów
    • Krzywa wydajności
    • Planowanie przerw

    INDYWIDUALNA PRACA ZDALNA – KONTRAKT Z RODZINĄ

    • Żeby mi się chciało…
    • Work life balance
    • Wewnętrzny krytyk – zabijacz aktywności
    • Kiedy mózg wpływa na ciało – psychosomatyka
    • Wypalenie zawodowe przy pracy zdalnej
    • Plan B – autodyscyplina czyli dbanie o siebie

    ZESPOŁOWA PRACA ZDALNA
    Spotkania jako etap pracy

    • Przygotowanie agendy
    • Etykieta spotkań, o czym trzeba pamiętać

    Spotkanie jako element przełamywania izolacji

    • Aplikacje do spotkań – małych, dużych, dostosowanie aplikacji do celu spotkania
    • Wsparcie procesu zadaniowego

    Nie znalazłeś terminu szkolenia? Obecnie realizujemy je jedynie w formule zamkniętej.

    Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwości przeprowadzenia szkolenia zamkniętego dla Twojej organizacji.